سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مولوی ایاز نیازی

حوزه / نهضت اسلامی افغانستان در بیانیه خود گفت: شهید نیازی از جمله علمایی بود که همواره سعی می کرد باتابش ودرخشش موعظه های دینی و گفتارهای بلند خردمندانه خود دین مبین اسلام وشریعت اسلامی همیشه روشن وتابان بماند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از جمهور ، نهضت اسلامی افغانستان در پیامی شهادت مولوی  محمد ایازی استاد دانشگاه و از علمای برجسته جهان اسلام را تسلیت گفت .

متن پیام به این شرح است؛


وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یرْزَقُونَ* فَرِحِینَ بِما آتاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَ یسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَ لا هُمْ یحْزَنُونَ* یسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ وَ أَنَّ اللَّهَ لا یضِیعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِینَ 

شهادت صدای منبر و عظمت، و دعوتگر بزرگ راه حق و دانشمند عزیز و شجاع که هیچ وقت زیر سایه ظلمت واستکبار نرفت و در مسیر دعوت واعلای کلمه الله از جان خویش گذشت در این برهه از زمان ضایعه ای بزرگ بر پیکر  امت اسلامی است.

شهید نیازی از جمله نادرترین عالمان دین بود که چراغ امت را همواره سعی می کرد با تابش و درخشش موعظه های دینی و گفتارهای بلند خردمندانه خود دین مبین اسلام و شریعت اسلامی همیشه روشن وتابان بماند.

 که متاسفانه ددمنشان کوردل وغلامان درباری غرب واستکبار جهانی درتبانی با حلقات کفری شامگاه  سیزدهم خردادماه غروب کابل را با خاموشی صدای منبر اسلام بزدلانه در پیش اربابان شان به هدف شوم رذالت خود نایل شدند و این عزیز امت مسلمان را شهیدش ساختند.

نهضت اسلامی افغانستان این ضایعه بزرگ و تکان دهنده را برای عموم داعیان مسلمان درسراسر جهان اسلام به ویژه علمای بزرگ تسلیت عرض می‌نمایند 
از دولت وحکام معامله گر با شدت انتقاد نموده اعلام می داریم عاملان شهادت دانشمند شهیر امت مسلمان را هرچه زودتر شناسایی و مطابق به شریعت اسلامی و قانون به کیفر برسانند در غیر آن خشم مردم مسلمان افغانستان به خصوص  علمای  کشور منجر به تحول تاریخ و نظام سیاسی خواهد شد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha