جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سپاه

حوزه/ آیت الله نمازی، دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی را گناه دانست و گفت: اماکنی برای دوچرخه‌سواری بانوان کاشانی در نظر گرفته شود تا آنان به راحتی علاوه بر دوچرخه‌سواری بتوانند به تفریحات سالم بپردازند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شامگاه دوشنبه، در دیدار دبیر ستاد امربه معروف استان اصفهان، با تسلیت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و گرامیداشت قیام پانزده خرداد، به اهمیت بحث حجاف و عفاف در جامعه اشاره کرد و گفت: بحث حجاب و عفاف به دلیل ظرافت و حساسیتی که دارد باید به صورت تخصصی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

وی، دوچرخه سواری بانوان در انظار عمومی را گناه دانست و ادامه داد: وقتی یک دختر جوان در معابر عمومی دوچرخه سواری می کند حتی اگر  اعضای بدن خودش را هم پوشانده باشد، ولی به دلیل تحریک آمیز بودن این حرکت، گناه محسوب می شود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه زنان باید از خودنمایی در انظار دیگران پرهیز کنند، ادامه داد: صدای کفش زن حتی در موقع راه رفتن در معابرعمومی به دلیل اینکه توجه مردها را به خود جلب می‌کند، برخلاف فلسفه حجاب است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تاکید بر این که لازم است اماکنی برای دوچرخه‌سواری بانوان کاشانی در نظر گرفته شود تا آنان به راحتی علاوه بر دوچرخه‌سواری بتوانند به تفریحات سالم بپردازند، اظهار کرد: شهرداری کاشان و ارگان های مربوطه ورود کنند و در راستای پیش‌بینی این اماکن اقدامات عملی انجام دهند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه با زور و تنبیه نباید جوانان را امر به معروف و نهی از منکر کرد و باید دستاوردهای رعایت حجاب و عفاف و همچنین مشکلات عدم رعایت آن در جامعه، برای جوانان بیان شود، گفت: بحث حجاب و عفاف در دبیرستان ها و دانشگاه ها فرهنگ سازی شود.

دستاوردهای رعایت حجاب و عفاف و همچنین مشکلات عدم رعایت آن در جامعه، برای جوانان بیان شود.

برپایه این گزارش در پایان این جلسه، آیت الله نمازی حکم دبیری ستاد امربه معروف کاشان را به سرهنگ پاسدار کریم اکبری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان اعطا کرد.

گفتنی است، مقام معظم رهبری در پاسخ به سؤالی درباره دوچرخه سواری بانوان در ملاء عام و خیابان، تصریح کرده اند که «دوچرخه سواری بانوان در مجامع عمومی و نیز در جایی که در معرض دید نامحرم باشد، حرام است».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
    0 7
    اختصاصی ؟ خدا نکند کسی به چیزی عادت کند و گر نه ...