جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: خواهش من از همه شما این است که در کنار تعهدها و میثاق نامه‌های خود، یک تعهد شفاهی را هم به بنده بدهید و کاری را هر روز در ۲۰ دقیقه انجام دهید که با انجام آم قطعا سر از زندان در نخواهید آورد و آن کار، خواندن نماز اول وقت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، شب گذشته در مراسم آزادسازی ۵۴۱ نفر از زندانیان استان همدان که مشمول عفو مقام معظم رهبری شده اند، با بیان اینکه پس از انکه انسان مرتکب گناه می‌شود، مهم این است که آن خطا را ادامه ندهد، اظهار کرد: انسان موجود با کرامتی است که باید در طول زندگی مراقب کرامت‌های خود باشد و راه آن نیز برقرای ارتباط بیشتری با مبدا کرامت است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که مورد عفو قرارگرفته‌اند از امروز به زندگی عادی خود برخواهند گشت، ابراز کرد: خواهش من از همه شما این است که در کنار تعهدها و میثاق نامه‌های خود، یک تعهد شفاهی را هم به بنده بدهید و کاری را هر روز در ۲۰ دقیقه انجام دهید.

امام جمعه همدان ادامه داد: فردی که این عمل ۲۰ دقیقه ای را هر روز انجام دهد، قطعا سر از زندان در نخواهد آورد و آن کار، خواندن نماز اول وقت است.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در استان همدان در راستای آزاد سازی زندانیان جرایم خورد، گفت: در این روز که شاهد اتفاقات خوبی هستیم باید از رهبر معظم انقلاب و همه مسئولانی که در به وجود آوردن این شرایط نقش داشتند تشکر ویژه‌ای انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: مردم باید آغوش خود را برای کمک رسانی به این افراد باز کنند، چرا که مسائل مالی و معیشتی این عزیزان موضوع بسیار مهم و جدی است که باید به آن توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اصل برائت هم در اصل جرم جاری می‌شود و هم در میزان جرم، خاطر نشان کرد: قضات در مواردی که قانون دست آنها را باز گذشته است می‌توانند با شدت و حدت رای خود را صادر نکنند و به سمت جایگزین‌هایی برای حبس برود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اگر قانون اجازه می‌دهد باید سیاست‌ها بر حبس زدایی باشد، بیان کرد: کسانی که امروز به پیش خانواده‌های خود بازمی گردند باید قدر این حضور را بدانند و مراقب باشند تا استمرار بخش شادی آنها باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha