سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سعید نمکی - وزیر بهداشت

حوزه/ نمکی گفت: با حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب، شکل‌گیری وفاق ملی در درون و بیرون دولت، خوشبختانه در موقعیت مناسب‌تری از مهار بیماری کرونا در اکثر استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شامگاه شنبه ۱۰ خردادماه در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی، ضمن قدردانی از همراهی، نگاه بسیط و با بصیرت تولیت آستان قدس رضوی در رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در دوران شیوع بیماری، گفت: با حمایت‎های بی‌دریغ رهبر معظم انقلاب، شکل‌گیری وفاق ملی در درون و بیرون دولت، خوشبختانه در موقعیت مناسب‌تری از مهار بیماری کرونا در اکثر استان‌های کشور قرار گرفته‌ایم.

وی درخصوص بازگشایی شبانه‌روزی آستان‌های مقدس اظهار کرد: همه تلاش ما بر این قرار گرفته بود که درب این آستان مقدس بروی مشتاقان گشوده شود؛ لذا ضمن حضور در شهر مشهد و تشکیل جلسه ستاد استانی کرونا، تصمیم بر فعالیت شبانه‌روزی حرم مطهر گرفته شد.

نمکی با تاکید بر رعایت کامل مسائل بهداشتی در اوقات زیارت اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک توسط زائران حرم مطهر رضوی، به خصوص زواری که از کانونهای ابتلا به کرونا به شهر مشهد و حرم مطهر سفر می‌کنند، ضرورت دارد.

وی در ادامه افزود: در جریان بحران کرونا، یکی از بزرگترین موهبت‌ها، وجود رهبر معظم انقلاب بود؛ حماسه‌ای که به امر معظم له درخصوص رزمایش مواسات و همدلی در اوج تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی توسط مردم شریف ایران خلق شد، نمود روشن آن است.

وی ادامه داد: خوشبختانه کشور ما با وجود همه محدودیت‌ها، ضمن مهار ویروس کرونا، صادرکننده امکانات پزشکی و درمانی مرتبط با این بیماری شده است که موجب تعجب مسئولان بهداشتی سایر کشورها و به لطف خداوند متعال منزلت جمهوری اسلامی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خاتمه تاکید کرد: با وجود همه دستاوردهای کسب شده در مهار ویروس کرونا و آمار جانباختگان، دقت در رعایت همه ملزومات بهداشتی از سوی مردم برای جلوگیری از لطمات بیشتر بیماری در موج دوم آن بسیار ضرورت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha