جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مديرحوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: اقدامات جهادی طلاب موجب سربلندی حوزه‌های علمیه شد و بار دیگر کارآمدی این مرکز را نمایان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین علی غفاری در نشستی با مدیر و همکاران مدارس علمیه خواهران سطح ۲ و ۳ جویبار ضمن تسلیت به همکارانی که بستگانشان را در اثر بیماری کرونا از دست‌ داده‌اند، بیان کرد: شیوع ناگهانی ویروس کرونا سبب ایجاد اختلال در شرایط روحی و روانی مردم شد؛ اما در همین وضعیت، طلاب و کادر حوزه‌های علمیه، بدون ضابطه خاص و با روحیه جهادی و انجام اقدامات گسترده‌ای در تولید ماسک، همکاری در تغسیل و تدفین اموات، آماده کردن بسته‌های حمایتی و غیره، باعث سربلندی حوزه علمیه شده و بار دیگر کارآمدی این مراکز را نمایان کردند.

وی اظهار کرد: در کنار همه این آموزه‌های درس‌آموز که ناخواسته خداوند بسترش را آماده کرد و موجب همکاری خوب اقشار مختلف مردم شد، متأسفانه عده‌ای به‌جای درس گرفتن و برگشت به ملکات انسانی به خصوص در ماه مبارک رمضان به‌عنوان عرصه پس دادن امتحان، کارهای غیرمتعارفی مانند روزه‌خواری، بدحجابی و مشابه آن انجام دادند؛ در صورتی‌ که مرگ به‌خصوص در شرایط کرونایی مثل یک گردنبند به گرد آویزان است.

سکینه قاسمی، مدیر مرکز تخصصی حوزوی ریحانه الرسول(س) جویبار در این نشست ضمن تشکر از حضور مدیر حوزه علمیه خواهران استان گفت: طلاب و کادر این مرکز تخصصی نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا به‌صورت خودجوش اقدامات ارزشمندی را انجام داده و با استقرار ماشین‌های دوخت در مدرسه در تهیه ماسک همکاری کردند.

وی افزود: دوره فشرده آموزش تغسیل و تدفین نیز در این مرکز حوزوی برگزار شد تا کادر و طلاب علاقه‌مند بتوانند به‌ صورت مفید و مستمر از این دوره‌ها استفاده و در صورت لزوم در مراسم تغسیل اموات حضور یابند که از این طلاب آموزش‌دیده ۶ نفر موفق به انجام کار میدانی شدند.

 میرزائی، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار نیز در این برنامه اظهار کرد: این مدرسه علمیه با مشارکت هیئت امناء در ۳ مرحله کمک معیشتی و حمایتی به طلاب نیازمند اهداء کرد.

وی اعلام کرد: طلاب و کادر این مدرسه نیز به‌صورت جهادی از ابتدای شیوع این بیماری، احساس وظیفه کرده و در تولید ماسک، تغسیل و تدفین اموات، تهیه بسته‌های معیشتی و امور مشابه همکاری جهادی داشتند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) جویبار ضمن بیان این‌که بحث آموزشی طلاب در حد توان و با بهره‌مندی از فضای مجازی، در حال انجام است، تأکید کرد: فضای مجازی ممکن است تأثیر آموزش فضای حقیقی را نداشته و حضور طلاب در مدارس و نفس استاد بسیار اثربخش‌تر باشد؛ اما در شرایط کنونی استفاده از این فضا نیز مثمرثمر بوده است.

نشست مدیر و برخی از همکاران حوزه علمیه خواهران مازندران با مدیر و کادر مدارس علمیه خواهران جویبار با هدف بررسی مسائل و مشکلات این مدارس در مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و غیره برگزار شد.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha