پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمدتقی مدرسی تصریح کرد: نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ثابت کرد نهاد مرجعیت دینی در صورتی که مسئولیت‌های رسالتمند خود را بر دوش کشد، معادلات جهانی را به نفع مستعضفان تغییر خواهد کرد و دست مستکبران را کوتاه می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله سید محمدتقی مدرسی از علمای عراق، در پیامی به همایش مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره)» عصر دوشنبه در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، تصریح کرد: نهضت امام راحل جایگاه مرجعیت دینی را در نفی سلطه مستکبران نشان داد

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

پنجاه و هفتمین سالگرد زبانه کشیدن اولین شعله‌های انقلاب اسلامی مردم ایران در قیام پانزده خرداد سال چهل و دو به رهبری آن مرجع مجاهدف که رهبری بی‌مثالش جنبش ملت ایران رابه پیروزی بر طاغوت بیدادگر ایران و قدرت‌های مستکبر بیگانه که چشم طمع به سرزمین‌های اسلامی داشتند، رهنمون ساخت، و همچنین سی و یکمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را به ملت مسلمان ایران، رهبر انقلاب اسلامی آیت الله سید علی خامنه‌ای دام‌ظله، مراجع بزرگوار تقلید و حوزه های علمیه تسلیت گفته، از خدای متعال مسألت داریم تا روح امام راحل و ارواح طیبه شهدا را مشمول رحمت واسعه خود گردانده، در بهشت جاودان با پیامبر اکرم و خاندان مطهرش صلوات الله علیهم اجمعین منزل دهد.

در فرا رسیدن سالروز این دو مناسبت مهم، شایسته است به گذشته نگاهی انداخته و مسیر این انقلاب که در پی آن بسیاری از معادلات قدرت در منطقه، بلکه در جهان تغییر کرد را از نو ارزیابی کنیم. این انقلاب در نوع خود تجربه‌ای جدید، با انگیزه‌ها، اهداف، ابزارها و رهبری متمایز نسبت به دیگر انقلابهای قرن بیستم بود.

آتش این انقلاب، پنجاه و هفت سال پیش با انگیزه‌هایی دینی و مکتبی و به دور از انگیزه‌های سیاسی و  انقلابی غالب در آن دوره شعله‌ور شد. هدف امام راحل استقلال و آزادی ملت ایران از سلطه حکومت ستم‌شاهی بود، حکومتی که تماما تابع فرهنگ، اصول و برنامه‌های کشورهای بیگانه بود، اما وقتی به ملت خود می‌رسید، با زبان اطلاعات و امنیت، سرکوب، اعدام و زندان سخن می‌گفت و صدای آزادگان را در حنجره‌ها خفه، و آزادمردان را قلع و قمع می‌کرد.

در واقع هدف انقلاب اسلامی در اصل معروف «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» خلاصه شد. و اینگونه بود که رهبری و هدایت انقلاب اسلامی ایران از پایگاه حوزه علمیه و نهاد مرجعیت امام خمینی(ره) به مثابه یک مرجع دینی رسالتمند برخواست. 

با وجود اینکه رژیم شاه در سرکوب حرکت مردمی از مشت آهنین، گلوله، زندان، شکنجه و کشتار بهره می‌برد، نهضت اسلامی مردم ایران، معادلات اشغال فلسطین نیز آرام‌آرام تغییر کرد و رژیم صهیونیستی از یک رژیم طغیانگر که از طریق کشتار و آواره کردن مردم، پیشروی می‌کرد و جلوداری نداشت، و پاسخ جنایت‌هایش جز با بیانیه‌ها محکوم نمی‌شد، به رژیمی دست بسته تبدیل شد که تمام تلاش خود را بسیج می کند تا خسارت‌های وارده بر خود از موشک‌های شلیک شده مقاومت از جنوب لبنان و یا نوار غزه را جبران کند.

نهضت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ثابت کرد نهاد مرجعیت دینی در صورتی که مسئولیت‌های رسالتمند خود را بر دوش کشد، معادلات جهانی را به نفع مستعضفان تغییر خواهد کرد و دست مستکبران را کوتاه می‌کند.

ما به نوبه خود این نهضت مبارک را ارج می نهیم و از خدای متعال می خواهیم تا نهضت اسلامی و ملت های مستضعف را در تمام جهان نصرت بخشد و فرج حضرت صاحب

الامر امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را تعجیل نماید. انه ولی التوفیق.

سید محمد تقی مدرسی
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha