پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: یکی از اموری که در روحیه علمی و معنوی طلبه مؤثر است، پویایی مدرسه است که لازمه این امر، برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، استفاده از تجربیات موفق مدارس دیگر در جهت انجام امور آموزشی و فرهنگی تبلیغی، پژوهشی و جمعی انجام دادن برنامه‌ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست بررسی فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد که با حضور معاونین حوزه با مسئولین مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد، پیرامون مسائل فرهنگی تبلیغی، پژوهشی و آموزشی مدرسه برگزار شد، بر تداوم مسیر رو به رشد این مدرسه علمیه تأکید کرد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد در ایام کرونایی گفت: روحیه انقلابی و جهادی که مسئولین و طلاب این مدرسه در این ایام از خود نشان دادند اگر با توان علمی قوی‌تر در مدرسه شکل بگیرد، سبب جهش خوبی در عرصه تربیت طلاب جوان با روحیه جهادی و دارای نگاه امیدآفرین طبق فرموده مقام معظم رهبری خواهد شد.

وی افزود: یکی از اموری که در روحیه علمی و معنوی طلبه مؤثر است، پویایی مدرسه است که لازمه این امر، برنامه‌ریزی دقیق و مناسب، استفاده از تجربیات موفق مدارس دیگر در جهت انجام امور آموزشی و فرهنگی تبلیغی، پژوهشی و جمعی انجام دادن برنامه‌ها است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی، با اشاره به حدیثی از امام کاظم (ع)، اظهار کرد: این امام همام می‌فرمایند: «مَبْلَغُ عِلْمِنَا عَلَی ثَلَاثَةِ وُجُوهٍ مَاضٍ وَ غَابِرٍ وَ حَادِثٍ فَأَمَّا الْمَاضِی فَمُفَسَّرٌ وَ أَمَّا الْغَابِرُ فَمَزْبُورٌ وَ أَمَّا الْحَادِثُ فَقَذْفٌ فِی الْقُلُوبِ وَ نَقْرٌ فِی الْأَسْمَاعِ وَ هُوَ أَفْضَلُ عِلْمِنَا» و تأکید می‌کنند رسایی دانش از سه سوی است گذشته، آینده و آنچه پدید می‌آید، راجع به گذشته برای ما تفسیر شده است راجع به آینده نوشته شده و اما آنچه پدید گردد گاهی در دل می‌افتد و گاهی در گوش اثر می‌کند و این بهترین دانش ماست.

وی اضافه کرد: هنرمندی یک استاد و طلبه و مبلغ این است که راهی برای تأثیر بهتر و ماندگارتر معارف دینی در مخاطب را یافته و انجام دهد.

حجت‌الاسلام موسی دانش‌طلب، مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) هم در این نشست گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در عرصه فرهنگی تبلیغی و برگزاری کلاس‌ها تدریس به‌صورت مجازی ارائه داد.

همچنین در این نشست اساتید و کادر مدرسه نظرات و پیشنهادات خود را درباره مسائل مختلف مدرسه بیان کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha