جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی

حوزه / تولیت آستان قدس رضوی گفت: مراکز علمی مانند دانشگاه مذاهب اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که مرحوم آیت الله واعظ زاده خراسانی بنیان گذارش بوده اند به عنوان باقیات الصالحات عمر با برکتش باقی خواهند ماند .

به گزارش  خبرگزاری «حوزه» از مشهد، تولیت آستان قدس رضوی طی پیامی درگذشت آیت الله واعظ زاده خراسانی را به رهبری معظم انقلاب، مردم شریف ایران اسلامی و شاگردان و ارادتمندان این عالم عظیم الشان شیعه، تسلیت گفت. در این پیام آمده است:

اِنَّا للّه وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ
قال رسول الله(صل الله علیه و آله و سلم): وَ إِذَا مَاتَ‏ اْعَالِمُ الفقیه ثُلِمَ‏ فِی الْإَسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ‏ءٌ.
خبر درگذشت عالم وارسته، فقیه والامقام و مفسر عظیم الشأن قرآن کریم حضرت آیت الله حاج شیخ محمد واعظ زاده خراسانی(رحمت الله علیه) موجب تألم و تأثر گردید.
اینجانب فقدان این فقید سعید که عمر بابرکتش را در راه ترویج فرهنگ ولایت با رویکرد تقریب مذاهب اسلامی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی سپری نمود، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی ، حوزه های علمیه، مجامع علمی و دانشگاهی و همچنین شاگردان و ارادتمندان آن عالم فرزانه تسلیت می گویم.
بی شک حوزه های علمیه و شخصیت های علمی و انقلابی قدردان زحمات آن عالم بزرگ خستگی ناپذیر خواهند بود، که با تألیف کتب متعدد در علوم اسلامی و فقه اهل بیت (علیهم السلام) و ترویج فرهنگ تقریب از جمله تألیف کتاب وزین «المعجم فی فقه لغه القرآن و سر بلاغه» به رشته تحریر در آورده است.
مراکز علمی مانند دانشگاه مذاهب اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که آن مرحوم بنیان گذارش بوده اند به عنوان باقیات الصالحات عمر با برکتش باقی خواهند ماند و سالیان سال فرهیختگان و دانش پژوهان بر سر سفره تألیفات آن فقید سعید متنعم خواهند گشت.
خدمات ایشان در آستان قدس رضوی با عضویت در شورای عالی فرهنگی این آستان و مسئولیت ایشان در بنیاد پژوهش های اسلامی و دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگ زرینی از خدمات خالصانه این عالم بزرگوار به بارگاه منور رضوی می باشد.
امیدوارم خداوند متعال آن عالم فقید را در جوار مضجع شریف حضرت ثامن الحجج(علیه آلآف التحیه و الثناء) مشمول الطاف و عنایات خاصه اش بگرداند و به بیت مکرم و فرزندان آن مرحوم صبر و اجر جزیل و جمیل عنایت بفرماید.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha