جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وعده خداوند بر حکومت صالحان بر زمین گفت: حکومت امام زمانی ویژگی‌هایی دارد که باید به آن ویژگی‌ها پایبند باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی عصر امروز در بیان تفسیر آیات ۱۰۴ و ۱۰۵ سوره انبیاء که به صورت زنده از شبکه ۳ سیما منعکس شد، طی سخنانی اظهار کرد: خداوند در قرآن بارها به معاد تذکر داده که یکی از روش‌های تذکر در قرآن، بیان اسامی روز قیامت است.

وی افزود: مثلا وقتی خداوند می‌فرماید قیامت یوم‌الحسره است متوجه می‌شویم که انسان‌ها در آن روز حسرت گذشته را می‌خورند و وقتی می‌گوید قیامت یوم‌التغابن است می‌فهمیم که برخی در آن روز احساس غبن و ضرر می‌کنند.

در قرآن بیش از ۷۰ نام برای قیامت ذکر شده است

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان اینکه بیش از ۷۰ نام در قرآن برای قیامت بیان شده که هر کدام به نوعی بیان حوادثی است که در قیامت و یا در آستانه قیامت اتفاق می‌افتد، گفت: بیان این اسامی برای انسان سازنده است و آثار تربیتی دارد و در آیه ۱۰۴ سوره انبیاء هم برخی از این نام‌ها ذکر شده است.

وی یکی از نام‌های قیامت در آیه ۱۰۴ سوره انبیاء را روز پیچیده شدن طومار آسمان‌ها عنوان کرد و گفت: یکی از روش‌های قرآن برای اینکه مردم متوجه شوند، تشبیه و تمثیل است؛ خداوند در این سوره وقتی می‌خواهد روز قیامت را معنا کند می‌گوید ما آسمان را مانند نامه‌ای می‌پیچانیم و نظام عالم به هم می‌خورد و این نظام تبدیل به نظام دیگری می‌شود و روزهایش فرق دارد.

رفیعی با اشاره به شبهاتی که در زمینه معاد و زنده شدن مردگان وجود داشته و دارد، ابراز کرد: خداوند در این آیه اینگونه جواب داده است که همانطور که روز اول انسان را از هیچ آفریدیم همانطور هم برمی‌گردانیم و در جای دیگر می‌فرماید که زنده کردن مردگان از آفرینش آن آسانتر است بنابراین استبعاد ندارد و این وعده خداست و خداوند به وعده خود عمل می‌کند.

وعده حکومت صالحان بر زمین در سه کتاب آسمانی

وی با اشاره به آیه ۱۰۵ سوره انبیاء این آیه را از آیات کلیدی دانست و گفت: خداوند می فرماید ما در زبور که کتاب حضرت داوود، پدر حضرت سلیمان است و بعد از تورات حضرت موسی نازل شده است نوشتیم که این زمین و دنیا را بنده‌های صالح به ارث می‌برند و صالحان بر آن حکومت می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که روایات متواتری داریم که منظور از عباد صالح، امام زمان(عج) و اصحابش هستند، خاطرنشان کرد: در زبور فعلی هم با این که تحریف شده، این مطلب ذکر شده است که شریران منقطع می‌شوند و متوکلان وارث زمین خواهند شد و در جای دیگر دارد که فاسدان منقطع می‌شوند و متواضعان وارث زمین خواهند شد.

وی یکی از بالاترین مصادیق این آیه را حکومت حضرت حجت(عج) دانست و افزود: حکومت ایشان یک حکومت واحد جهانی است که زمین را بنده‌های صالح خدا به ارث می‌برند و افراد صالح بر زمین حکومت می‌کنند.

۱۰ ویژگی حکومت امام زمان(عج)

وی به ویژگی‌های حکومت امام زمان(عج) اشاره و اظهار کرد: رفاه و آسایش مردم یکی از آن ویژگی ها است به گونه ای که در حکومت مهدوی ما فقیر نداریم بنابراین پیرو امام زمان فردی است که به فکر رفاه و آسایش مردم است؛ ویژگی سوم تعدیل ثروت و مساوات است به گونه‌ایی که در حکومت مهدوی ما فاصله طبقاتی ناشی از بی تدبیری مسئولان را نداریم که یک شبه یک عده پولدار شوند و یک عده فقیر.

کارشناس مذهبی رسانه ملی افزود: فراگیری و جهانی شدن حکومت امام زمان(عج)، رشد فضائل اخلاقی، گسترش علم و دانش، امنیت بی سابقه از دیگر ویژگی های حکومت امام زمان(عج) خواهد بود و قضاوت‌ها پیشرفت خواهد کرد و دیگر قضات دچار اشتباه و خطا نمی‌شوند.

وی ادامه داد: نهمین ویژگی حکومت امام زمان(عج) نابودی ستمگران است و دیگر دیوانه‌ای مانند ترامپ نمی‌تواند به دنیا حکم براند و عزیزان ما را ترور کند و دهمین ویژگی احیای قرآن و احکام است به گونه‎ای که  فهم قرآن برای همه آسان می‌شود و برخی گمان می کنند که دین جدیدی آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شهیدزنده IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    ایه 51سوره روم پس توای رسول مااین مردم مرده رانتوانی باسخن حق شنواکنی ودعوت خودرابه گوش این کران که مخصوصا"رومیگردانندبرسانی 52وتومردمی راکه کوردل کافرهستندنتوانی ازضلالت به راه هدایت آری تنهاتوآنان راکه به آیات ماایمان می آورندودرپی ان ایمان تسلیم امرماشوندتوانی سخن خدارابه گوش هوششان برسانی کسیکه خبرظهورامام زمان دربهشت زهراتهران دادگفت خبرشهادت شهدایی مثل شهیدذوالفقاری وحججی وهادی وسلیمانی راداده است من باورکردم درضمن به اقای رفیعی خبرداده روحانی میشودزمانی که لباس بسیجی درجبهه است اوگفت فقط به رفیعی خبرنداده به خیلی هاخبرداده است