جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ کنگره بین المللی قدس شریف

حوزه/آیت الله اعرافی پیشنهاد های عملیاتی برای مبارزه ای فراگیر با رژیم صهیونیستی و خطوط کلی مبارزه و مطالبه امت از دولت ها و نهادها و سازمان ها در مسئله فلسطین را ترسیم نمود.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه طی سخنانی در کنگره بین المللی قدس شریف که به صورت زنده  و با حضور و سخنرانی اندیشمندانی از بیش از ۱۵ کشور در فضای مجازی پخش شد، در سخنان مبسوطی به مسئله فلسطین، وظیفه امت اسلام، وظیفه حوزه های علمیه، دولت‌های اسلامی و خطوط کلی مبارزه و مطالبه امت از دولت ها و نهادها و سازمان ها در مسئله فلسطین پرداخت که برشی از پیشنهاد های عملیاتی وی برای مبارزه ای فراگیر با رژیم صهیونیستی به همراه متن کامل فارسی، انگلیسی و عربی  در ذیل می آید:

آیت الله اعرافی در این  سخنان به ۱۲ محور کلی اشاره کرده و بیان داشت: بر این باوریم که ملت های اسلامی باید از حکومت ها و نظام های حاکم کشورهای خود امور زیر را مطالبه کنند:

۱. مسئله فلسطین و مقاوت را یک مسئله عربی اسلامی و انسانی بدانند و آن را در مرکز برنامه ریزی ها و اقدامات و روابط سیاسی و اقتصادی و فرهنگی خویش قرار دهند.

۲. متحد شدن و کنار گذاشتن تمام اختلافات طایفه ای و مذهبی و نژادی در راه مبارزه با اسرائیل.

۳. توافق بر سند مشترک در مورد مسئله فلسطین که البته این سند باید شامل برنامه عملی باشد.

۴. از سازمان ملل بخواهند مقاومت و محور مقاومت و حق اجرای همه پرسی عمومی برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین توسط خود آنها را به رسمیت بشناسد و پیگیر اجرای آن باشند.

۵. اعلام رسمی روز قدس به عنوان یک روز جهانی در تمام کشورهای جهان به ویژه جهان اسلام.

۶. نپذیرفتن معامله شوم قرن و تلاش برای ناکام گذاشتن آن.

۷. قطع تمام روابط اقتصادی و تجاری و فرهنگی با اسرائیل و تحریم محصولات آن.

۸. قطع روابط سیاسی و بستن سفارت های اسرائیل در تمام کشورها و تمرکز بر مبارزه با اسرائیل از طریق روابط خارجی.

۹. حمایت مالی و اقتصادی از مقاومت فلسطین و لبنان و سوریه علیه صهیونیست ها.

۱۰. حمایت سیاسی از فلسطین و ایستادگی در برابر اسرائیل از طریق فعالیت در سازمان های بین المللی و ارائه طرح و برنامه در جمعیت عمومی سازمان ملل متحد و شورای امنیت.

۱۱. قطع تمام مذاکرات مخفیانه و علنی با اسرائیل و نپذیرفتن هرگونه عادی سازی روابط.

۱۲. مطالبه اعمال فشار بر تمام کشورها برای قطع روابط و عدم حمایت از اسرائیل.

وی در پایان ضمن نگاهی تاریخی به حمایت ها و مواضع حوزه های علمیه در قبال مسئله فلسطین به عنوان نخستین مسئله جهان اسلام، مواضع حوزه های علمیه را اینگونه تبیین کرد:

موضع حوزه های علمیه

برادران محترم و فرزندان امت اسلام!

حوزه های علمیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس اعتقاد اسلامی خود و اتکا بر خویش و همچنین بر اساس علم به قدرت عظیم اقتصادی و تجاری و نفتی و ثروت های مالی و انسانی و فکری امت اسلام و با تکیه بر مراجع عظام و رهبری خود امام خامنه ای ایمان دارند که راه حل خروج از بحران کنونی جهان اسلام، به فعلیت رسیدن قدرت‌های متنوع مسلمانان و قدم نهادن در راه وحدت جهان اسلام برای بنای تمدن نوین اسلامی است. در این زمینه لازم است همگان به ویژه علما و روحانیون دست به دست هم دهند و همکاری و همفکری کنند تا تمدن فراگیر و متوازن اسلام را معرفی کنند، همان اسلامی که می تواند مصلحت فرد و جامعه را در نظر بگیرد و میان عقل و عدالت و پیشرفت و صلح و مقاومت و جهاد جمع کند. همه ما باید منادی اسلامی باشیم که جامع میان آرمان ها و واقعیت ها است؛ اسلامی که میان نوگرایی و اصالت و مدرنیته و سنت ها جمع می کند؛ اسلامی که جامع میان عالم درون و بیرون و حماسه و عرفان و دانش و دین و منافع ملی و منافع انسانی و فراگیر برای تمام اهداف اسلامی و مذهبی و انسانی مشترک باشد و بر این اساس از تمام فرزندان امت می خواهیم به پیشنهادهای زیر عمل کنند:

اول: از تمام برادران و خواهران خود و اندیشمندان و جوانان آگاه می خواهیم برای بنای تمدن نوین اسلامی و وحدت اسلامی تلاش کنند.

دوم: عملی ساختن اصل برادری اسلامی و وحدت امت و کنار گذاشتن تمام اختلافات و تفرقه و روی آوردن به گفتگوی اسلامی. بر این اساس از همه می خواهیم هرگونه تعصب و خشونت و افراط و ترور را کنار بگذارند.

سوم: برنامه ریزی برای پیشرفت علمی و معرفتی و تکنولوژی در تمام زمینه های علمی.

چهارم: تاسیس بازار مشترک اقتصادی و تجاری اسلامی.

پنجم: تاسیس بازار مشترک علمی و تکنولوژی اسلامی.

ششم: تاسیس بازار مشترک فرهنگی و رسانه ای اسلامی.

هفتم: تمرکز بر احیای هویت مشترک اسلامی و بازگشت به ارزش های اسلامی.

هشتم: از همه می خواهیم عدم اعتماد به نفس را کنار بگذارند و زیر بار هرگونه رابطه و ارتزاق از دشمنان امت اسلامی نروند.

نهم: بر مبارزه با اشغالگری و تروریسم دولتی و جنگ افروزی تاکید می کنیم.

-------------------------------------

متن انگلیسی سخنرانی  آیت الله اعرافی- کنگره قدس شریف

متن  فارسی سخنرانی آیت الله اعرافی -کنگره قدس شریف

متن عربی سخنرانی  آیت الله اعرافی- کنگره قدس شریف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha