پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدحسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم یکی از علل مهم بقای شیعه را اهتمام شیعیان نسبت به برپایی شعائر به‌ویژه عزای امام حسین علیه‌السلام دانست و گفت: علت دیگر ارادتی است که شیعیان نسبت به حضرات معصومین(ع) و حرم‌های مطهر ایشان دارند چراکه این بزرگواران پناه شیعیان هستند؛ اکنون حضور پرشور زائران در حرم‌های مطهر و وجود فرهنگ زیارت در میان شیعیان خاری در چشم وهابیت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در ویژه‌برنامه شام هشتم شوال، سالروز تخریب قبور ائمه بقیع که با استفاده بستر پخش زنده در پرتال جامع و همچنین صفحات آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد، بابیان اینکه تنها راه نجات در دوران غیبت تمسک به محبت حضرات معصومین(ع) است، اظهار کرد: باید از این محبت، معرفت، ولایت و همچنین موالات و براعت به وجود آید تا درنهایت فرد نسبت به انجام واجبات و ترک محرمات اهتمام داشته باشد.

وی یکی از علل مهم بقای شیعه را اهتمام شیعیان نسبت به برپایی شعائر به‌ویژه عزای امام حسین علیه‌السلام دانست و اضافه کرد: علت دیگر ارادتی است که شیعیان نسبت به حضرات معصومین(ع) و حرم‌های مطهر ایشان دارند چراکه این بزرگواران پناه شیعیان هستند؛ اکنون حضور پرشور زائران در حرم‌های مطهر و وجود فرهنگ زیارت در میان شیعیان خاری در چشم وهابیت است.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه دشمن با ایجاد و القای شبهه به دنبال حذف ارزش‌های شیعه است، عنوان کرد: اقبال نسبت به فرهنگ شیعیان در قلب وهابیت به‌ویژه در برخی از کشورهای منطقه قابل‌مشاهده است به همین علت وهابیت به میدان افزایش شبهات واردشده و به دنبال اغفال جوانان است هرچند افرادی که نسبت به آموزه‌های دینی شیعه آگاهی مطلوبی دارند به غفلت کشیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: با رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی مردم اجازه ندادند که دشمن به بهانه ویروس کرونا یکی پس از دیگری خاکریزها را فتح کند هرچند در این میان افرادی که سر در آخور بیگانگان دارند به شبهات وارده توسط دشمن دامن می‌زنند و برخی از آن‌ها بارها گفته‌اند که زیارت برای چی؟.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه شیطان ظلالت هدایت را راه هدایت نشان می‌دهد، عنوان کرد: افرادی که دشمن‌شناس نیستند و روش‌های او را نمی‌شناسند دچار گمراهی می‌شوند.

وی ادامه داد: ابن تیمیه خبیث نخستین فردی بود که گفت زیارت قبر پیامبر شرک و هر فردی که این کار را انجام دهد مشرک و مستحق قتل است، این شخص مکتب اهل حدیث را در مکتب کلامی عامه حذف کرد و مکتب سلفی‌گری را قرار داد که این سلفی‌ها زیارت قبر پیامبر را حرام دانسته و می‌گویند فضائل امیرالمؤمنین(ع) نباید بیان شود و باید از بین رود و ایشان فقط قتل و خون‌ریزی کردند.

این کارشناس مذهبی بابیان اینکه ابن تیمیه در زندان به درک واصل شد، عنوان کرد: در عربستان فعلی فردی تفکر ابن تیمیه را احیا کرد اما با توجه به اینکه می‌دانست به‌تنهایی نمی‌تواند به هدف خود برسد از دیگران کمک گرفت؛ محمد بن عبدالوهاب و محمد بن سعود، سلسله آل سعود را ایجاد کردند که امیدواریم ریشه آن‌ها کنده شود.

وی با اشاره به اینکه وهابیون می‌خواستند قبر پیامبر اسلام(ص) را از بین ببرند، مطرح کرد: قرآن، روایت، عقل و عمل اصحاب تفکر و عمل وهابیت را رد می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی بابیان اینکه در آیات مختلف قرآن کریم پیامبر اسلام(ص) مورد تکریم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: تعظیم و تکریم فردی که خداوند متعال در قرآن او را تکریم کرده حسن دارد و باید عمل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha