شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وقف

حوزه/ معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: بیش از ۱۰ پروژه اقتصادی در موقوفات استان سمنان پیش بینی شده است.

ابراهیم رستمیان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، اظهار داشت: در راستای عملیاتی کردن شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «سال جهش تولید»، ۱۰ پروژه سرمایه‌گذاری تولیدی و اشتغال‌زایی در استان سمنان برای سال ۹۹ تعریف شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: این پروژه‌ها در بخش‌های کشاورزی، گلخانه‌ای، دامی، آب‌انبار، کاروانسرا و همچنین زیرساخت‌های شهری است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده همه این پروژه‌ها در سال ۹۹ آغاز و برخی در همین سال به بهره‌برداری می‌رسند.

رستمیان خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت و تنوع سرمایه پذیری موقوفات می توان در هر بخش موجبات حضور فعالان این عرصه را فراهم ساخت.

وی گفت: ارزش تقریبی سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها مجموعه پرورش شتر داشتی در شهرستان آرادان و کاروانسراهای استان می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اولویت و سیاست کاری ما جذب و استفاده حداکثری از ظرفیت سرمایه‌گذاران باهدف ایجاد اشتغال و ایجاد جهش در تولید و همچنین افزایش بهره‌وری موقوفات به‌منظور افزایش سطح کیفی اجرای نیات موقوفات است.

رستمیان خاطرنشان کرد: تمامی ظرفیت‌های موجود در موقوفات و موقعیت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات را شناسایی کرده و آمادگی داریم در صورت مراجعه سرمایه‌گذاران بر اساس ضوابط نسبت به انعقاد قرارداد مشارکت اقدام کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha