پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدرسه علميه الزهرا(س) بابل

حوزه/ بالغ بر ۵۶۷ دانش‌آموخته با گذراندن دروس سطح دو از مدرسه مدرسه علمیه الزهراء(س) بابل فارغ‌التحصیل شده اند و بسیاری از آنان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و مشاوره مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند.

فاطمه روحانی راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: رسالت مدارس علمیه خواهران تربیت خواهران دین‌شناس، صاحب‌نظر، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی و پاسخگو به نیازهای علمی-معرفتی است و بررسی عملکرد مدرسه علمیه و تطبیق آن با مطالبات رهبر معظم انقلاب(مدالظله العالی) از مهم‌ترین وظایف مراکز حوزوی است.

وی افزود: مدرسه علمیه الزهراء(سلام‌الله علیها) بابل در سال ۱۳۷۳ با درایت مرحوم آیت‌الله هادی روحانی نماینده اسبق ولی‌فقیه در مازندران با توجه به نقش مؤثر زنان در مقابله به تهاجم فرهنگی و توانمندی این قشر در سازندگی فرهنگی جامعه تأسیس شد.

روحانی راد اظهار کرد: این مدرسه علمیه دارای سه مقطع تحصیلی است که مقطع اول دوره عمومی-سطح دو(کارشناسی)، مقطع دوم دوره عالی- سطح سه(کارشناسی ارشد)، مقطع سوم سطح چهار(دکتری) است که شیوه تحصیل در دوره عمومی و برگزاری تمام برنامه‌های آموزشی به‌صورت حضوری است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(سلام‌الله علیها) بابل گفت: بالغ بر ۵۶۷ دانش‌آموخته با گذراندن دروس سطح دو از این مدرسه فارغ‌التحصیل شده اند که بسیاری از آنان در مقاطع بالاتر دانشگاهی و حوزوی تحصیل خود را ادامه داده و امروزه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، تبلیغی، آموزشی و مشاوره مشغول فعالیت و خدمت‌رسانی هستند و تعداد طلاب مشغول به تحصیل سطح دو این مدرسه هم ۲۱۲ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: نظر به این‌که در ایام پذیرش سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه خواهران قرار داریم، این مدرسه در نحوه پذیرش و نام‌نویسی با دو روش سنتی و مدرن اقدام به جذب طلبه کرده است که در شیوه سنتی با اعزام مبلغ به مدارس، استفاده از ظرفیت‌های پایگاه‌های بسیج، پخش و توزیع اطلاعیه و نصب بنر در مکان عمومی در سطح شهر و در شیوه مدرن علاوه بر انتشار اطلاعیه پذیرش در سایت مدرسه، در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی تبلیغات پذیرش اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha