چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حسینی

حوزه/ رئیس اتحادیه رادیو تلویزیون های عراق گفت: خوشبختانه مسأله فلسطین و تأکید بر آزادی قدس شریف، یک محور کلیدی در رسانه های عراقی به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حمید حسینی عصر امروز طی سخنانی در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که از نظر ما مسأله فلسطین زخم بسیار عمیقی بر پیکر امت اسلامی است، اظهار داشت: برای همه واضح و مبرهن است که مسأله فلسطین برای همه ملت های عرب و مسلمان و حتی ملت های آزاده دنیا مهم است.

وی افزود: در چند دهه اخیر مسأله فلسطین برای همه ما یک مسأله محوری بوده و در همه مناسبات تأثیر گذاشته، ضمن آن که آزادی قدس یک مطالبه مردمی و عمومی است به ویژه در عراق که به هیچ وجه نمی توان از این مسأله دست برداشت.

وی بیان داشت: با این که خیلی ها تلاش کردند که این مسأله مقدس را از ذهن ما پاک کنند، ولی ملت عراق به ویژه پس از اقدام مبارک امام خمینی(ره) برای انقلاب اسلامی به فکر فلسطین بوده اند چرا که از نگاه ملت عراق، مسأله فلسطین و آزادی قدس شریف یک مسأله ایمانی و اعتقادی است.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق با اشاره به نام گذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس و تجلیل از این ابتکار ماندگار امام خمینی(ره) گفت: ما در عراق ۱۲۰ مؤسسه رسانه ای داریم و نسبت به مسأله فلسطین و قدس، نگاه ویژه ای داریم.

وی افزود: ما در عراق معتقدیم که مسیحیان و حتی گروه های دیگر دینی به این روز توجه دارند و باید اشاره کنیم که این روز که توسط امام خمینی(ره) اعلام شد، یک روز جهانی بوده و مخصوص مسلمان ها نیست و همین مسأله بود که باعث شد روز قدس تبدیل به یک پدیده جهانی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی در ادامه ابراز داشت: به ویژه در عراق در حمایت از فلسطین، راهپیمایی های بسیار بزرگی راه می‌ افتد و با وجود این که عراق توسط آمریکایی ها اشغال شد و بیش از ۱۰۰ هزار سرباز آمریکایی در این کشور حضور داشتند، با این حال بازهم راهپیمایی های روز جهانی قدس در عراق برگزار شده است.

وی با اشاره به این که مردم عراق قبل و بعد از سقوط صدام به این مسأله توجه داشته اند، گفت: هم اکنون نیز همه عراقی ها توسط ابزارهای رسانه ای خود بر این مسأله تأکید دارند، حتی شما شاید یک روز هم نبینید که رسانه های عراقی در مورد فلسطین سخنی نگویند.

این فعال رسانه ای همچنین بیان داشت: ما می‌ بینیم که الان خیلی از رسانه های عراقی آماده اند که حتی در مورد فلسطین برنامه های رسانه ای و سریال هایی را آماده کنند و این نشان می دهد که مسأله قدس یک محور بسیار مهم برای همه رسانه های عراقی محسوب می‌ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در حال حاضر می‌ بینیم که متأسفانه خیلی از رسانه ها که ادعای حمایت از عربیت و اسلام دارند، این مسأله را نادیده می‌ شمارند که این نشان دهنده عدم صداقت آنان است، از طرف دیگر مسأله قدس بسیاری از شعرا را تشویق کرده برای این که برای فلسطین و قدس شعر بسرایند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون های عراق با بیان این که روز قدس ثمرات زیادی داشته است، گفت: ما تأثیر شگرف قدس را در انواع سروده ها و شعرها می‌ بینیم و از طرف دیگر مسأله قدس باعث شد که همت فعالان در این عرصه بیشتر شود و کمک کرد که کارهای رسانه ای و تولیدات فرهنگی در این زمینه افزایش پیدا کند.

وی در خاتمه افزود: روز جهانی قدس دوباره مردم را به یاد مسأله فلسطین انداخت و به همه نشان داد که رژیم صهیونیستی از فراموشی قدس سود می‌ برد و از طرف دیگر مسأله قدس موجب رشد روحیه مبارزه و جهاد در امت اسلامی شده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha