جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: امروز باید نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» را در بین مسئولان و متولیان کشور تقویت کنیم، نگاهی که متاسفانه در بین سیاست مداران گاهی تضعیف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در گرامیداشت آزادسازی خرمشهر که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، سالروز فتح خرمشهر را از ایام الله نامید و گفت: در کنار بزرگداشت این روز باید بتوانیم قدرت نهفته الهی که زمینه ساز آن شده است را کشف کرد.

امام جمعه همدان افزود: امروز باید نگرش «خدا خرمشهر را آزاد کرد» را در بین مسئولان و متولیان کشور تقویت کنیم، نگاهی که متاسفانه در بین سیاست مداران گاهی تضعیف شده است.

وی، آزاد سازی خرمشهرهای در پیش را در گرو توجه به این نوع دیدگاه دانست و ابراز کرد: همان طور که حضرت اقا فرمودند مسئله قدس یک خرمشهر دیگر است، بنابراین اگر می‌خواهیم قدس‌ها را آزاد کنیم نیازمند آن هستیم که به این باور برسیم که هیچ تیری از کمانی رها نمی‌شود تا اینکه خداوند سرنوشت آن را مشخص کند.

وی تصریح کرد: در این اتفاقات وجود امداد الهی یک واقعیت است ولذا نیازمند آن هستیم این فرهنگ دینی و نگاهی که امام خمینی(ره) در این زمینه داشتند را هم در بین خودمان و هم در بین مردم و مسئولان تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان ما با دست های خالی در برابر عراقی که همه دنیا او را حمایت می کردند، به موفقیت دست پیدا کردند، خاطر نشان کرد: هیچ یک از دشمنان تصور نمی کردند که نظام اسلامی بتواند خرمشهر را با دست خالی پس بگیرد و دلیل آنهم نداشتن درک درست از امداد الهی بود.

وی، جهان بینی توحیدی جوانان در دوره دفاع مقدس را یکی از دلایل این موفقیت دانست و یادآور شد: تعبیری که شهید هاشمی در جبهه بیان کرد که ما برای خدا آمده ایم نه برای شهادت از همان دیدگاه نشات گرفته بود که ثمرات آن را قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha