جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در عرصه‌های مختلف جبهه مقاومت افرادی بودند که در میان راه خسته شدند و مسیر دیگری را انتخاب کردند درحالی‌که پیروزی در جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابولقاسم دولابی در بیست و چهارمین روز از ماه مبارک رمضان در ویژه برنامه تفسیر قرآن کریم که از رسانه ملی منعکس شد، با اشاره به اینکه مقاومت، ایستادگی و استقامت سختی‌هایی دارد که تحمل آن‌ها نیازمند امید بخشی و بشارت است، اظهار کرد: خداوند در آیات جزء ۲۴ قرآن کریم بشارت‌هایی به رزمندگان جبهه مقاومت داده است.

وی با اشاره به آیه ۳۰ سوره مبارکه فصلت، عنوان کرد: کسانی که بگویند پروردگار ما الله است و استقامت بورزند ملائک من بر آن‌ها نازل می‌شوند؛ اینکه شخصی بگوید رب من، الله است نیازمند چند لازمه بوده که یکی از آن‌ها این است که همه کاره من خدایی است که من را آفریده است، آفریننده همه چیز الله است، نحوه چگونه زیستن و پرورش و تربیت ما نیز در انحصار الله است.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند به کسانی که رب خود را الله معرفی می‌کنند، هفت مژده و بشارت داده است، مطرح کرد: ملائکه به آن‌ها امید می‌دهند هیچ ترسی نداشته باشند، هیچ ناراحتی و اندوهی نداشته باشند، بشارت سوم بشارت به بهشت است، یاری و مددکاری خداوند و فرشتگان در دنیا و آخرت نیز با آن‌ها است.

وی با اشاره به آیه ۳۱ و ۳۲ سوره فصلت، ادامه داد: در ادامه این بشارت‌ها آمده است که هرچه از نعمت‌های مادی در بهشت بخواهید برای شما فراهم است، هرچه از نعمت‌های معنوی هم بخواهید برای شما فراهم است، شما مهمان پروردگاری هستید که بخشننده و مهربان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان اینکه خداوند در سوره آل عمران فرموده است، اگر اهل صبر و تقوا باشید خدای متعال شما را با پنج هزار ملائکه یاری می‌کند، خاطرنشان کرد: نمی‌توان قدرت ملائکه را با دیگران مقایسه کرد چراکه در برخی از آیات آمده است که حاملان عرش الهی هشت ملک هستند.

وی با اشاره به اینکه در برخی دیگر از آیات آمده است با ملائکه‌ای که شما آن‌ها را نمی‌بینید شما را یاری می‌کنیم، تصریح کرد: در زمان انقلاب نیز دیدیم که شن‌های طبس امدادهای الهی بودند که دشمن را سرنگون کردند؛ در عرصه‌های مختلف جبهه مقاومت افرادی بودند که در میان راه خسته شدند و مسیر دیگری را انتخاب کردند و این موضوع نشان می‌دهد جبهه مقاومت نیازمند صبر و استقامت است.

رئیس پژوهشگاه فقه نظام با بیان سخنی از مقام معظم رهبری در توصیف امام خمینی(ره)، یادآور شد: هیچکس در حرف و عمل امام ما تا روزهای آخر نشانی از خستگی، پشیمانی و تردید ندید، بسیاری از انقلاب‌ها وقتی از جوانی خارج می‌شوند ملاحظه کار و دچار تردید می‌شوند ولی بیانیه‌های امام ما در روزهای آخر از سال ۴۲ هم تندتر بود و این نشانه استقامتی است که در قرآن آمده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در جای دیگری فرمودند خداوند متعال دل‌های ما را با اتکای به خود روشن و پر از امید کرده است، ما یک لحظه از کمک‌های الهی مایوس نشدیم و امیدواریم یک لحظه هم مایوس نشویم؛ ملت شریف ایران مصداق بارز این آیه هستند که هیچ نگرانی و هیچ اندوهی نباید داشته باشند بهشت و حمایت فرشتگان در دنیا و آخرت نصیب آن‌ها باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha