جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین علی اسلامی

حوزه / عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که این رژیم با حمایت انگلستان و آمریکا شکل گرفت، گفت: رژیم صهیونیستی این روزها بیش از هر زمان دیگری در تیررس جبهه مقاومت قرار دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به در پیش بودن یوم‌الله روز قدس اظهار داشت: قدس ازنظر ارزش و فضیلت جزء سرزمین‌های مقدس و بافضیلت است و می‌شود به این شکل بیان کرد که طبق برخی از روایات نبوی بیت‌المقدس بقعه‌ای از بقعه‌های بهشت است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بین مسلمانان به‌عنوان قبله اول بوده به‌طوری‌که مسلمانان به سمت بیت‌المقدس نماز می‌خواندند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی افزود: در شب معراج مسجدالاقصی و قدس شریف یک رکن اصیل و اصلی در جریان معراج بوده و از نظر فضیلت و ارزش و معنویت قدس تکه‌ای از بهشت است.

وی به پیدایش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: در اروپا بر سر زبان‌ها است که در درگیری‌هایی که در سال‌ها و دهه‌های گذشته صورت گرفت و همان‌هایی که با یکدیگر جنگ کردند و برای جبران این جنگ‌ها و دلجویی این کارها زمینه‌ای را ایجاد کردند تا برخی از ملت‌ها را مظلوم‌نمایی کرده و برای دلجویی در وسط کشورهای اسلامی برای آن‌ها مقر و کشور درست کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: به همین علت کشور فلسطین را غصب کرده و در اختیار یهودیان گذاشتند حال این‌که جنگ و درگیری شما چه ربطی به مسلمان‌ها داشت، شما در اروپا با یکدیگر جنگ و ستیز کردید و به همدیگر صدمات زدید و حالا کشور های مسلمانان را غصب کردید و در اختیار یهودیان قرار دادید.

انگلستان و آمریکا اسرائیل را پایه‌گذاری کردند

وی ابراز داشت: از همین‌جا می‌شود فهمید که پایه‌گذاری اسرائیل را انگلستان و آمریکا بر عهده داشتند و اسرائیل به‌مانند شلاقی در دست این کشورها است تا کشورهای اسلامی را غارت کنند.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: در ۴ جنگ اول که اعراب و اسرائیل با یکدیگر داشتند همواره انگلستان و آمریکا به‌منظور غارت منابع کشورهای اسلامی وارد عمل شدند و از این کشور غاصب حمایت کردند.

اسرائیل برای خودش مرزهای خیالی متصور است

وی ابراز داشت: اسرائیل تاکنون قانون اساسی ندارد علت آن‌هم این است که معتقدند به مرزهای موعود خودشان نرسیده‌اند از نظر غرب تا ۶۰۰ کیلومتر داخل خاک عربستان یعنی منطقه فدک و خیبر مرز اسرائیل ادامه دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: علاوه بر این مرز جنوبی خود را بندر بصره می‌داند و از نظر شرقی معتقدند که باید از سوریه عبور کرده و بعد از گذر از عراق به کرمانشاه و اسدآباد برسند و کوه‌های اسدآباد مرز شرقی قرار دهند و هر وقت به این مرزها رسیدند به دنبال قانون اساسی باشند.

وی بیان داشت: اسرائیل با این ایده‌ها و خیالات است در ۳۰ سال اول ۴ جنگ را در کشورهای اسلامی و عربی داشت که در همه این جنگ‌ها پیروز شد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بعد از این جنگ‌ها نوبت به پیروزی انقلاب اسلامی ایران رسید و امام خمینی (ره) بادید بالا و روشن به کشورهای مسلمان نهیب زد که چرا این کشور در بین شما ایجادشده و به چه حقی خاک مسلمانان را از دست آن‌ها گرفته است.

وی بیان داشت: این بود که حضرت امام خمینی (ره) واقعیت را دیدند و فرمودند که اگر کشورهای اسلامی هرکدام یک اندازه کمی آب می‌ریختند، اسرائیل  را آب می برد .

روز قدس تمامی نگاه‌ها را به سمت فلسطین کرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: امام خمینی (ره) با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس درواقع توجه تمامی کشورهای جهان را به‌سوی قدس و فلسطین جلب کردند.

وی بیان داشت: علاوه بر این وقوع انقلاب اسلامی ایران و اقدامات کشورمان در تقویت جبهه مقاومت موجب شد که اسرائیل نیز از آن ماجراجویی‌های خود دست بکشد.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: امام خمینی (ره) با تقویت نیروی‌های مؤمن و متعهد در لبنان حزب‌الله لبنان را به وجود آورد و در ادامه‌ای نهضت، رهبر معظم انقلاب جبهه مقاومت را شکل داد و تقویت کرد و در رأس این مبارزه اسلامی سید حسن نصرالله را قراردادند و همچنین در رأس خط مقاومت شهدای گران‌قدری مانند شهید سلیمانی را قراردادند تا هدف جبهه مقاومت تحقق شود.

رژیم صهیونیستی در تیررس جبهه مقاومت است

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در طی سال‌های اخیر همواره در تیررس جبهه مقاومت بوده و به‌مانند موش از این جبهه مقاومت حساب می‌برد و به همت مسلمین، مقاومت اسلامی و فرزندان مسلمان فلسطین هر چه زودتر این غده سرطانی در بین مرزهای کشورهای اسلامی از بین خواهد رفت.

عضو خبرگان رهبری در بخش دیگری از صحبت‌های خود تأکید کرد: اگر جلوی اسرائیل را نگیریم قطعاً این کشور به همه کشورهای اسلامی آسیب می‌زند به همین علت باید غیرت دینی، اسلامی و ایرانی خودمان را حفظ کنیم و در برابر این رژیم چپاولگر بایستیم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید که در برابر ظالم بایستید و ساکت نباشید و این مهم باید همیشه در رأس برنامه‌ریزی کشور ما قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی به عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و بیان داشت: امسال به خاطر بیماری کرونا و به جهت سلامت مردم راهپیمایی روز قدس برگزار نمی‌شود اما در عوض رهبر انقلاب سخنرانی خواهند کرد و از بیانات ایشان بهره‌مند خواهیم شد.

وی غارتگر بودن کشورهای غربی را مورد توجه قرارداد و گفت: در بیماری کرونا ما شاهد بودیم که در کشورهای غربی ماسک و لوازم بهداشتی را از یکدیگر غارت می‌کردند، قطعاً هدف این کشورها غارت منابع مردم بی‌دفاع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha