جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرمانده سپاه فجر استان فارس

حوزه/ سردار غیاثی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس نمونه‌های عینی جوانان مومن و انقلابی هستند، گفت: جامعه نوجوان و جوان کشور امروز به الگوهای جامع و کاملی برای سَبکِ زندگی ایرانی - اسلامی نیازمند است که بهترین نمونه و شاخص این نوع سَبکِ زندگی شهدای نوجوان و جوان دفاع مقدس هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به نقل از روابط عمومی سپاه فجر استان فارس، سردار سید هاشم غیاثی با اعضای ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس دیدار کرد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه دفاع مقدس مجموعه‌ای گرانبها از تجربیات و یک دائره المعارف جامع از حماسه‌آفرینی رزمندگان اسلام است، گفت: این مجموعه عظیم دارای ظرفیت بسیار بالایی برای تولید آثار فاخر هنری در حوزه‌های برنامه‌سازی، تالیف کتاب، فیلم‌سازی و مستندسازی است که باید بیش از پیش مورد توجه اصحاب هنر و رسانه قرار بگیرد.

وی خطاب به مسئولان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: این استان یکی از استان‌های فعال با کارنامه‌ای درخشان در دوران دفاع مقدس است و لازم است حماسه‌آفرینی رزمندگان استان فارس در دوران دفاع مقدس بیش از پیش به جامعه جوان استان معرفی و سَبکِ زندگی سرداران شهید فارس به عنوان شهدای شاخص و الگوی زندگی برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

سردار غیاثی با تاکید بر لزوم حفظ و بازسازی تصاویر شهدا و نشر هنری فرهنگ جهاد و شهادت در نقاط مختلف شهرها، گفت: در شهر شیراز و سایر شهرهای فارس زمینه برای فضاسازی شهری با موضوع دفاع مقدس مهیاست و مسئله اِلِمان سازی در حوزه دفاع مقدس  باید بیش از  گذشته مورد توجه مسئولان بنیاد و مدیران شهری قرار داشته باشد.

وی با اشاره به تحول ابزارهای اطلاع‌رسانی و سهولت ارتباطات و ارسال پیام‌های فرهنگی در عصر حاضر، گفت: در تولید آثار فرهنگی و هنری مرتبط با دفاع مقدس باید مولفه " فاخر بودن و مخاطب پسند بودن " بیش از پیش مورد توجه قرار داشته باشد و نباید در تولید آثار فرهنگی و هنری از جزئیات مهم چشم‌پوشی کرد.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اینکه حفظ حقایق دفاع مقدس و جلوگیری از خدشه بر پیکره مفاهیم این رخداد مهم تاریخی رسالت مهم مسئولان بنیاد حفظ آثار است، گفت: گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس که پس از چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم بهترین فرصت برای معرفی و بازخوانی زوایای ناشناخته و کمتر دیده شده این رخداد برجسته است که توسط جوانان و تربیت شدگان مکتب انقلاب اسلامی به عنوان نقطۀ عطفی در تاریخ یران اسلامی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مبانی مدیریت جهادی و بسیجی در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، گفت: بدون شک یکی از عوامل مهم موفقیت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس مولفه مدیریت جهادی و بسیجی بود و امروز نیز راه حل موثر مشکلات جامعه و کشور بهره‌گیری از همین مولفه‌های مهم در سطوح مختلف اجرایی است.

سردار غیاثی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس نمونه‌های عینی جوانان مومن و انقلابی هستند، گفت: جامعه نوجوان و جوان کشور امروز به الگوهای جامع و کاملی برای سَبکِ زندگی ایرانی - اسلامی نیازمند است که بهترین نمونه و شاخص این نوع سَبکِ زندگی شهدای نوجوان و جوان دفاع مقدس هستند.

وی با بیان اینکه مجموعه خاطرات و حقایق دوران افتخارآمیز دفاع مقدس یک ثروت ملی برای کشور است، گفت: شکل گیری " فرهنگ جهاد، ایثار  و شهادت " بزرگ‌ترین و ارزشمندترین دستاورد دفاع مقدس است که بر معادلات ملی و بین‌المللی اثرگذار بوده و امروز این فرهنگ که برگرفته از مبانی حسینی و عاشورایی است مورد توجه و علاقه ملت‌های مظلوم جهان قرار دارد.

فرمانده سپاه فجر با بیان اینکه مجموعه سپاه و بسیج فارس برای برگزاری باشکوه برنامه‌های مرتبط با چهلمین سالگرد دفاع مقدس آمادگی کامل دارد، گفت: تمام سازمان‌ها و نهادهای استان فارس نیز در یک بستر هدفمند باید آماده هم‌افزایی و تعامل با مسئولان این ستاد باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha