پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
گردهمایی ائمه جماعت قزوین

مدیر حوزه علمیه قزوین در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه استان، گفت: ائمه جمعه، جماعات، روحانیون، دلسوزان نظام جمهوری اسلامی و علاقه مند به دین در راستای ارتقای بیش از پیش سطح  حوزه علمیه گام بردارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در گردهمایی ائمه جمعه و مدیران مدارس علمیه قزوین که در دفتر امام جمعه بویین زهرا برگزارشد، ضمن قدردانی از همراهی و همدلی شایسته و بی نظیر مردم ایران در رزمایش قرارگاه مواسات مؤمنانه، گفت: در مبارزه با بیماری کرونا و رزمایش مواسات مؤمنانه مردم ایران به خصوص روحانیت حوزه های علمیه، ائمه جمعه و جماعات با عملشان توانستند در این عرصه که دشمنان در تلاشند روحانیت  تخریب کنند، پاسخ خوبی به همه یاوره گویان و یاوه سرایان دادند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به آغاز جذب جوانان علاقه مند به حوزه علمیه قزوین، بیان کرد: امروز در شرایطی هستیم که دشمنان با قدرت در جبهه جنگ نرم حاضر شده اند و با توطئه های فراوان به دنبال آسیب زدن به ذهن نوجوانان و جوانان هستند و تنها جایی که جوانان می توانند با این هجمه های شوم فرهنگی دشمنان مبارزه نماید، حوزه های علمیه است. 

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی در مقابل فرهنگ غربی یکی از رسالت های اصلی حوزه های علمیه است و والدین می توانند با تشویق فرزندان خود به تحصیل در حوزه علمیه، جامعه را به رسیدن به این هدف سوق دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصرح کرد: حضور مستمر و پررنگ روحانیت در عرصه های دینی و فرهنگی می تواند ضمن کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی، بسترهای لازم تقویت معارف اهل بیت(ع) در جامعه را فراهم کند. 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی، عرصه های وسیعی را به روی روحانیت باز کرده و این قشر در هر دوره متناسب با همان دوره تلاش های خود را انجام و به نیازهای زمان پاسخ داده است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تأکید بر لزوم تربیت طلاب و حضور جوانان علاقه مند به حوزه علمیه قزوین بیان کرد: نقش حوزه های علمیه در دوام و بقای انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت و محوری است و امروز حوزه های علمیه به عنوان پایگاه تربیت و پرورش نخبگان دینی و ترویج دین، رسالت سنگینی را بر عهده دارد.

وی افزود: ائمه جمعه، جماعات، روحانیون، دلسوزان نظام جمهوری اسلامی و علاقه مند به دین باید در ارتقای بیش از پیش سطح  حوزه علمیه قزوین گام بردارند.

در ادامه حجت الاسلام حسن دهقان نژاد، مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، از تلاش ها و همراهی حوزه علمیه و ائمه جمعه استان در مبارزه با بیماری کرونا و همچنین رزمایش مواسات مؤمنانه قدردانی کرد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha