جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ضد عفونی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط طلاب و روحانیون اهوازی

حوزه/ حجت‌الاسلام پور فرج، گفت: امروزه یکی از وظایف مهم طلاب، علاوه بر تحصیل، ارائه خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی است که در کنار توجه کافی به درس و بحث‌های طلبگی باید به وضعیت مردم محروم نیز توجه داشت و به قدر توان کمک‌رسان و فریادرس مستضعفان بود.

حجت‌الاسلام میثم پور فرج، مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت‌ کادر این مدرسه برای جذب داوطلبین ورود به مدارس علمیه، اظهارداشت: مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز در منطقه محروم حصیرآباد از بین جوانان مؤمن، انقلابی و پرشور از مقطع هشتم تا دوازدهم، برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ طلبه جذب می‌کند.

وی افزود: در این راستا، واحد پذیرش، زیر نظر معاون آموزش مدرسه، فعالیت‌های مرتبط با جذب داوطلبین را از سه ماه قبل آغاز کرد، اما با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، نحوه و شیوه جذب تغییر کرد و به‌جای تبلیغ لسانی، تبدیل به تبلیغ عملی شد.

حجت‌الاسلام پور فرج، گفت: ازآنجایی‌که طلاب و روحانیون، همواره در صف اول خدمت‌رسانی به مردم مناطق محروم هستند، در جریان شیوع ویروس کرونا، اقدامات جهادی طلاب نظیر ضدعفونی کوچه به کوچه و منزل‌به‌منزل در منطقه حصیرآباد را آغاز کردند؛ که این مسأله به‌نوعی تبلیغ عملی جذب داوطلبین برای ورود به مدارس علمیه شد.

وی، با اشاره به دیگر اقدامات طلاب جهادی مدرسه علمیه، بیان کرد: تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و همچنین لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری پیرامون «رزمایش مواسات و همدلی» با توزیع صدها بسته معیشتی میان خانواده‌های کم برخوردار، از دیگر اقدامات طلاب مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز بود.

حجت‌الاسلام پور فرج، تعمیر و سرویس کولرهای گازی مردم محروم منطقه حصیرآباد را یکی دیگر از فعالیت‌های جهادی طلاب این مدرسه علمیه دانست و اضافه کرد: در این راستا، طلاب به درب خانه مردم رفته و کولر آن‌ها را به‌رایگان تحویل گرفته و آن را تعمیر یا سرویس می‌کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) اهواز، با بیان اینکه اقدامات جهادی طلاب مدرسه علمیه، به‌نوعی یک تبلیغ عملی برای آن‌هایی بود که قصد ورود به حوزه علمیه را داشتند، گفت: البته تبلیغ به شیوه‌های نوین در فضای مجازی نیز در دستور کار واحد پذیرش مدرسه قرار دارد اما به‌یقین، اقدامات جهادی طلاب، بهترین تبلیغ برای جذب داوطلبین به تحصیل در حوزه است.

وی در پایان، با بیان اینکه طلبگی صرفاً به معنای درس خواندن نیست، تصریح کرد: امروزه یکی از وظایف مهم طلاب، علاوه بر تحصیل، ارائه خدمات اجتماعی و محرومیت‌زدایی است که در کنار توجه کافی به درس و بحث‌های طلبگی باید به وضعیت مردم محروم نیز توجه داشت و به قدر توان کمک‌رسان و فریادرس مستضعفان بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha