جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مصباحی مقدم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم گفت: در عصر غیبت که به امام معصوم دسترسی نداریم وظیفه مردم قیام به قسط است تا با حضور موثر خود فقیه جامع الشرایطی را به رهبری خود انتخاب کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم، عضو تشخیص مصلحت نظام، در آیین رونمایی از کتاب «سند انتخاب» که توسط «مرکز اسناد انقلاب اسلامی» منتشر شده است، اظهار داشت: در ماجرای حکومت امیرالمومنین (ع) خواست مردم دخیل بود و خود آن حضرت در خطبه شقشقیه به آن اشاره داشتند. زیرا در طول ۲۵ سال بعد از رحلت پیامبر (ص)، چون خواسته مردم چیز دیگری بود آن حضرت سکوت کردند. در عصر غیبت نیز وظیفه مردم آن است که به سراغ فقها بروند و این توصیه ائمه معصومین است.

وی افزود: اگر فقیهی بدون رضایت مردم بر آن‌ها مسلط شود حکومت او مشروعیت ندارد بلکه چنان که در انقلاب اسلامی ایران مشاهده کردیم ولایت فقیه باید به خواست و اراده مردم صورت بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین مصباحی مقدم در ادامه بیان داشت: متاسفانه شان و جایگاه امام خامنه‌ای چنان که باید شناخته نشده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در همه علوم فقهی، نظامی، حقوق زنان، پزشکی و بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و ... همیشه کارشناسانه‌ترین نظرات را داشته‌اند. امکان ندارد که نقش رهبری ایشان را با مقامات نخست کشورهای دیگر مقایسه کرد. چراکه عملکرد امام خامنه‌ای و روسای جمهور کشورهای دیگر این نکته را به‌روشنی مشخص می‌کند.

وی افزود: قبل از انقلاب اسلامی ایران و در عصر پهلوی خواست و اراده مردم نقشی نداشت، شاهان پهلوی از سوی قدرت‌های بیگانه روی کار آمدند و این را مقایسه کنید با رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که هم با اراده مردم به رهبری انتخاب شدند و هم اینکه ایشان برای ایران اسلامی عزت و اقتدار به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha