پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 904436
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
خلیفه

حوزه/خلیفه صاحب نوین،عضو شورای رهبری اخوت اسلامی شهر هرات افغانستان، از شخصیت های وحدت طلب این کشور بر اثر بیماری کرونا در گذشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،به نقل از آوا، درپی درگذشت شیخ خلیفه صاحب نوین عضو شورای رهبری اخوت اسلامی هرات افغانستان، در مراسم گرامی داشت وی شخصیت های حوزوی و اعضای شورای اخوت اسلامی ، از این عالم افغانستانی به عنوان شخصیت وحدت طلب در افغانستان یاد کردند.
 حجت‌الاسلام والمسلمین محمدروحانی، از علمای هرات در رابطه با شخصیت "خلیفه صاحب نوین" گفت: وی یکی از شخصیت‌های محبوب و مطرح کشور و عضو فعال هیئت رهبری شورای اخوت اسلامی ولایت هرات بود.
وی افزود: ایشان در طول زندگی با برکت خود، خدمات ارزشمندی را برای اسلام و مسلمین و جامعه هرات انجام داد.
حجت الاسلام روحانی خاطر نشان کرد: با حضور بزرگان، همیشه اخوت اسلامی حفظ شده و آنان اجازه ندادند که اختلافی بین شیعه و سنی ایجاد شود و همیشه برادران اهل سنت و  تشیع کنار همدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشتند.
همچنین در این مراسم،سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی ولایت هرات، خلیفه صاحب نوین  را جزء شخصیت‌های  متین،  مردمی و مومن هرات بیان کرد و افزود:خلیفه صاحب نوین عضو هیئت رهبری شورای اخوت اسلامی بود که از نظریات و پیشنهادات سازنده ایشان  درباره اخوت، همدلی و همنوایی با مردم مورد استفاده قرار گرفت.
در ادامه این مراسم،سید عبدالله نایاب، مسئول دفتر نمایندگی مرکز تبیان در هرات، با بیان اینکه خلیفه صاحب نوین یکی از چهره‌های ماندگار فرهنگی در ولایت هرات بود،افزود: ایشان در حالی که مکتب، مدرسه، کتابخانه و مسجد داشت،  دارای یک پایگاه فرهنگی بزرگ در منطقه نوین بود که این بخش را به قطب فرهنگی هرات تبدیل کرده است.
نایاب ادامه داد: خلیفه صاحب نوین، یک شخصیت صلح دوست، اخوت طلب، متین و منادی وحدت و برادری در هرات بود.
همچنین ، عبدالحلیم مدرک، مدیر دارالعلوم فخرالمدارس و عضو شورای اخوت اسلامی از خلیفه صاحب نوین به عنوان یک داعی و دعوت‌گر یاد کرد، که در بیداری ذهن مردم تلاش زیادی کرد،  تا بتواند در بین مجاهدین، علما و قشرهای مختلف جامعه، برادری ایجاد کند .
گفتنی است لیفه صاحب نوین از علمای برجسته و اهل فرهنگ در هرات بود که روز یکشنبه ۱۸ خردادماه،در اثر بیماری کرونا در گذشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha