جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی

حوزه/ وقتی انسان از مادر متولد شد پاک بود و گناهی نداشت، اما آهسته گرفتار گناه شده است و اگر با همین حال وارد قیامت شویم، بسیار خطرناک خواهد بود، اما خدا برای گریز از این مسئله باب توبه را قرار داده تا انسان دوباره با فطرت پاک به سوی خدا برگردد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک عید سعید فطر گفت: فطر به معنای بازگشت به خلقت اصلی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: وقتی انسان از مادر متولد شد پاک بود و گناهی نداشت، اما آهسته گرفتار گناه شده است و اگر با همین حال وارد قیامت شویم، بسیار خطرناک خواهد بود، اما خدا برای گریز از این مسئله باب توبه را قرار داده تا انسان دوباره با فطرت پاک به سوی خدا برگردد.

امام جمعه ساری اظهار کرد: ماه رمضان هم بابی از توبه است تا انسان از رهگذر این ماه و عید فطر از خدا آمرزش بگیرند و خود را شستشو بدهند و پاک کنند.

وی افزود: برای این که انسان این پاکی را تداوم دهد لازم است برنامه های را که در این ماه داشته و به آن پایبند بوده، در ماه های دیگر هم توجه داشته باشد، به آن برنامه ها نگاه دوباره ای کند و حتی لازم است با اخلاص ان عمل را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی گفت: اگر هر کاری برای خدا باشد، همین سبب تقرب و دوری از شیطان و گناه می شود. عمل با اخلاص می تواند انسان را از بسیاری از اعمال زشت و بد دور نگه دارد و حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: از دیگر عوامل تداوم پاکی این است با انسانهایی نشست و برخاست داشته باشیم که اهل خدا، مسجد، پایبند به دین و ارزش های اخلاقی و دینی باشند و پیرو ولی فقیه باشند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha