جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 903551
۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
مهاجم مسجد فرانسه هنگام حمله گیر افتاد

حوزه/ مهاجمی که ساعت ۲ صبح وارد محوطه مسجدی در آلبرت ویل در فرانسه شده و به تخریب اموال مسجد مشغول بود، با هشیاری مدیریت مسجد دستگیر شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، مهاجم اسلام هراس حمله کننده به مسجد آلبرت‌ویل، واقع در ناحیه رون-آلپ در جنوب شرقی فرانسه، هنگامی که در حال تخریب بخش‌های بیرونی مسجد بود گیر افتاد.

این فرد صبح روز یکشنبه درحال آسیب زدن به اموال بیرونی ساختمان مسجد فاتح متعلق به انجمن جامعه اسلامی ملی ویژن در آلبرت ویل بود، که بلافاصله توسط ساکنین دستگیر شد.

انگین سلر، سرپرست مسجد از طریق دوربین های مداربسته بیرون مسجد، که می‌توانست آن‌ها را با گوشی موبایل خود چک کند، متوجه حادثه شد. به گفته وی این فرد در ساعت ۲ صبح وارد محوطه مسجد شده و هر چیزی را که دستش می رسیده خراب کرده است.

در تصاویر منتشر شده می‌تواند تکه های پاره شده و تخریب شده از مسجد که به داخل خیابان ریخته شده اند، را مشاهده کرد. گیاهان و گلدان‌های گل، تابلوهای چوبی و سایر بخش های ساختمان نیز تخریب شده یا خسارت دیده اند.

وی با بیان اینکه وقتی اعضا وارد شدند ، مهاجم در حال پرتاب قسمت هایی از مسجد به خیابان بود ، گفت: بعد از اینکه متوجه حادثه شدم ، ابتدا اعضای مسجد را که نزدیکتر به مسجد بودند خبر کردم . آنها بلافاصله با پلیس تماس گرفتند ، که مدتی بعد مهاجم را دستگیر کرد.

طبق گزارش ها وی در ماه ژوئن به دادگاه معرفی می شود. سلر گفت: ما امیدواریم که این مهاجم را مجبور به پرداخت خسارت کنند.

حمله به مساجد در فرانسه ، مانند سایر مناطق اروپا ، نادر نیست و در سال‌های اخیر نیز به دلیل موج جدید اسلام‌هراسی، بیشتر نیز شده است. در ماه قبل ، مسجدی در سنت ایتین با شعارهای نژادپرستانه و اسلام هراسی هتک حرمت شد. در یک حادثه دیگر، یک مرد مسلح شروع به شلیک به مسجدی در پاریس کرد، که دراین حادثه یک نفر مجروح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha