سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
فلسطین

حوزه/ حوزه علمیه و مراجع و علما همواره دفاع از مظلومان فلسطین و مقابله با رژیم کودک کش صهیونیستی را از مهمترین رسالت های دینی خود دانسته و براساس اسناد تاریخی هیچ گاه از انجام این مأموریت خطیر کوتاهی نکرده اند و تا پای جان متعهد به این جهاد فی سبیل الله بوده اند.

خبرگزاری «حوزه» / حوزه علمیه و مراجع و علما در طول تاریخ دفاع از مظلومان و مقابله با ظالمان را یکی از مهمترین رسالت های دینی خود دانسته و براساس اسناد تاریخی هیچ گاه از انجام این مأموریت خطیر  کوتاهی نکرده اند و تا پای جان خود متعهد به این جهاد فی سبیل الله بوده اند، چرا که پیامبر اعظم(ص) فرموده اند «هر کس ندای استغاثه‌ی مسلمی را بشنود و پاسخ نگوید، مسلمان نیست».

در قضیه حمایت از مردم مظلوم فلسطین و  مقابله با جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی هم حوزه علمیه و مراجع و بزرگان شیعه هر آنچه توانسته اند انجام داده و اوج آن را می توان در اقدام تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز جهانی قدس» و مواضع قاطعانه و شجاعانه رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای مشاهده کرد.

 بازخوانی اسناد تاریخی مربوط به اقدامات مراجع عظام تقلید و علما حوزه علیه رژیم ضد بشری صهیونیستی و حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف، ما را در شناخت مواضع سیاسی حوزه علمیه در قبال مهم‌ترین مسئله جهان اسلام یاری می‌رساند.

دفاع قاطع آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی از فلسطین

در یکی از اسناد تاریخی(۱۳۴۶/۳/۱۹) که مهر خیلی محرمانه و طبقه بندی حفاظتی بر روی آن حک شده، آمده است: «آیت‌الله العظمی نجفی ساعت ۱۰ صبح روز فوق اظهار کرد که مصر بر اسرائیل غالب شده و دولت ایران از اسرائیل پشتیبانی می کند و اجازه نمی دهند مطبوعات جریان را به طور تکمیل درج نمایند.

سپس میرزاحسن غفارنژاد ساکن خیابان صفائیه که یکی از اطرافیان آقای نجفی می باشد، اظهار داشت رادیو ایران تماما گفتارش دروغ و بی اساس است و علتش این است که هر کار علیه مصر است آن را به طور کامل انتشار می دهند و هر چه علیه اسرائیل است نمی گویند. سپس نجفی اظهار نمود خداوند متعال کریم است و نمی گذارد مسلمانان در دست یهودیان اسیر شوند».

سند حمایت مالی آیت‌الله العظمی مرعشی از فلسطینیان/ ۸آبان‭    ۱۳۴۶

۱ـ نجفی مرعشی قمی هفته گذشته مبلغ نه‌صد هزار ریال وسیله حاج احمد دیبایی به نام شیخ نصراللّه خلخالی در نجف حواله کرده تا بین آسیب‌دیدگان فلسطین تقسیم شود.

۲ـ شیخ نصراللّه وجه فوق را به دینار تبدیل و از کارخانه شهدای بغداد دو هزار و ششصد عدد پتو خریداری کرده است.

۳ـ شیخ نصراللّه به اتفاق شیخ عباسعلی عمید زنجانی با سفیر اردن در عراق ملاقات و نامبرده با ارسال پتوها به اردن موافقت کرده است.

۴ـ از طرف نجفی مرعشی پنج نفر از طلاب نجف شیخ عباسعلی عمید (داماد آقای نجفی) و شیخ علی ستاری و سیدمحمدعلی لواسانی و سیدعبدالعزیز ثبات طباطبایی فرزند سیدجواد و سیداحمد حسینی اشکوری فرزند سیدعلی برای تقسیم و توزیع کمکهای مالی به آوارگان فلسطین به اردن می روند.

۵ـ شیخ عباسعلی عمیدی در این هفته از طریق خسروی عازم ایران می باشد.
 

متن نامه تشکر آیت‌الله العظمی مرعشی نجفی به مردم به خاطر حمایت از آوارگان فلسطینی/ ۸آبان۱۳۴۶

بسمه تعالی

بعد الحمد و الصلوه لاهلها.

خاطر شریف آقایان اهالی محترم ایران را مستحضر می نماید «که بحمداللّه والشکر له وجوهی که به جهت مسلمین آسیب دیده جمع آوری شده بود (به مبلغ نودهزار و چهارصد و پنجاه و هشت ۹۰۴۵۸) با تشریک مساعی مؤمنین تعداد (دو هزار و ششصد ۲۶۰۰ پتو) خریداری و به اردن حمل و بین مصیبت‌زدگان و آوارگان تقسیم گردید. بدین وسیله حقیر از عموم مساعدت کنندگان کمال تشکر و امتنان را دارم.

خداوند متعال وسعت و برکت به آنها مرحمت فرماید که در این زمستان کمک بجا و شایانی نمودند. در خاتمه مزید توفیقات برادران دینی خود را از ساحت قدس الهی مسئلت می نمایم.
شهاب‌الدین الحسینی المرعشی النجفی شعبان ۱۳۸۷ قم

متن نامه سفیر اردن به آیت الله العظمی مرعشی نجفی

حضرت مرجع عالیقدر دینی آقای سیدشهاب الدین مرعشی نجفی ادامه اللّه .

سلام علیکم و رحمته و برکاته.

با کمال تشکر و امتنان تبرع سخاوتمندانه حضرتعالی را به مقدار (۲۶۰۰) قطعه پتو که به برادران‌آسیب‌دیده و آواره قسمت غربی اردن ارسال شده بود دریافت نمودیم و من به اطلاع حضرتعالی می رسانم که به زودی اقدامات لازم و مقدمات ضروری را در مورد رسانیدن مقدار فوق به انجمن و هیئت خاصی که به منظور رسیدگی و دستگیری از آسیب دیدگان تشکیل گردیده انجام خواهم داد.

من در مقابل این عمل خیر و اقدام انسانی بیش از این قدرت ندارم که مخلصانه کمال تشکر و امتنان را به محضرتان تقدیم دارم.
عرض احترام مرا بپذیرید.
سفیر اردن

متن بیانیه جراید کشور عراق

روزنامه رسمی (الجمهوریه ) در شماره ۸۰ /۱۳ مورخ ۱۹ شعبان ۱۳۸۷ و همچنین روزنامه (المنار ) در شماره ۳۹۱۵ مورخ ۱۹ شعبان ۱۳۸۷ و روزنامه (التآخی ) و صوت العرب و سیار شهروزنامه عراقی بیانیه زیر را انتشار داده اند.

«جریان ارسال و تسلیم تعداد (۲۶۰۰) قطعه پتو به مقامات اردنی برای توزیع در میان آسیب دیدگان و آوارگان فلسطینی در اردن پایان یافت و این پتوها از طرف یک مرجع عالیقدر دینی در ایران حضرت سیدشهاب‌الدین مرعشی نجفی مقیم شهرستان قم اهدا گردید.

و علامه جلیل حضرت شیخ نصراللّه خلخالی زحمات تهیه و خرید این مقدار پتوها را از طرف حضرت آقای مرعشی نجفی تقبل نمودند.»

نامه آیت‌الله العظمی گلپایگانی شیخ احمد کفتار و مفتی کشور سوریه

عالیجناب شیخ احمد ففتار و مفتی کشور سوریه

درود بر شما

پیکار عادلانه و دلیرانه ارتش مسلمان سوریه که دوش بدوش برادران مصری بر ضد تجاوزکاران صهیونیزم آغاز کرده اند، بعنوان پیکار کلیه مسلمانان جهان، علیه یهودیان تجاوزکار و دشمنان خدا بشمار میرود.

ما ضمن درود فراوان به ارتش دلیر سوریه این اقدام شجاعانه را که برای سرنگون کردن دشمن و سرکوب نمودن غرور و شخصی او آغاز شده تبریک میگوئیم و از درگاه خداوند متعال موفقیت و پیروزی آنها را مسئلت نموده و اطمینان میدهیم که ملت مسلمان ایران از صمیم قلب این پیکار را مورد اهمیت قرار داده و جریان آنرا لحظه به لحظه دنبال میکنند، ملت ایران ضمن پشتیبانی مکرر خود از قضیه فلسطینی آمادگی خود را برای تقدیم هرگونه کمک بنفع قضیه اسلام در این پیکار اعلام میدارد.
۱۵ رمضان مبارک ۱۳۹۳ ایران محمدرضا موسوی گلپایگانی

دعوت آیت‌الله العظمی گلپایگانی به تجمع علیه اسرائیل و توطئه ساواک علیه ایشان

از : قم به : کل سوم ۳۱۶ شماره : ۲۴۷۸ /۲۱ صبح روز جاری یک نسخه اعلامیه پلی کپی شده به امضای گلپایگانی به دیوار حیاط مدرسه فیضیه به مضمون جامعه روحانیت شیعه و حوزه علمیه قم سانحه دلخراش و فاجعه جبران ناپذیر آتش سوزی مسجدالاقصی را به پیشگاه حضرت ختمی مرتبت تسلیت عرض می نماید نصب و به منظور ابراز نفرت به دشمنان اسلام و متجاوزین یهودی و اسرائیل عموم مؤمنین را عصر روز جمعه ۱۶ جمادی الثانی به اجتماع در مدرسه فیضیه دعوت نموده است و در خاتمه از علما و عموم مؤمنین ممالک اسلامی خواسته است که عزای عمومی اعلام نموده و با تشکیل این گونه مجالس همدردی و پشتیبانی خود را به برادران مسلمان علیه صهیونیسم و عمال استعمار اعلام نمایند نامبرده در نظر دارد با تکثیر این اعلامیه و ارسال آن به شهرستانهای دیگر اقداماتی به عمل آورد و در میان مؤلفین سیدمهدی گلپایگانی به سید جواد می گوید چاپخانه های قم از چاپ اعلامیه خودداری ناگزیر برای چاپ آن به تهران فرستادم و تا امروز می رسد مقرر فرمائید نظر عالی را در این خصوص امر به ابلاغ فرمایند.

مهران ۱ـ به عرض رسید مقرر فرمودند اعلامیه پخش گردد ولی ترتیبی داده شود که به شهرستانها با تأخیر برسد.

۲ـ ساواک قم شایع نماید با توجه به اینکه عامل آتش زدن یک نفر مسیحی بوده گفته شود هدف گلپایگانی صرفا تبلیغ به نفع خود و جمع آوری پول می باشد.

۳ /۶ آقای صالحی در اجرای امر اقدام شود.
 

انتشار بیانیه آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی در حمایت از نبرد مسلمانان علیه اسرائیل
از : ۹/ه به : ۳۱۲ شماره : ۱۷۲۸ /۹ ه

با شروع بحران در خاورمیانه و فعالیت در کشورهای عربی برای اینکه جنگ بین اعراب و اسرائیل را به صورت جهاد و پیکار بین مسلمین و صهیونیزم معرفی نمایند در مشهد چشم ها متوجه آیت الله میلانی که تنها مرجع شیعه در مشهد در حال حاضر می باشد، گردید.

آقای سید محمد حجازی و روحانی که اولی منشی مسائل مذهبی و دومی منشی مالی میلانی هستند در طی این چند روز اظهار می نمایند.
در دومین شب آغاز نبرد بین اعراب و اسرائیل و انتشار نامه آیت‌الله حکیم به عبدالرحمن عارف و تشویق و ترغیب مسلمین به جنگ با یهود بوسیله رادیو بغداد نامه ای آیت الله میلانی در مورد جنگ بین مسلمین و یهود تهیه می نماید.

محمد حجازی منشی و مباشر میلانی معتقد بود که در انتشار این نامه یکی از دو راه زیر را آقای میلانی در پیش خواهند گرفت یا نامه را به امضاء همه روحانیون مشهد خواهند رسانید و سپس منتشر خواهند نمود و حتی احتمال دارد به امضاء عده ای از علمای قم و تهران نیز برسانند و همچنان که روش ایشان تا کنون بوده است آرام و بی سر و صدا آن را امضاء کنند و یا اینکه نظر خود را مستقیما به عراق برای علماء و مردم آنجا بفرستند و به وسیله پسرشان به اطلاع مردم و شیعیان آنجا برسانند پس از انتشار اعلامیه دولت و با توجه به این که وضع عراق بر خلاف گذشته ایجاب می کرد که رادیو بغداد چنین نامه هائی را منتشر کند و باز با توجه به این که احتمال دارد در ایران هر نوع عمل ایشان با عکس العمل شدید سازمان های اطلاعاتی مواجه گردد لذا ایشان شق دوم را انتخاب کردند و به وسائلی که در دست دارند نظریات خود را به وسیله پسرشان آقای سید نورالدین میلانی که نماینده ایشان در عراق است و در واقع واسطه بین ایشان و علمای عراق می باشند به اطلاع شیعیان عراق و دولت آن کشور رسانیدند و رادیو بغداد در شب بیستم خرداد در ساعت ۹ و بیست دقیقه بعد از ظهر طی انتشار اخبار خود نظریات ایشان را که به وسیله پسرشان در طی یک سخنرانی در کربلا تهیه شده بود منتشر نمود بدین وسیله آیت‌الله میلانی هم توانست با زرنگی خاص خود از تعقیب و ممانعت از انتشار نظریاتش توسط ساواک جلوگیری نماید و هم موجودیت و نظریه خود را برای علمای شیعه و مردم جهان اعلان نماید…
صابری
 

آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی: آیا برای مملکت کهنسالی مثل ایران ننگ نیست که دولت اسرائیل بگوید ایران بزرگ تحت الحمایه است؟!

آیت‌الله سیدمحمدهادی میلانی در سال‌گرد قیام خونین ۱۵خرداد بیانیه‌ای صادر نمودند که در ضمن آن علیه اسرائیل و حمایت‌های پهلوی از این رژیم جعلی بیاناتی را داشتند:

ما نمی دانیم این‌ها چه بستگی به اسرائیل و عمال اسرائیل دارند. آیا برای مملکت کهنسالی مثل ایران ننگ نیست که دولت اسرائیل بگوید ما حمایت از ایران می کنیم، ایران بزرگ تحت‌الحمایه اسرائیل است؟ آیا خلاف مصالح کشور نیست مطالب خود ساخته بی سر و پائی را در افواه ملت بیندازند و در روزنامه ها در اطرافش بحث کنند و ضعف دولت را برملا نمایند؟ این سیاست غلط نیست؟ این فضیحت نیست؟

اینها ملت را خواب فرض کردند. ما برای دفاع از اسلام ممالک اسلامی و استقلال ممالک اسلامی در هر حال مهیا هستیم. برنامه ما که برنامه اسلام است وحدت کلمه مسلمین است اتحاد ممالک اسلامی است برادری با جمیع فرق مسلمین است در تمام نقاط عالم هم پیمانی با تمام دول اسلامی است در سراسر جهان مقابل صهیونیست، مقابل اسرائیل، مقابل دول استعمار طلب، مقابل کسانی که ذخایر این ملت فقیر را به رایگان می برند و ملت بدبخت در آتش فقر و بیکاری و بینوائی می سوزد، در حضور چهره های رنگ پریده از گرسنگی و بینوائی دائمه دولتها دم از ترقی و پیشرفتهای اقتصادی می زنند این حقایق تلخ ما را به تنگ آورده علماء اسلام را رنج میدهد اگر اینها ارتجاع سیاه است بگذار ما مرتجع باشیم.

آیت‌الله شهید دستغیب؛ شش روز پیش از فاجعه ۱۵خرداد: ما از هیچ چیز باک نداریم نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند

شهید آیت‌الله دستغیب در اعلامیه نوشته اند: همین هیئت حاکمه دست دوستی به حکومت پوشالی اسرائیل داده اند وای ـ وای ـ روحانیون در کمین هستند و نمی گذارند چنین بشود باید بدانند که هیئت حاکمه غلط کرده اند… امروز نوشته اند که مسلمانان باید سکوت خود را بشکنند همه با هم همصدا شوند از هیچ نترسید یقین بدانید نصرت با مسلمین است هفته قبل عرض کردم آنها تفنگ دارند توپ دارند ما هم ایمان قوی داریم و پشت و پناه ما قرآن است ما از هیچ چیز باک نداریم نمی گذاریم عمال اسرائیل بر ما حکومت کند خدا نکند ما زنده باشیم و این فجایع را ببینیم بزرگترین سعادت مرگ است من که هم اکنون در روی این منبر هستم اگر ناگهان تیری به سینه من بزنند و مرا از بین ببرند بزرگترین سعادت نصیبم شده بزرگترین سعادت مرگ است.((۹خرداد۱۳۴۲)


 

علامه طباطبایی و شهید مطهری؛ بیانیه و زمینه‌سازی جهت حمایت مالی از فلسطینیان

«عصر روز نهم آوریل ۱۹۴۸ ناگهان نعره های گوشخراش بلندگوهای اسرائیل در قریه دیریاسین که کنار شهر بیت‌المقدس واقع است پیچیده و با ارعاب و تهدید مردم را دعوت به تخلیه دهکده و بیرون رفتن و دست شستن از دار و ندار خود می کردند.مردم بی دفاع گیج و حیران و مضطرب برای فهمیدن علت حادثه به هرسو می دویدند در چنین وضع بحرانی.

سربازان شقی یهودی مثل گرگان مست مردم را به محاصره کشیدند گویا می خواستند همه کینه ها و درد دل‌هائی که در طول هزارها سال دربدری یهود از تمام مردم روی زمین داشتند.بسر این مشت مردم که همیشه آنان را پناه می دادند و حمایت می کردند خالی کنند.

دریدن شکم زنها و سر بریدن بچه ها در دامان و یا جلو چشم مادران و آتش زدن زنده ها از کارهای عادی آن گفتارهای گرسنه بود.جنایت‌پیشه‌های وحشی.
عده ای از دختران عرب را اسیر کردند و لخت و عریان در کامیون‌های بی سرپوش ریختند و در شهرهای یهودی مخصوصا در شهر بیت المقدس جدید از بین مردم عبور می دادند و یهودیان رذل و پست از آنان عکس می گرفتند.

این جنایت وحشیانه دنیا را تکان داد، جمعیت صلیب سرخ بین المللی آقای (م جاک.) دیگنیر را برای مطالعه وضع این قریه فرستاد.

یهودیان پس از اطلاع یک روز موعد بازدید را عقب انداختند و در ظرف آن یک روز تا آنجا که توانستند آثار جنایت را محو کردند و مخصوصا اجساد مثله شده یکصد و پنجاه نفر را در چاهی ریختند و در آنرا بستند.(نقل از کتاب تجاوزات یهود.از انتشارات اتحادیه دول عرب) این یک نمونه از صدها جنایتی است که یهودیان نسبت به مسلمانان فلسطین انجام داده و می دهند.

حال تو ای خواننده غیور اگر از خواندن این سطور متأثر گشته ای و به عنوان یک انسان مسلمان و یا لااقل به عنوان یک انسان می خواهی به زجرکشیدگان فلسطین کمکی بنمائی می توانی مبلغی هر چند هم ناچیز باشد به یکی از سه حساب زیر بریزی و در راه نجات فلسطین عزیز قدمی برداری.

این سه حساب توسط سه تن از دانشمندان روشنفکر دینی تأسیس گشته است.
۱ـ بانک ملی شعبه مرکزی حساب شماره ۷۷۳۸
۲ـ بانک بازرگانی شعبه مرکزی حساب شماره ۴۵۱۶۰۰
۳ـ بانک صادرات شعبه بازار حساب شماره ۹۵۹۵»
 

متن نامه شهید هاشمی‌نژاد به امام خمینی قدس سره الشریف و پاسخ ایشان

بسم اللّه الرحمن الرحیم
محضر مبارک پیشوای مجاهد و عظیم الشأن حضرت مستطاب حجه الاسلام والمسلمین آیت‌الله العظمی آقای خمینی ادام ظله العالی پیشوای جلیل القدر: از نظر مبارک پوشیده نیست که دست خیانت و جنایت پیشه کفار حربی یهود بر مسجد اقصی و زمینهای اسلامی دیگری مستولی گشته و مسلمانان بی گناه آن سامان را آواره بیابان‌ها نموده است و اکنون بمنظور استخلاص اماکن مقدسه و استرداد زمینهای اسلامی جز مقاومت مسلحانه – که بنام عملیات فدائی خوانده میشود ـ چاره ای نیست و در چنین شرائط و زمینه ای آیا مسلمانانی که توانائی حمل سلاح و جهاد داشته یا آنانکه قدرت کمک مالی با مجاهدین را دارند میتوانند از این خدمت دینی سرپیچی نموده و اوضاع را نادیده بگیرند؟

و آیا جایز است که متمکنین در مقابل این خطر خانمان برانداز ه آرام نشسته و از برای راندن کفار از زمینهای اسلامی قدمی برنداشته و اقدامی نکنند؟ و در صورت وجوب مقاومت آیا جایز است از مورد حقوق شرعیه از قبیل زکوه و غیره در مورد مسلح نمودن مسلمانان و تربیت آنان استفاده کرد یا خیر؟ همچنان تمنی است رأی مبارک را در این باره بیان فرمائید.
ادام اللّه ظلکم.
دسته ای از فدائیین

پاسخ امام خمینی(ره)

بسم اللّه الرحمن الرحیم
قبلاً هم تذکر داده ام که دولت غاصب اسرائیل با هدف‌هائی که دارد برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است که اگر مسلمین به آنها مهلت دهند فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه باساس اسلام است لازم است بر دول اسلامی بخصوص و بر سائر مسلمین عموما که دفع این ماده فساد را بهر نحو که امکان دارد بنمایند و از کمک به مدافعین کوتاهی نکنند و جایز است از محل زکوات و سائر صدقات در این امر مهم حیاتی صرف نمایند.

از خداوند تعالی مسئلت مینماید که موجب تنبه و بیداری مسلمین را فراهم فرماید و دفع شر اعداء اسلام را از بلاد مسلمین بفرماید والسلام علی من اتّبع الهدی بتاریخ ۳ جمادی الثانی ۸۸ روح‌اللّه الموسوی الخمینی
 

شهید مفتح: این بدبختی ها دیگر مربوط به خدا نیست مربوط به عمل خود ما است
روز ۷ /۱۲ /۵۰ مجلس وعظ و سوگواری حضرت سیدالشهداء در تکیه محله چالکا دماوند با شرکت عده ای از اهالی دماوند تشکیل گردید.

…محمد مفتح پیرو بحث روز گذشته خود گفت مسلمان نباید برای حفظ جان ـ حفظ ثروت ـ حفظ شهرت ـ حفظ جاه و مقام ـ حفظ میز ـ حفظ مغازه و خلاصه حفظ مصالح خود تقیه کند اسلام می گوید وقتی حقت ضایع شد حقت را بگیر حرف بزن و داد کن پس تقیه از نظر اسلام غلط است اما موضوع بحث امروز علت دوم بدبختی و عقب ماندگی ما مسلمانان اعتقاد به قضا و قدر و سرنوشت می باشد نامبرده پیرامون این موضوع مفصلاً بحث و بیان نمود که در نتیجه اعتقاد به قضا و قدر و سرنوشت باید هشتصد میلیون مسلمان توسری خور دو میلیون یهود باشد و مسجد الاقصی ما را آتش بزنند و خراب کنند این بدبختی ها و عقب افتادگی ها دیگر مربوط به خدا نیست مربوط به عمل خود ما است که نخواستیم پیشرفته و صنعتی باشیم باید دستمان را مثل گدا در مقابل ملل صنعتی دراز کنیم و از آنها سوزن و غیره بخواهیم و در این امور عقب مانده ولی در رقاصی و هرزگی پیشرفته و درجه اول باشیم این مصیبت زنده زمان ما است چه بگویم اگر بخواهم دستهای بیگانه ای که این هرزگی و شهوت پرستی و رقاصی به ما داده معرفی کنم به جائی می رسیم که نباید هیچ بگویم و حق سخن گفتن ندارم و اگر بگویم مثل دو سال قبل که حق سخنرانی نداشتم باز محروم می شوم شیخ محمد مفتح در خاتمه برای سلامتی مسلمین و جاوید ماندن دین و آئین اسلام و رفع گرفتاری و آزادی برادران خود دعا نمود.
 

مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی و نفرین اسرائیل
از : ۲۰ ه ۱۲ به : ۳۱۲ شماره : ۱۳۸۷۸ /۲۰ ه ۱۲ نامبرده بالا در حدود ساعت ۰۹۰ روز ۲۹ /۸ /۵۰ در مسجد جلیلی در حالت ایستاده مشغول خواندن خطبه مخصوص عید بود و ضمن ترجمه آن اظهار داشت ای مردم به مال و تجملات دنیا زیاد دل نبندید و به فکر آخرت باشید در مملکتی که در پایتختش هزاران نفر گرسنه دیده می شود خرج های بیهوده برای چه می کنید به فکر مردم باشید و در این زمان که فساد دامنگیر اجتماع شده به فکر قرآن و دین خود و روز آخرت باشید با خدا نمی توان جنگ کرد پس نبایستی به جنگ خدا رفت.

مشارالیه در پایان صحبت خود اسرائیل را نفرین و مسلمانان را دعا نمود.
 

سند مطالبه آقاسیدموسی صدر از آیت‌الله میلانی برای اقدام علیه اسرائیل
مشهد از بیروت
سماحه آیه اللّه العظمی المیلانی ایران مشهد

مسلمانها در آتش جنگ دفاعی می سوزند اسرائیل زمین‌های آن‌ها را در ۱۹۷۳ اشغال و همه پیشنهادهای صلح و قطعنامه شورای امنیت را متکبرانه رد کرده و آتش افروخته، این جنگ اسلام را در خطر انداخته و صلح جهانی را تهدید می کند هم اکنون اسرائیل آمریکا را به جنگ می کشد..
مسلمانان از ایران انتظار دارند و از آن حضرت می خواهند به دولت و همه سازمان‌ها فشار آورده از این جنگ خونین و کمک آمریکا به اسرائیل جلوگیری کنند..
رئیس مجلس اعلی شیعه موسی صدر سه شنبه از بیروت مخابره شده

انتهای پیام

منبع: بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی قم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha