جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سعید نمکی و احمد مروی

حوزه/ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از دیدار با تولیت آستان قدس رضوی از برداشته شدن قید محدودیت ساعت برای زیارت حرم مطهر رضوی با نظارت آستان قدس، استانداری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، سعید نمکی، ضمن تقدیر و تشکر از مدیریت حکیمانه آستان مقدس حضرت رضا(ع) در دوران شیوع بیماری کرونا گفت: تدبیر، خرد و حکمت حاکم بر مدیریت آستان قدس رضوی نقش بسیار مؤثری در مدیریت بیماری کرونا در استان خراسان رضوی داشته است.

وی همچنین تاکید کرد: این آستان مقدس  در هدایت و مدیریت دیگر آستان‌های مقدس کشور نیز نقش بسیار مهمی ایفا کرد. این مجموعه مقدس، به عنوان یک مرجع مهم و اثرگذار بروی دیگر اماکن متبرکه کمک شایان توجهی در مدیریت کرونا کرد و نقش حجت الاسلام و المسلمین مروی در این اثرگذاری بسیار بارز و چشگیر بود.

نمکی با اشاره به جلسه خود با تولیت آستان قدس رضوی و جلسه ستاد کرونا، بیان کرد: با توجه به دشواری‌های زیارت زائران و مجاوران در گرمای آفتاب، قید محدودیت ساعت زیارت از حرم مطهر با اختیار آستان قدس رضوی و نظارت استاندار محترم و نیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برداشته می‌شود.

وی اضافه کرد: مقرر شد تا با کمک و نظارت همه سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تنها نظارت بر رعایت پروتکل‎های بهداشتی برعهده وزارتخانه باشد و اداره و کنترل مابقی امور برعهده آستان قدس رضوی و دیگر نهادهای دست اندرکار خواهد بود تا به بهترین نحو ممکن، زیارت زائران آقا علی بن موسی الرضا(ع) در رفاه و سلامت کامل انجام شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان توصیه موکد خود تصریح کرد: از همه زائران و مردم عزیر کشورمان درخواست می‌کنیم که حتما با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به زیارت مشرف شوند، چرا که ما واقعا روز و شب خود را برای خدمت گزاری به مردم گذاشته‌ایم تا سلامت را برای جامعه تضمین کنیم.

نمکی گفت: مردم ما دچار خوش باوری نشوند که بحران کرونا تمام شده است، بلکه با رعایت نکردن مسائل بهداشتی می‌تواند در اثر بی‌توجهی با موج سنگین‌تر برگردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha