جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاضل حسینی

حوزه / عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت: اگر مسلمان‌ها می‌خواهند عزت، عظمت و استقلال داشته باشند، باید از امام خمینی پیروی کنند، زیرا امروز دنیای اسلام سخت نیاز به بازخوانی اندیشه امام خمینی(ره)دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از آوا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالعظیم فاضل حسینی ،رئیس بنیاد  راه امین  درباره شخصیت امام خمینی (ره) گفت:  امام خمینی(ره) یک شخصیت الهی بود که همیشه زنده است. ایشان یک فقیه اصولی، یک فیلسوف، عارف ، مفسر و اسلام شناس و یک سیاست‌مدار اسلامی بود که سیاست را در اسلام، عین دیانت می‌دانست.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) عالم را محضر خدا می‌دانست و خود را در محضر خدا می‌دید، بنابراین همه کارهایش برای خدا بود و فقط از خدا می‌ترسید، و از هیچ قدرت دیگری ترس نداشت و از این رو امداد الهی شامل حال امام شد، که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و در زمانی که شرق و غرب بر دنیا حکومت می‌کرد، شعار نه شرقی و غربی را بیان کرد و جمهوری اسلامی در ایران ایجاد کرد.
 
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به مسلمان‌ها عزت و عظمت داد و اسلام را دوباره  زنده کرد، اسلام همیشه حمایت از مظلوم را سفارش کرده است، و امام خمینی (ره) از مظلومان عالم حمایت کرد و با الگوبرداری از سیره اهل بیت (علیهم السلام) به مبارزه با ظالمان زمان خود پرداخت .

 عضو شورای علمای شیعه افغانستان ادامه داد:امام خمینی (ره) فرمودند؛ یک تار موی کوخ‌نشینان را به هزاران کاخ‌نشین نمی‌دهم،  بر همین اساس از ملت مسلمان افغانستان در زمان جهاد حمایت قاطع کرد.
 
آیت‌الله فاضل حسینی در مورد مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) گفت: مهمترین ویژگی امام خمینی(ره) توکل بر خدا بود، امام آن‌چه را که می‌گفت، باور داشت و به آن عمل می‌کرد، امام خمینی در مقابل استکبار جهانی قاطع بود و از خود قاطعیت نشان می‌داد. اگر انسان توکل به خدا باشد و واقعا چنین است.
 
وی در ادامه سخنان خود به درسی که  امام خمینی(ره) به مسلمانان داده است ، اشاره کرد و افزود: اگر مسلمان‌ها می‌خواهند عزت، عظمت و استقلال داشته باشند، باید از امام خمینی پیروی کنند، زیرا امروز دنیای اسلام سخت نیاز به بازخوانی اندیشه امام خمینی(ره) دارد.
 
 رییس بنیاد راه امین در پایان تاکید کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند که میان مسلمان‌ها اختلاف ایجاد کنند، بنابراین مسلمان‌ها خیلی هوشیار باشند، تحت تاثیر دسیسه دشمنان اسلام قرار نگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha