چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین طی مراسمی، نمایشگاه خیریه دائمی جهیزیه حضرت رقیه (س) در سپاه استان را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه دائمی خیریه حضرت رقیه (س) سپاه استان قزوین گفت: پس از فرمایشات رهبری مبنی بر لزوم برقراری رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه این رزمایش با شکل گیری قرارگاه و با هدف تحقق این شعار و همچنین کمک به اقشار آسیب دیده از کرونا نه تنها در استان قزوین بلکه در سراسر کشور خوش درخشید و صحنه های زیبایی  را خلق کرد که  برای همیشه در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد ماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: ملت بزرگ ایران در تمامی این سال ها و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در همه حوادث این کشور به خوبی وارد صحنه شده و در موضوع رزمایش مؤمنانه هم به خوبی به کمک مستضعفان و مستمندان شتافتند که جای تقدیر دارد.

وی ضمن قدردانی از حرکت ارزشمند سپاه استان قزوین در تشکیل نمایشگاه خیریه برای زوج های جوان که تمکن مالی ندارند، بیان کرد: امروز این حرکت ارزشمند از سوی مجموعه سپاه استان قزوین در تهیه جهزیه برای زوج های جوان بسیار پسندیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا،  ادامه داد: هنگامی که انسان وارد عرصه کارهای خیر می شود حتماً دست خداوند و اولیا را خواهد دید و این موجب می شود تا بیشتر از قبل و با قوت افزونتری کار کند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س) در سراسر کشور در تأمین جهزیه به زوج های جوان بسیار فعال است و تمامی کمک های خیرخواهانه به سراسر کشور را حمایت می کند که کار بسیار مهمی است.

 مدیر حوزه علمیه قزوین از تلاشهای خالصانه دست اندرکاران رزمایش همدلی مؤمنانه اعم از بسیج، سپاه، نیروهای مسلح، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، طلاب و روحانیت حوزه علمیه استان قزوین قدردانی کرد.

روح ایثارگر و فداکار ساختار ولایی و نبوی در جریان کرونا مشخص شد

 حجت الاسلام علی معبودی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین هم ضمن تبریک قبولی طاعات و عبادات و قدردانی از تلاشهای ارزشمند همه فعالان عرصه مبارزه با بیماری کرونا و رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه،  گفت: در جریان کرونا در کشور عزیزمان روح ایثارگر و فداکاری ساختار ولایی و نبوی مشخص شد، ولی در کشورهای غربی حتی به سالمندان و پیران از نظر درمانی و یا کمک معیشتی و غذایی، توجهی نشد.

وی ادامه داد: در زمان شیوع بیماری کرونا در کشورهای غربی حتی به اجساد مردم نیز احترام و تکریم نشد ولی در کشور ما و در همین استان قزوین با همراهی و همکاری خوب و ارزشمند مدیر حوزه های علمیه قزوین، طلاب و روحانیت به خوبی در تغسیل اموات کرونایی در شرایط خطر به میدان آمده و با کمال احترام و با حفظ موازین شرعی و بهداشتی امر تغسیل و تدفین اموات کرونایی انجام شد که جای تقدیر دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین با اشاره به تشکیل صندوق خیریه حضرت رقیه (س) در قالب نمایشگاه دائمی خیریه برای تأمین جهزیه برای زوج های بی بضاعت در استان قزوین بیان کرد: باید همه مسئولان نیز همگام با مردم در امر تهیه جهزیه افراد محروم جامعه ورود پیدا کنند و نهادهای انقلابی، اقشار مختلف و خیرین باید کمک نمایند که این نهادهای خیریه در کشور توسعه پیدا کند.

 اشتغال و توانمند سازی زنان خود سرپرست و بد سرپرست ضروری است

 در ادامه این مراسم، حسین صمدیان، مدیر عامل صندوق خیریه حضرت رقیه (س) گفت: اشتغال وتوانمند سازی زنان خود سرپرست و بد سرپرست ضروری است و در همین راستا اشتغال پروژه ای در سطح کشور و نقاط مرزی محروم انجام می شود.

وی ادامه داد: خیرین و نیکوکاران می توانند با کمک های انسان دوستانه و ارتباط با صندوق خیریه حضرت رقیه (س)  در راستای حمایت از نیازمندان گام بردارند و  در صورت نیاز به کمک می توانند با مراجعه به سایت موسسه خیریه حضرت معصومه (س) درخواست خود را مطرح نمایند.

وی ادامه داد: مؤسسه خیریه حضرت رقیه (س)  در کل کشور ۵۵ شعبه دارد و در زمینه  محرومیت زدایی دارای ۱۴ طرح که شامل حمایت های تحصیلی، کمک های معیشتی، حمایت از نخبگان، و ... در محروم ترین مناطق کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha