پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه / حضرت آیت الله نوری همدانی در پیامی به همایش بین المللی قدس شریف گفتند: اینجانب ظلم های استکبار و صهیونیست و همکاران آنها را درسراسر جهان خصوصاً فلسطین محکوم نموده و بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با تمام نیروهای مقاومت منطقه و مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به همایش بین المللی روزجهانی قدس که امروز و به مدت دور روز و به صورت ویدئو کنفرانس در شهر مقدس قم برگزار می شود به این شرح است:

بسم اللّه الرحمن الرحیم
الحمدللّه رب العالمین باری الخلائق أجمعین باعث الانبیاء و المرسلین ثم الصلاة و السلام علی البشیر النذیر و السراج المنیر سیدنا و نبینا أبی القاسم المصطفی محمد صلی الله علیه و آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیة اللّه فی الارضین.
باسلام و تحیت به آن مجمع محترم که با حضورنخبگان و فرهیختگان عرصه علم و سیاست در پاسداشت روز قدس تشکیل گردید.
امروز یکی ازمسائل و شاید مهمترین مسئله درجهان اسلام و عرصه بین الملل موضوع قدس شریف و فلسطین باشد.
یکی از نکات ارزنده ای که در قرآن کریم مکرر بر آن  تاکید شده است، مبازه با ظالم و حمایت از مظلوم است.« وَمَا لَکمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ»( سوره نساء آیه 75) و نیز می فرماید:«إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ آوَوْا وَنَصَرُوا أُولَئِک بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَالَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یهَاجِرُوا مَا لَکمْ مِنْ وَلَایتِهِمْ مِنْ شَیءٍ حَتَّی یهَاجِرُوا وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیکمُ النَّصْرُ إِلَّا عَلَی قَوْمٍ بَینَکمْ وَبَینَهُمْ مِیثَاقٌ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ»( سوره انعام آیه 72).

اما متأسفانه سازمان‌های حقوق بشری و سازمان‌های اسلامی و بعضی از مسلمانان خصوصاً کسانی که در طول سال میلیون‌ها قرآن چاپ می‌کنند و به سراسر دنیا می‌فرستند و خود را به دروغ خادم قرآن و حرمین شریفین معرفی کردند، این آیات را بدون عمل گذاشته و توجه به آن نمی‌کنند، و باز با تأسف فراوان باید گفت عده ای از سردمداران بلاد اسلامی در حال کمک به ظالم هستند، و حقوق ملت‌های مظلوم خصوصاً ملت فلسطین را زیر پامی‌گذارند، و با کمک ها و سازش های پنهانی و پشت پرده و یا با سکوت مرگبار خود ظلم استکبار و صهیونیست را تقویت می‌کنند، و مسئله اول جهان اسلام؛ یعنی قدس را تضعیف می‌نمایند،و سالیان طولانی است که قدرت‌های به ظاهر بزرگ سعی دارند، مسئله قدس به فراموشی سپرده شود. اما در چهل سال اخیر به ابتکار رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران؛ حضرت امام خمینی (رحمت اللّه علیه) و به همت مردم متدین و پرشور و مسلمان در مکان‌های مختلف جهان و گاهی با محدودیت‌های بعضی از دولت‌ها زنده نگه داشته و تیری به قلب این فتنه زده شد و رژیم غاصب و کودک کش و جعلی صهیونیست را رسوا نمود، و روز قدس را بعنوان یک روز بزرگ اسلامی مبدل نمود، و صهیونیزم را بعنوان یک غده سرطانی معرفی کرد.
روز قدس همچنان باید بعنوان مهمترین روز بین المللی باشد و امسال نیز با توجه به بیماری کرونا باید طبق نظر مسئولان و رعایت مسائل بهداشتی به هر شکلی که مسئولان امر تدبیر خواهند کرد، گرامی داشت و حمایت خود را از مردم فلسطین و قدس شریف اعلام نمود، و انزجارخود را از استکبار و صهیونیست و ایادی آنان مطرح کرد.
امروز نخبگان و هر انسان آزاده و با وجدانی نباید این ظلم را تحمل کرده و سکوت نماید. باید برای احقاق حق این ملت مظلوم و برگرداندن قدس به مسلمانان بعنوان قلب تپنده جهان اسلام تلاش کرد، و لازم است مسلمانان با وحدت و همدلی راه پیروزی را هموار کنند. باید به تمام دنیا اعلام شود که کسی حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین را جز خود آنها ندارد و رژیم جعلی بنام اسرائیل هرچه زودتر باید بساط خود را از منطقه جمع کند، تا همانطور که ملت‌ها قبل از تأسیس این رژیم غاصب در کنار هم  بودند با آرامش زندگی کنند. از اصحاب رسانه نیز انتظار می‌رود در هفتاد و دومین سالگرد تجاوز رژیم صهیونیستی به سرزمین فلسطین به وظیفه خودعمل نموده و جنایات صورت گرفته این رژیم جلاد در حق مردم مظلوم را به گوش جهانیان برسانند، و به رسالت خودعمل نمایند. اسرائیل باید بداند که دوران نابودی او فرارسیده و بزودی قدس بدست جوانان مسلمان آزاد و این رژیم ظالم ازبین خواهد رفت.
اینجانب ظلم های استکبار و صهیونیست و همکاران آنها را درسراسر جهان خصوصاً فلسطین محکوم نموده، و بار دیگر حمایت و همبستگی خود را با تمام نیروهای مقاومت منطقه و مردم مظلوم فلسطین اعلام می‌کنم.
درپایان ازبرگزار کنندگان این همایش تشکر می‌کنم و توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.
 إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکُمْ وَیثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ
حسین نوری همدانی
بیست ودوم رمضان المبارک ١٤٤١

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha