سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در پیامی درگذشت مولوی قیام الدین کشّاف عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس شورای سراسری علمای افغانستان را تسلیت گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با انتشار پیامی درگذشت مولوی قیام الدین کشّاف عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس شورای سراسری علمای افغانستان را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ

رحلت دانشمند بزرگوار، مرحوم آقای مولوی قیام‌الدین کشّاف(رحمه الله علیه)، عضو فقید مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و رییس شورای سراسری علمای افغانستان، موجب تأثر و تألم خاطر اینجانب و خصوصاً مردم شریف افغانستان شد.

این شخصیت تقریبی و وارسته، عمر با برکت خود را وقف ترویج معارف اسلامی کرد و در عرصه های مختلف علمی و فرهنگی، خدمات ارزنده ای را به جهان اسلام ارائه نمود. ریاست آن مرحوم بر شورای سراسری علمای افغانستان، منشأ اثرات مثبتی بود و ترویج روحیه وحدت و همدلی در بین علاقه مندان ایشان را در پی داشت.

مجاهدت های مرحوم کشّاف، در گسترش و ترویج وحدت و اخوت مسلمین و تحقق عملی احکام اسلام در عرصه اجتماع، از سوی حق تعالی مأجور است و  بدون تردید شاگردان و پیروان مکتب آن عالم خدوم، راه درخشان او را ادامه خواهند داد.

اینجانب ضایعه فقدان آن عالم بزرگوار را به مدارس علمیه دینی، مردم متدین کشور دوست و برادر افغانستان، شاگردان و علاقه‌مندان به ویژه بیت مکرم و سایر بازماندگان آن فقید سعید تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، علو درجات و همجواری با رسول گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) را مسألت دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha