شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
رحلت امام خمینی و واقعه 15 خرداد

حوزه/ مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به ‌مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، در بیانیه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد به ‌مناسبت فرا رسیدن سی و یکمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد آمده است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

«و لقد ارسلنا موسی بآیاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله ان فی ذلک لآیات لکل صبار شکور» . (سوره ابراهیم - آیه ۵)

اکنون که در سی و یکمین سالگرد ارتحال بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) ویوم الله ۱۵ خرداد ماه ۴۲  قرار گرفته ایم، برکسی پوشیده نیست که یادو نام و مکتب آن ابرمرد در سرتاسر عالم گیتی طنین انداز شده است وگفتمان و راه روشن او به رغم توطئه های دشمنان امام و انقلاب  نقش آفرینی بی بدیلی را در عرصه قدرت جهانی به رخ جهانیان کشیده است.

در فرهنگ پر بار انقلاب اسلامی و در حافظه تاریخی ملت مؤمن، غیور و شجاع  ایران اسلامی برای همیشه،  نیمه خرداد،  با نام و یاد امام خمینی (ره)، آن بزرگ مردی که منادی دین و عدالت و محبوبترین رهبر مسلمانان در عصر حاضر است، عجین گشته و پیوندی ناگسستنی دارد.

امام خمینی(قدس سره) در ایجاد الگویی جدید در اداره جوامع بشری و تأمین سعادت دنیوی و اخروی نقشی اساسی ایفا کرد و امروز سربلندی و سرافرازی ملت ایران در عرصه‌ های مختلف پیشرفت و نوآوری و اقتدار کشور، حاصل اصل مترقّی ولایت فقیه و مردم سالاری دینی است که برخاسته از تفکر ناب و خلاقانه آن امام سفر کرده است که به واسطه آن،  درک جدیدی از شرایط تاریخی و الگوی مناسب  را فرا روی سایر ملتها قرار داده است.

ارتحال امام عزیز(ره) مصیبت عظیمی است که هیچگاه قلوب داغدیده ی ملت ایران را التیام نمی بخشد و تنها مرهم این داغ بزرگ، برگزیده شدن خلف شایسته و  صالحی بود که زعامت و رهبری امت را پذیرفت و با رهبری حکیمانه خویش که ادامه دهنده ی تفکر ناب امام راحل (ره) است این کشتی انقلاب را در مسیر واقعی خویش تا رسیدن به دست صاحب اصلی انقلاب، حضرت ولی عصر( ارواحنا له الفداء) به پیش می برد.

مردم  غیرتمند ایران با زنده نگه داشتن یاد امام بزرگوار و شهدای قیام پانزده خرداد۴۲ که سرآغاز نهضت و بیداری اسلامی ملت ایران و نشانگر پیوند عمیق مردم با آرمانهای الهی و اسلامی است،  بار دیگر ضمن اعلام حمایت از ولایت مطلقه فقیه و نایب بر حق امام راحل (ره) ، حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) بر رسیدن اهداف بلند انقلاب تاکید داشته و بر این باور است که امام خمینی یک حقیقت همیشه زنده است که تفکر و آرمانهای بلند او چراغ راه همه آزادی خواهان در سرتاسر عالم خواهد بود .

مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد، با گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام خمینی(قدس سرّه) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد۴۲، ضمن تجدید میثاق با آرمان های آن امام عزیز و رهبری عظیم الشّان انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی)، بر تداوم راه امام وشهدا تاکید می نماید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha