جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و کلانتری

حوزه/ نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، انجام دیدارهای سرزده مسئولان قضایی به مراکز قضایی و نشستن پای درد دل‌های مردم را بسیار امیدبخش و مؤثر دانست و گفت: این کار موجب دلگرمی مردم می‌شود، چرا که می‌بینند پای حرف‌های آنان می‌نشینند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسمین علی‌اکبرکلانتری، در دیدار با حجت‌الاسلام عطار، نماینده اعزامی ریاست قوه قضائیه به استان فارس اظهار داشت: از زمانی که آقای رئیسی در قوه قضائیه حضور پیدا کردند، اقداماتی انجام شده که بارقه‌های امید را در دل اقشار مختلف مردم ایجاد کرده است.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری، انجام دیدارهای سرزده مسئولان قضایی به مراکز قضایی و نشستن پای درد دل‌های مردم را بسیار امیدبخش و مؤثر دانست و افزود: این کار موجب دلگرمی مردم می‌شود، چرا که می‌بینند پای حرف‌های آنان می‌نشینند.

وی به برخی از دغدغه‌های مردم در خصوص دستگاه قضا اشاره کرد و گفت: یکی از درددل‌های مردم، وجود نفوذ و رشوه‌خواری احیانا کارکنان دستگاه قضا و برخی از قضات است که گاهی اوقات مراجعاتی در این زمینه انجام می‌شود که البته تاکنون برخوردهای خوبی در این زمینه انجام شده و با افراد فاسد برخورد شده و حتی این افراد از دستگاه قضا اخراج شده‌اند اما انتظار می‌رود که چنین روندی قوی‌تر دنبال شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یکی دیگر از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را نحوه مراجعه اقشار ضعیف و فقیر جامعه به مراکز قضایی و دادگاه‌ها اظهار کرد و گفت: افرادی هستند که نه پول دارند تا برای انجام کارهای قضایی خود وکیل بگیرند و نه توانایی و تخصص این کار را دارند، به همین دلیل جرأت حضور در مراکز قضایی و دادگاه‌ها را ندارند، البته در این زمینه قوه قضائیه تدابیری اندیشیده است و وکالت‌های رایگان برای اقشار ضعیف ارائه می‌دهد و موضوعات بسیار ارزشمند است و هرچه بیشتر در این زمینه اقداماتی انجام شود، مردم استقبال خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین کلانتری بیان کرد: نکته دیگر بحث اطاله دادرسی‌هاست؛ گاهی اوقات زمان‌های رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها  و مراجع قضایی خیلی طول می‌کشد و کم کم فراموش می‌شود و اگر اقدامی انجام شود، خیلی تأثیری ندارد لذا می‌طلبد که این مسئله کمتر شود و زمان رسیدگی به پرونده‌های مهم و کلان و فساد کاهش یافته و خیلی سریع اقدام شوند و نتیجه کار به مردم اعلام شود.

برخورد با مفسدان کلان اقتصادی بیشتر رسانه‌ای شود

رئیس جامعه اساتید حوزه علمیه فارس بیان داشت: در دوره جدید ریاست قوه قضائیه بحث برخورد قاطع و سریع با مفسدان دانه درشت و کسانی است که مقداری مطرح هستند و این کار بسیار می‌تواند در جامعه امیدبخش و اثربخش باشد و یکی از عللی که مردم به قوه قضائیه امیدوار شدند، همین برخورد با دانه درشت‌هاست و باید این کارها تا هر مقداری که قانون اجازه می‌دهد، بیشتر رسانه‌ای شود تا مردم اطلاعات بیشتری در این موارد داشته باشند.  

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری را در خصوص قوه قضائیه یادآور شد و گفت: معظم‌له چند سال پیش فرمودند اگر قوه قضائیه قوی و مقتدر باشد، باعث می‌شود که همه قوا قوی و مقتدر باشند و اگر می‌خواهیم کشوری مقتدر باشیم، می‌طلبد که در وهله اول قوه قضائیه مقتدر و توانمند کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه از این قوه حساب ببرند تا کارها سامان پیدا کند و مردم دلگرم شوند. برخی از جرائم و مشکلات  گرفتاری‌ها در جامعه وجود دارند که موجب دلسردی مردم شده است و نیاز است چنین برنامه‌هایی برای امیدبخشی به مردم در جامعه تقویت شود.

انتهای پیام

منبع: دفتر نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha