پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فادی

حوزه/ رئیس مرکز مطالعات راهبردی لبنان گفت: ایران علی رغم محاصره ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ،موفقیت در مهار کرونا پیدا کرد و شایستگی این را دارد که فلسطین را از لوث رژیم صهیونیستی ومنطقه را از لوث اشغالگران آمریکایی آزاد کند.

حجت الاسلام "سید فادی السید"، رئیس مؤسسه تحقیقات راهبردی امت واحده لبنان است. وی عضو مرکز علمی و مطالعات و پژوهش های قرآنی، طلبه سطح ۴ حوزه در شهر مقدس قم، استاد جامعه المصطفی در رشته رسانه و تحلیل سیاسی و دارای برنامه هفتگی دینی در شبکه الولایة در خصوص وحدت اسلامی است.

سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه در آستانه "روز جهانی قدس" در خصوص ضرورت پرداختن و توجه بیشتر به آرمان قدس بعد از شهادت فرمانده سپاه قدس شهید "حاج قاسم سلیمانی" با حجت الاسلام السید فادی السید به گفت و گو پرداخته است ک هتقدیم خوانندگان ارجمند می شود:

حوزه: امسال در حالی روز جهانی قدس در کشورهای مختلف برگزار می شود که فرمانده سپاه قدس که یکی از مهمترین ارکان محور مقاومت محسوب می شد یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی در بین ما نیست. به نظر شما شهادت ایشان چه تاثیری در تحقق آرمان آزادی قدس خواهد گذاشت؟

بعد از شهادت شهید "قاسم سلیمانی" گویی فلسطین پدرش را از دست داد؛ این تعبیر به این جهت است که فلسطین وفادارترین شخص را به خودش از دست داد، کسی که زندگی اش را در جبهه های جهاد سپری کرد آن هم به خاطر هدف اساسی که پایه گذار انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (قدس سره الشریف) ترسیم کرد.

شهید سلیمانی محور مقاومت را از تنگه باب المندب تا تنگه هرمز تاسیس کرد

شهید قاسم سلیمانی خالصانه در راه امام خمینی(ره) و ولی فقیه زمان آیت الله سید علی خامنه ای قدم گذاشت و این اخلاص و وفاداری در وجدان تمام افراد شریف امت اسلامی به ویژه مجاهدان قهرمان نفوذ کرد. بایستی بر این نکته مهم تاکید کنیم که شهید سلیمانی(رضوان الله علیه) محور مقاومت را از باب المندب تا تنگه هرمز تاسیس کرد و رژیم صهیونیستی را بین دو انبر برای حمله و یورش ناگهانی برای آزادی فلسطین از پلیدی صهیونیست ها  قرار داد تا آنها محدود شوند.

شهادت حاج قاسم استراتژی اخراج آمریکا از منطقه را محقق کرد

 شهید عزیز به این حد هم قانع و متوقف نشد، بلکه استراتژی اخراج نیروهای آمریکایی از منطقه را ترسیم کرد؛ چرا که او می دانست اصل و ریشه مصیبت ها و تروریست در منطقه و حامی اول و آخر این رژیم غاصب فلسطین اشغالی، شیطان بزرگ آمریکا است. کشوری که اخراج او از غرب آسیا ضروری و واجب است و زندگی شهید سلیمانی با تکمیل این استراتژی پایان یافت، استراتژی‌ ای که امروز به  دست محور مقاومت به طور واقعی و حقیقی اجرا می شود.

حوزه: در آستانه روز جهانی قدس شاهد برخی از اخبار مبنی بر تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هستیم. در شرایط کنونی جهان ممکن هست این اقدام عملی شود؟

 الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی هرگز به نتیجه نمی رسد. تنها عاملی که اشغالگران قدس و آمریکا از آن استفاده می کنند، عامل زور است و آنچه که با قدرت و زور گرفته شده با زور هم باز پس گرفته می شود و این مفهومی است که مقاومت اسلامی در لبنان آن را محقق و استوار کرده است و توانسته سال های طولانی با  جهاد علیه اشغالگران  اراضی اشغالی لبنان را آزاد کند. آنچه سخن ما را در شرایط کنونی تقویت می کند، اقدام تشکیلات خود گردان فلسطین به رهبری محمود عباس است که  با رفتار دیپلماسی و توسل به سازمان های بین المللی به دنبال فشار بر اشغالگران قدس است، که نتیجه ای جز نا امیدی نداشته است، بلکه دری به روی شیطان بزرگ باز کرد که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسند.

دل بستن به مذاکره با دشمن صهیونیستی- آمریکایی سراب است

امروز می بینیم رژیم صهیونیستی تلاش می کند زمین های بیشتری را در کرانه باختری دست برد بزند و آمریکایی ها از برنامه آنها حمایت کردند. امروز تنها راه در مقابل فلسطینی ها و افراد شریف در جهان عرب و جهان اسلام راه جهاد برای اخراج اشغالگران آمریکایی از غرب آسیا برای نابودی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است و  هر کسی غیر از این عمل کند او به سراب دل بسته و جز اتلاف وقت ثمره ای ندارد.

حوزه: نظر مقام معظم رهبری مبنی بر نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده با شواهد موجود چه هماهنگی دارد و چگونه محقق خواهد شد؟

امام خامنه ای ما را به نابودی رژیم صهیونیستی بشارت دادند و ما می بینیم این بشارت بارقه امید ملت های عربی و اسلامی شده و معتقدیم بوجود آمدن انقلاب اسلامی در ایران با هدف تحکیم و نهادینه شدن درگیری میان حق و باطل بود، که تجسم آن بین ایران و آمریکا و رژیم صهیونیستی است. بنابراین حق بر باطل و شیطان بزرگ غلبه می کند و اتفاقاتی که در طول این سال های اخیر و گذشته افتاده علائم و نشانه هایی است که رژیم اشغالگر قدس به خصوص با افزایش قابلیت های محور مقاومت و مقاومت نظامی و قدرتی که به فضل خداوند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در زمینه موشک های دقیق و نقطه زن دست یافته، بی نهایت به نابودینزدیک شده است.

 علیرغم توطئه و دسیسه های عربی و هماهنگی و کوتاه آمدن بی سابقه دولت های دیکتاتوری در منطقه با ارباب آمریکایی و اسرائیلی خود این موشک ها برای شکست هر اشغالگری و در راس همه اشغالگران، اشغالگران آمریکایی و صهیونیستی  به کار می رود.

حوزه: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی ترامپ اقدام به رونمایی از معامله قرن نمود به نظر شما این معامله محقق خواهد شد؟

 آنچه معامله قرن نامیده می شود، علیرغم توطئه عربی و سازش و همراهی کشورهای عضو شورای همکاری با رئیس آمریکایی‌شان و مسابقه ای علنی که برای عادی سازی وقیحانه با رژیم اشغالگر قدس داشتند، قبل از اینکه حیات پیدا کند از بین رفت. شکست این دولت ها و سازمان ها برای قانع کردن ملت های عربی و اسلامی برای عادی سازی با اسرائیل با وجود ظلم و ستم دیکتاتوری که این دولت ها علیه ملت هایشان نمودند تا آنها را در مقابل یک گزینه قرار دهند و آن عادی سازی با اشغالگر است، آشکار شد.

با رهبری امام خامنه ای و مقاومت آزادگان معامله قرن به زباله دان تاریخ می رود

با وجود اینکه در این موضوع موفق نشدند این امر به آمریکایی ها به خوبی فهماند و ما نیز متوجه شدیم  که رئیس جمهور آمریکا ترامپ معامله قرن ننگین را به تنهایی و با پدرخوانده اش بن سلمان ولی عهد سعودی باید اجرا کند؛ بنابراین تا زمانی که افراد شریفی در کشورهای عربی و اسلامی وجود دارد و تا زمانی که انقلاب اسلامی مبارک ایران به رهبری مقام معظم رهبری آیت الله سید علی خامنه ای بر قرار است که او تنها ضامن آزادی قدس و فلسطین است، سرنوشت معامله قرن این است که به زباله دان تاریخ  برود.

حوزه: ارزیابی شما از نقش روز جهانی قدس که امام خمینی(ره) پایه گذاری نمودند در آزادی قدس چگونه است؟

طلوع انقلاب اسلامی در ایران به رهبری امام خمینی (قدس سره شریف) این روزها به ما ثابت کرده است که بصیرت امام راحل ایشان را از دیگران متمایز کرده بود. بعد ازگذشت ۴۰ سال بر ما عیان شده که زمانی که ایشان آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیدند از توطئه عربی در خصوص آرمان فلسطین و قدس و مسجد الاقصی آگاه بودند و با بصیرت مبارکی که داشتند خیانت های عربی را از آن زمان تاکنون می دیدند. بنابراین با قرار دادن و ثبت "روز جهانی قدس" در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان معادله آنها را بر هم زدند و عرب ها مجبور به پذیرش خفت و خواری شدند  و ننگ و توطئه های آن ها سال های طولانی بر ملا شد.

روز جهانی قدس اجماعی برای مسلمانان وفادار به آرمان قدس

 روز جهانی قدس و شعارهایی که در نابودی این رژیم سر داده می شود، تبدیل به هشداری شده برای کسانی که از وجود رژیم صهیونیستی غافل هستند و روز قدس تبدیل به مناسبتی برای اجتماع شریف از مسلمانان و عرب های مخلص و وفادار به آرمان فلسطین و قدس شریف شده است.

 روش شهید سلیمانی جهاد گفتاری و عملی برای آزادی قدس بود

این روز به موضوع قرار گرفتن حق در برابر باطل تبدیل شده و در جهاد را به روی ما باز کرده است. بعد از دوران امام خمینی(ره)، سردار "شهید قاسم سلیمانی" این روش و مسیر را پایه گذاری کردند، که جهاد گفتاری و عملی برای آزادی فلسطین است. با وجود چالش ها و موانعی که محور مقاومت با آن روبرو است، ما می بینیم که زمینه آزادی فلسطین به شایستگی محقق شده و همچنین آنچه امام موسی صدر که خداوند او را با سلامتی و عافیت بازگرداند به ابوعمار(یاسر عرفات)  گفت؛" که افتخار و شرف قدس به این است که به دست مومنان آزاد شود"، امروز شاهدیم که مومنان در نزدیک ترین موقعیت به این وعده پیروزی نهایی بر محور شر و آزادی غرب آسیا از اشغال آمریکایی ها و فلسطین از دست رژیم صهیونیستی  قرار دارند.

شکست سازش بی سابقه عربی -عبری در برابر محور مقاومت

امروز با وجود توطئه ها و دسیسه ها و سازش‌کاری های بی سابقه عربی، رژیم صهیونیستی را در ضعیف ترین موقعیت و وحشت زده می بینیم، اما در مقابل مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه و گروه های مقاومت در غزه و عراق، اشغالگر قدس را به وحشت انداختند.

حوزه: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا در جهان که امکان برگزاری راهپیمایی در روز جهانی قدس در بسیاری از کشورها نیست چگونه می توان این روز بزرگ را گرامی داشت؟

محور مقاومت امسال هم این مناسبت مبارک را بر همین مسیر، علیرغم شیوع بیماری کرونا در جهان زنده نگه می دارد و این بزرگداشت از سال های گذشته متمایز و بسیار سازمان یافته است. آنچه این بزرگداشت و زنده نگه داشتن را امسال زیبا می کند؛ سخنرانی مقام معظم رهبری آیت الله سید علی خامنه ای در ایران است؛ که گفتار ایشان تاثیرات خاصی علیه شیطان بزرگ آمریکا و غده سرطانی در فلسطین اشغالی دارد. به ویژه آنکه این مناسبت اولین روز جهانی قدسی است که بعد از شهادت "حاج قاسم سلیمانی" و شهید "ابو مهدی المهندس" برگزار می شود، بنابراین همگان منتظر این سخنرانی هستند.

ایران ویروس ۱۹۴۸ را نیز همچون کرونا شکست می دهد

 بایستی در پایان یادآوری کنیم همچنان که ایران علی رغم محاصره و تحریم ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران ،موفقیت در مهار کرونا پیدا کرد و در زمینه تهیه پروتکل های مختلف برای مبارزه با این ویروس ابتکاراتی داشت و از کشورهای پیشرو در مقابله با این ویروس همه گیر به حساب می آید، شایستگی این را دارد که فلسطین را از لوث رژیم صهیونیستی ومنطقه را از لوث اشغالگران آمریکایی آزاد کند.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha