پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابوشریف

حوزه/ نماینده حرکت جهاد اسلامی فلسطین در تهران تصریح کرد: تجربه تاریخی نشان داد فلسطینی هایی که به دنبال سازش با رژیم صهیونیستی بودند، عاقبت خوبی پیدا نکردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، ناصر ابوشریف عصر امروز طی سخنانی در نشست کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، اظهار داشت: امروز همه می‌ دانیم که تصویر روشنی از روابط بین آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

وی افزود: این روابط خیلی واضح شده و می‌ توانیم  بگوییم اسرائیل در راستای یک پروژه که بریتانیا آن را آغاز کرد، تشکیل شد و یکی از اهداف آنها از تأسیس رژیم صهیونیستی این بود که از یهودیان اروپا خلاص شوند، البته عوامل مذهبی هم وجود دارد که صهیونیسم مسیحی و یهودی در کنار هم ایجاد شوند.

وی  خاطرنشان کرد: قائلین به صهیونیسم مسیحی نیز اعتقاد دارند که فلسطین نباید در دست مسلمانان باشد به همین خاطر مسیحیان از رژیم صهیونیستی بیشتر از خود یهودیان حمایت می‌ کنند و تلاش می‌ کنند که معبد سلیمان را در اسرائیل بسازند و معامله قرن در همین راستا بوده است.

ابوشریف یادآور شد: آنها می‌ خواهند با استفاده از معامله قرن بخش های دیگری از فلسطین و کشورهای اطراف را به اسرائیل اضافه کنند؛ روابطی که بین پروژه غرب و اسرائیل وجود دارد این است که هر دو هدفشان ایجاد تفرقه و تضعیف امت اسلامی و ضربه زدن به وحدت اسلامی است.

وی با تأکید بر این که این پروژه از گذشته شروع شده است، گفت: آنها همواره تلاش کرده اند که جلوی قیام و شکوفایی امت اسلامی را بگیرند و الان با حمایت همین غربی ها اسرائیل از کشورهای اطراف خودش قوی تر شده با این که جمعیت زیادی هم ندارد.

نماینده حرکت جهاد اسلامی فلسطین در تهران در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: برخی از کشورها معتقدند که اسرائیل باید از همه کشورهای اسلامی قوی تر شود به همین جهت به ترکیه و ایران و پاکستان نیز ضربه می‌ زنند تا اسرائیل در این منطقه قوی بماند و حملات زیادی در منطقه صورت گرفته است و هیچ کس از این مسأله استثناء نمی شود.

وی عنوان کرد: قرآن کریم ماهیت این پروژه را بیان کرده که پروژه استکبار و علو و برتری جویی است و متأسفانه برخی از افراد عرب زبان و مسلمان دست در دست یهودیان دارند و هر کس در این راستا با اسرائیل همراهی کند، بخشی از آنها حساب می‌ شود و دیگر از ما نیست.

ابوشریف با بیان این که قرآن از یهودیان دنبال کننده سلطه جویی انتقاد می‌ کند، گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا در این منطقه همه کشورهای منطقه را خادم خود می‌ دانند و به همین دلیل است که هیچ نقش اقتصادی یا اجتماعی یا فرهنگی برای کشورهایی که با آنها همکاری می‌ کنند، قائل نیستند.

وی افزود: حتی کسانی که در داخل فلسطین در برابر آنها کوتاه آمدند عاقبت خوبی نداشتند مثل یاسر عرفات که او را کشتند و محمود عباس هم که کوتاه آمد و به نتیجه دلخواه خود نرسید و آنها این کار را ادامه می‌ دهند تا ما پیرو ملت و آیین آنها بشویم ولی در نهایت پیروزی از آن ما خواهد بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha