شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

حوزه/ آیت الله خاتمی گفت: ملاک برای استفاده از جوانان، لیاقت و توانمندی افراد است و هر فرد دارای چنین خصوصیاتی باشد، در هر سنی که باشد می‌تواند مسئولیت بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی، در رادیو گفت‌وگو در خصوص ملاک‌های دولت جوان و انقلابی، با اشاره به سیره پیامبر(ص) در استفاده از جوانان در عرصه‌های کلان سیاسی اظهار کرد: نخستین نماینده پیامبر(ص) در مدینه و امام جمعه این شهر یک جوان ۲۱ ساله بود و اگر امروز یک جوان ۲۱ ساله را امام جمعه یک بخش بگذارند، برخی خواهند گفت بچه‌ها امام جمعه شده‌اند.

امام جمعه تهران به دیگر نمونه‌های تاریخی استفاده پیامبر(ص) از جوانان اشاره کرد و افزود: وقتی مکه فتح شد و پیامبر(ص) به مسافرت جنگی یا غیر جنگی می‌رفتند، یک جانشین ۲۰ ساله را به عنوان امام جماعت مسجدالحرام می‌گذاشتند. بعضی‌ها اعتراض کردند اما پیامبر(ص) فرمودند «سن بیشتر ملاک افضلیت نیست.»

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از جوانان ریشه در سیره نبی اکرم (ص) دارد، تصریح کرد: ملاک برای استفاده از جوانان، لیاقت و توانمندی افراد است و هر فرد دارای چنین خصوصیاتی باشد، در هر سنی که باشد می‌تواند مسئولیت بپذیرد.

وی با اظهار به اینکه وقتی از جوان گرایی سخن می‌گوییم، به معنی پیرزدایی و تجربه زدایی نیست، افزود: بلکه مهم وجود لیاقت و توانمندی در اشخاص جهت اجرای مسئولیت است. امیرالمؤمنین می‌فرمایند اندیشه فرد با تجربه از جست و خیز یک نوجوان مهم تر است و این بدان معنا است در حوزه اندیشه باید به افکار افراد با تجربه اعتماد کرد و در حوزه اجرا باید کار را به دست جوانان فعال سپرد.

ویژگی دولت جوان خستگی ناپذیری و نشاط

آیت الله خاتمی در تعریف دولت جوان گفت: دولتی جوان است که در خدمت رسانی به مردم و کشور شب و روز نشناسد و درواقع آنچه در جوانی ملاک است شادابی و پویایی است و لزوما جوانی به معنی سن کم نیست. فردی در مسئولین می‌شناسیم که ۷۵ سال سن دارد اما بیش از جوان ۲۵ساله نشاط دارد و به همین جهت ویژگی دولت جوان خستگی ناپذیری و نشاط است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha