پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دوخت ماسک

حوزه/ امام جمعه شهرستان صائین قلعه استان زنجان از تولید ۶۰ هزار ماسک در کارگاه جهادی این منطقه خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد نوری، امام جمعه شهرستان صائین قلعه استان زنجان، در گفتگو باخبرگزاری «حوزه»، درباره رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه گفت: این رزمایش باعث شد روند کمک در منطقه منسجم شود و در صائین قلعه که به دارالمحسنین ملقب است، مردم در راستای فرمایش رهبری جنب و جوش خاصی پیدا کردند و فضایی معنوی مانند جبهه‌های جنگ تحمیلی شکل گرفت. رهبر معظم انقلاب تیزبینی خاصی جهت بیان عنوان «قرارگاه» داشتند. وقتی در قرارگاه هستیم همچون یک سرباز نمی‌توانیم شانه خالی کنیم و لذا ثمره این تلاش را دیدیم.

امام جمعه شهرستان صائین قلعه افزود: قرارگاه رزمایش بر محور امام جمعه و ائمه جماعات شکل گرفت و جوانان گروه جهادی ویژه‌ای تشکیل دادند. حسینه دفتر امام جمعه را به کارگاه تولید ماسک تبدیل کردیم و تا نیمه‌های شب میزبان جهادگران بود. عکسی از این کارگاه هم که در صفحه اینستاگرامی رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار گرفت.

نوری افزود: تاکنون ۶۰ هزار ماسک در کارگاه تولید شده است. کارگاه صرفا روز اول عید تعطیل بود و در ماه رمضان تا بعد از افطار هم جهادگران مشغول کار بودند. تولیدات این کارگاه میان روستاهای شهرستان توزیع شده است، همچنین در شب قدر و نماز جماعات مساجد هم ماسک توزیع می‌کنیم.

امام جمعه صائین قلعه در ادامه به دیگر وجه رزمایش مواسات اشاره کرد و گفت: مردم با توجه به توان خود از دو هزار تا ده میلیون تومان احسان و کمک کردند، همچنین ذبح قربانی به جای برگزاری مراسم‌ها رونق گرفت، به گونه‌ای که تقریبا در منطقه حجم نیکوکاری و دستگیری از مستمندان جهت رفع نیازمندی‌ها اشباع شد.

حجت‌الاسلام نوری گفت: از ابتدای رزمایش در مصلای شهر بسته های معیشتی به ارزش تقریبی ۳۰۰ هزار تومان فراهم شد و در مراحل مختلف توزیع شد. همچنین ۱۴ رأس گوساله و گوسفند قربانی داشتیم و در ایام عید فطر این کمک‌رسانی‌ها ادامه دارد.  

خطیب جمعه شهر در پایان با یادآوری شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» گفت: تا هر زمان که نیازمندی و ضرورت دفع بلا هست، باید رزمایش مواسات هم ادامه باشد. لذا بایستی مصلاهای شهر در همه جا به مراکز نیکوکاری شهر و بلاگردان در بحران‌ها تبدیل شوند؛ لذا مصلی باید مرکز مواسات مومنانه و همیشگی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha