شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ عالم اهل ترکیه گفت: بدون شک انقلاب امام خمینی(ره) به معنای حقیقی ما را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد؛ چه از لحاظ دینی، چه از لحاظ سیاسی، چه از نظر فرهنگی و چه علمی بینش ما را تغییر دادند و چشم های ما را گشودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین بحری، در همایش مجازی «نهضت عاشورا در اندیشه امام خمینی(ره)» که در حرم مطهر امام راحل برگزار شد، با بیان این که رمز موفقیت امام خمینی(ره) بیش از هرچیز ارتباط معنوی ایشان با خدای متعال و سرسپردگی در راه حق بود، اظهار داشت: ایشان معنای حقیقی مجاهد فی سبیل الله بودند که تاریخ نام ایشان را در سینه خود ثبت نموده است.

این عالم شیعه اهل ترکیه با بیان این که ما امام راحل را به عنوان مصداقی از انسان کامل و الگویی حقیقی می‌ شناسیم، گفت: ما اندیشه ها و آموزه ها و فعالیت های ایشان را گرامی می‌ داریم و پایبندی خویش را به نظام ولایت فقیه که هدیه ایشان به ماست اعلام می‌ کنیم.

وی افزود: بدون شک انقلاب ایشان اسلام حقیقی را در زمانه ما احیا کرد و به ما مسلمانان اعتماد به نفس تازه و باوری حقیقی و قرائتی صحیح از اسلام ارائه نمود؛ شهید صدر چه زیبا می‌ فرمایند که امام خمینی(ره) با حاکمیت اسلام به آرزوی تمام پیامبران جامعه عمل پوشانید.

حجت الاسلام والمسلمین بحری در ادامه عنوان کرد: ایشان به معنای حقیقی ما را از ظلمت به سوی نور هدایت کرد؛ چه از لحاظ دینی، چه از لحاظ سیاسی، چه از نظر فرهنگی و چه علمی بینش ما را تغییر دادند و چشم های ما را گشودند.

وی با اشاره به این که افراد زیادی در تاریخ، مانا و جاودان شده اند، گفت: برخی به سبب اعمال شایسته و خدمتی که به بشریت کرده اند و برخی هم به واسطه ظلم و ستم هایی که انجام داده اند نامشان در صفحه سیاه تاریخ حک شده است؛ ما با مراجعه به سیره و شخصیت امام خمینی(ره) می‌ بینیم که ایشان خدماتی بسیار شایسته و ارزنده در جهان انجام داده اند.

این عالم ترکیه ای بیان داشت: حقیقتا شناخت امام خمینی(ره) چنانکه شایسته شخصیت حقیقی ایشان باشد، در فهم و درک ما نمی گنجد و شخصیت رهبر بزرگ ما قابل مقایسه با هیچ انسانی جز معصومین و پیامبران نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha