جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فواد ایزدی

حوزه/ رئیس مجمع بین الملل اساتید مسلمان دانشگاه ها با درست خواندن عقیده نابودی اسرائیل در کمتر از ۲۵ سال آینده تأکید کرد که رژیم صهیونیستی با رشد تندروها و افزایش جمعیت فلسطینیان رو به افول رفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه دکتر فؤاد ایزدی در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده از فضای مجازی پخش شد، با بیان این که در آمریکا یک جنبش قابل توجهی در مخالفت با رژیم صهیونیستی رشد یافته است، گفت: در محیط های دانشجویی یک جنبش آینده داری صورت گرفت و همین طور از سال های گذشته دانشجویان در سراسر جهان روز قدس را گرامی می‌ دارند.

وی افزود: پیام انقلاب اسلامی در مورد فلسطین با پیام های دیگر در مورد فلسطین متفاوت است، چرا که برخی از جریان های فلسطینی به سمت سازش و کوتاه آمدن حرکت کرده اند ولی انقلاب اسلامی ما تأکید داشت که تنها راه پیروزی، مقاومت و عدم سازش است.

وی با اشاره به این که این گفتمان امروز رشد پیدا کرده است، ابراز داشت: در سال ۲۰۰۷ میلادی برای اولین بار دو استاد مطرح دانشگاه آمریکا در نقد لابی اسرائیل کتاب علمی دقیقی نوشته اند و داخل کنگره آمریکا نیز برخی جریان ها به سمت نقد سیاست های رژیم صهیونیستی رفته اند.

ایزدی گفت: البته لابی اسرائیل هنوز هم قوی است و بخش لابی تأثیر گذار است ولی حرکت های مبنی بر مخالفت با رژیم صهیونیستی نیز رو به رشد است و دفاع از اسرائیل و آمریکا رو به افول بوده و در داخل رژیم صهیونیستی نیز چالش های جدی وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در مناطق اشغالی، رشد جمعیت فلسطینیان بیشتر از یهودیان اسرائیل است و در محدوده صهیونیست ها که در سرزمین های اشغالی هستند قشرهای تندروتر، رشد جمعیتشان بالاتر است، ضمن آن که جریان های دیگر فکری در اسرائیل رشد ضعیفی داشته اند.

رئیس مجمع بین الملل اساتید مسلمان دانشگاه ها با بیان این که به تدریج جمعیت ساکن در سرزمین های اشغالی تندروتر می‌ شود، گفت: این ها در آینده در انتخابات محلی به پیروزی می‌ رسند و اتفاقی که می‌ افتد این است که منجر به مهاجرت معکوس خواهد شد و اقشار معتدل تر به تدریج سرزمین های اشغالی را ترک می‌ کنند.

وی ادامه داد: مجموع این مسائل به تدریج رژیم صهیونیستی را به سمت محو شدن می‌ برد و نکته ای که حضرت آقا فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، بخشی از آن به همین مسأله برمی گردد و نوع سیاست های حاکم بر اسرائیل موجب می‌ شود که حل دعوایشان با فلسطین به عقب بیفتد.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در خاتمه یادآور شد: اسرائیل به سمت نابودی خودش حرکت می‌ کند و نتیجه آن وضعیت فعلی می‌ شود که آمریکا دیگر جایگاه میانجی گری را نخواهد داشت و در نهایت رژیم صهیونیستی رو به نابودی خواهد رفت و از این جهت روز قدس به تدریج به یک جریانی تبدیل می‌ شود که در نهایت شاهد تحقق بیانات امام راحل و رهبر معظم انقلاب خواهیم بود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha