چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علما و فضلای خوزستان

حوزه/ علما و فضلای خوزستان، در رابطه با روز جهانی قدس، تأکید کردند: در این ایامی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، اجتماع مردم ممکن نیست، باید به هر نحوی که می‌شود، صدای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و بهترین سلاح در برهه کنونی همین مسأله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، علما و فضلای استان خوزستان، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و لزوم فریاد براعت از استکبار جهانی به‌ویژه رژیم غاصب صهیونیستی، بر فراگیری جهانی حمایت از آرمان قدس شریف تأکید کردند.

بر این اساس، آیت‌الله موسوی جزایری، آیت‌الله شفیعی، حجج‌اسلام و المسلمین کعبی، حیدری، فرحانی و بهرام پور، بر همبستگی جهانی امت اسلام و همه آزادی خواهان جهان تا آزادی کامل قدس شریف، تأکید کردند.

به‌زودی انتقام سختی از رژیم جنایتکار اسرائیل گرفته خواهد شد

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، یکی از مهم‌ترین پیام‌های روز جهانی قدس را هشدار به اسرائیل دانست و گفت: این روز به اسرائیل هشدار می‌دهد تا بداند فلسطین تنها نیست و ملت ایران هرگز جنایت غصب سرزمین اسلامی و آواره کردن میلیون‌ها نفر ساکنان این سرزمین و قتل‌عام روزانه آن‌ها را فراموش نخواهد کرد و به‌زودی انتقام سختی از آن رژیم جنایتکار خواهد گرفت.

وی افزود: دیگر پیام روز قدس، هشداری است به حامیان اسرائیل اعم از آمریکا و متحدانش که بدانند آن‌ها نیز تا زمانی که از اسرائیل حمایت کنند، در امنیت نخواهند بود.

آیت‌الله موسوی جزایری، تصریح کرد: صهیونیست‌ها و حامیان آنان بدانند فلسطین تنها نیست و با اتحاد امت اسلامی، قدس شریف از چنگال جنایتکاران خون‌آشام آزاد و به دامن اسلام بازخواهد گشت.

به هر شکل ممکن صدای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رسانید

آیت‌الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اظهارداشت: در این ماه رمضان، یک عبادت بزرگ داریم و آن گرامیداشت روز قدس به هر شکل ممکن است.

وی تصریح کرد: در این ایامی که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا، اجتماع مردم ممکن نیست، باید به هر نحوی که می‌شود، صدای حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان برسانیم و بهترین سلاح در برهه کنونی همین مسأله است.

با همان روحیه رزمندگان اسلام در جبهه عملیات آزادسازی خرمشهر، قدس نیز به یاری پروردگار آزاد خواهد شد

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینک روز قدس روز تجدید پیمان با آرمان فلسطین و اتحاد، هم‌افزایی و مبارزه برای آزادی قدس شریف است، گفت: این روز را همۀ آزادی‌خواهان در مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی گرامی می‌دارند و البته باید گفت که حوادثی مانند کرونا نمی‌تواند مانع بزرگداشت باشکوه روز قدس شود.

وی افزود: روز قدس نماد خشم مقدس امت اسلامی علیه صهیونیسم بین‌الملل با استفاده از ظرفیت معنوی جمعۀ آخر ماه مبارک رمضان است. روز قدس روز اسلام و روز عزّت و کرامت امت اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مقابله با طرح معامله قرن را یکی از جلوه‌های دیگر روز قدس امسال دانست و تصریح کرد: معاملۀ قرن قطعاً با حضور امت اسلامی رو به سقوط و شکست خواهد رفت. یکی از جلوه‌های دیگر روز قدس امسال مقابله با عادی‌سازی ارتباط با رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی، عادی‌سازی ارتباط با رژیم غاصب اسرائیل را خیانت به اسلام و قرآن دانست و اظهار کرد: استراتژی آزادی فلسطین در حالی عملیاتی شدن است. امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی بعد از امام خمینی(ره) پرچم آزادی فلسطین و قدس را به دست گرفته‌اند و شاهد تلاش‌های زیادی برای بیداری اسلامی بوده‌ایم.

وی در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک شاهد این خواهیم بود که قدس خرمشهری دیگری خواهد شد. با همین روحیۀ مقاوم در شکست عملیات حصر آبادان، فتح‌المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس و خرمشهر، قدس نیز به یاری پروردگار آزاد خواهد شد.

روز قدس سبب رسوایی معاهده ننگین قرن شده است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه قدس مسأله جهان اسلام است، اظهارداشت: امام راحل، روز قدس را روز اسلام برمی‌شمارد، قدس قبله نخست مسلمانان و نماد وحدت اسلامی است.

وی با بیان اینکه روز قدس سبب رسوایی معاهده ننگین قرن شده است، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط به‌گونه‌ای است که وعده الهی در تبعیت از ولایت، جهانی خواهد شد؛ خداوند در آیه «وَمَنْ یَتَوَلَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا فَإِنَّ حِزْبَ اللَّهِ هُمُ الْغَالِبُونَ» وعده داده است که اگر ولایت‌پذیری در جهان اسلام جاری شود، حزب‌اللهی شکل خواهد گرفت که بر هر مشکلی چیره می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی با بیان اینکه روز قدس را باید گرامی و زنده نگه داشت، تصریح کرد: حزب‌اللهی که به‌واسطه ولایت‌پذیری از امام راحل و حاضر در جهان اسلام متولد شده است، سند کارایی نظام اسلامی می‌باشد.

روزبه‌روز به آزادی قدس شریف نزدیک‌تر می‌شویم

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن حیدری، دیگر نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه ملت فلسطین بیش از ۷۲ سال آوارگی را تحمل کرده است، عنوان داشت: همگان باید به فکر آزادسازی فلسطین باشند؛ از سوی دیگر روز جهانی قدس سیر مبارزه را از حالت قومیتی و ناسیونالیستی خارج ساخت و در مسیر الهی و اسلامی قرار داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه جبهه کفر جهانی در صورت آزادی فلسطین شکست خواهد خورد، خاطرنشان کرد: جهان اسلام با آزادسازی قدس، عزت می‌یابد؛ بزرگداشت روز جهانی قدس یک وظیفه شرعی بر هر مسلمانی است که قلبش برای اسلام می‌تپد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری، با بیان اینکه خون به ناحق ریخته شده سردار سلیمانی شتاب آزادسازی قدس و افول آمریکا و رژیم صهیونیستی را چند برابر کرده است، گفت: اوضاع جهان به گونه‌ای است که روزانه یک گام به جلو برای آزادسازی قدس و یک گام به عقب از سوی استکبار مشاهده می‌شود.

پایان اشغالگری قدس نزدیک است

اما حجت‌الاسلام‌والمسلمین مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه روز قدس روز نجات امت اسلام است، اظهارداشت: بزرگداشت این روز، اقدام برای آزادسازی قدس در هر زمان و مکان و هر مناسبتی در بلندمدت به نفع امت اسلام و به ضرر دشمنان اسلام خواهد بود.

وی بیان کرد: آزادسازی قدس کمک خواهد کرد تا حکومت امام عصر با نابودی دشمنان اسلام استقرار پیدا کند؛ ازاین‌رو امامین انقلاب نجات قدس را از راهبردی‌ترین اهداف انقلاب اسلامی تعریف کردند.

دبیر شورای حوزه علمیه خوزستان، تصریح کرد: دلدادگان و رهروان راه امامی انقلاب اسلامی می‌دانند که راهشان به دولت کریمه حضرت ولی‌عصر (عج) منجر می‌شود؛ ازاین‌رو همگان از چنین راهبردی حمایت می‌کنند.

حجت‌الاسلام بهرام پور با بیان اینکه دلدادگان امامین، شعار آزادی قدس را به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین شعارهای انقلاب مورد حمایت قرار می‌دهند، گفت: امیدبخشی به امت اسلام به‌ویژه حامیان مقاومت و ذلت در دشمنان اسلام، دستاوردهای روز جهانی قدس است.

وی در پایان با بیان اینکه افزایش جنایت‌های رژیم غاصب در بزرگداشت روز قدس گویای خواری و ضعفشان است، ابراز کرد: هر روز بر توان محور مقاومت و حمایت ملل اسلامی از چنین محوری افزوده می‌شود، رژیم صهیونیستی روزبه‌روز ضعیف‌تر و محصورتر می‌گردد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha