چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
یعقوبی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید ارتباطات دوستانه با جوانان تقویت شود، تصریح کرد: دردشناسی و درمان دهی به جوانان بسیار اهمیت است اینکه چرا جوان ما پای منبر و خطبه نمی‌آید؟ مشکل جوانان ما چیست؟ و ... از مواردی است که باید به دنبال پاسخ و چاره‌جویی آنها باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشستی با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌های استان، به تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری اخیر با دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار با نگاه حکیمانه خود بر تقویت مبانی عقیدتی جوانان تأکید کردند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار تصویری فرمودند یکی از مواردی که می‌تواند مبانی معرفتی را تقویت کند دعای مکارم الاخلاق است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: در این دعا پایه‌های اساسی اخلاق و اعتقاد ذکر شده و امام سجاد (ع) تأکید می‌کنند که باید ایمان‌ها را به اوج رسانده تا اعمال ما بر اساس این باورها به احسن الاعمال برسد.

وی تصریح کرد: امام سجاد (ع) در این دعا ابتدا چهار نکته اعتقادی را مطرح کرده و بعد وارد مسائل اخلاقی می‌شود، یعنی معلوم می‌شود ما باید ابتدا زیربناهای اعتقادی را محکم کرده و سپس وارد وادی اخلاق شویم، زیرا این دو مکمل و متمم همدیگر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در کنار توحید، اخلاق نیاز است، زیرا این دوگانه به‌هم‌پیوسته هستند، خاطرنشان کرد: در این راستا تقویت ارتباط با جوانان از طریق دوره‌های شرح و تفسیر دعای مکارم الاخلاق برای جوانان و دانشجویان می‌تواند مفید باشد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: بر این اساس در راستای لبیک فرهنگی به فرموده رهبر معظم انقلاب، دوره‌های شرح دعای مکارم الاخلاق با هدف تقویت مبانی معرفتی دانشجویان در دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود تا جوانان ما با دست پر وارد عرصه آموزش و عمل شوند.

وی تصریح کرد: دانشجوی ما باید الفبای مسائل دینی و اخلاقی را بداند و وظیفه ما است که مبانی دینی و گنجینه‌های موجود را در اختیار دانشجویان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: امام سجاد (ع) در این دعا مصداق‌های جزئی را مطرح کرده و تقابل خوب و بد را در این دعا به زیبایی ترسیم کرده است مثلاً در توضیح عدل بیش از ۱۰ عنوان مطرح کرده است، ازاین‌رو باید گفت این دعا درزمینهٔ مسائل اعتقادی و اخلاقی منبع عظیم و غنی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: باید بکوشیم بعد از دوران کرونا و بازگشایی دانشگاه‌ها با برگزاری شایسته این دوره‌ها در دانشگاه‌های استان لبیک جانانه فرهنگی به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب بگوییم.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم در این زمینه حرکت اجتماعی فرهنگی مناسبی در بین جوانان و دانشجویان ما ایجاد شود، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان را دریابیم، رهبر معظم انقلاب به جوانان و نسل جدید امید زیادی دارند؛ چراکه مقدرات مملکت در آینده به دست جوانان است و ما باید در این راستا کادرسازی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه باید ارتباطات دوستانه با جوانان تقویت شود، اظهار کرد: دردشناسی و درمان دهی به جوانان بسیار اهمیت است اینکه چرا جوان ما پای منبر و خطبه نمی‌آید؟ مشکل جوانان ما چیست؟ و ... از مواردی است که باید به دنبال پاسخ و چاره‌جویی آنها باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha