پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ حجت اسلام والمسلمین سبحانی نیا در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین، افق حوزه علمیه استان را ۵۴۰۰ طلبه اعلام کرد و از راه اندازی رشته های تخصصی جدید در مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت:  بارها در نشست و محافل مختلف درباره انقلاب اسلامی برای مردم صحبت شده و امروز همه می دانند نهضت امام خمینی (ره) حرکتی فرهنگی بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین، نهادینه شدن فرهنگ اسلامی را هدف قیام بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امام امت ابتدا به دنبال اصلاح حکومت سابق بود، اما وقتی به نصایح ایشان توجه نشد تصمیم به قیام گرفتند تا موازین اسلامی بر ایران حاکم شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: امام به عنوان یک فرد مذهبی و فرهنگی دغدغه ای جز حاکم شدن اسلام ناب نداشتند. براین اساس هویت ما برگرفته از فرهنگ ماست و وقتی این مهم با اسلام گره می خورد، ارزش آن دوچندان می شود.

وی اظهارکرد: انقلاب اسلامی آمده از هویت فرهنگی ایرانی واسلامی ملت ایران که زیرسلطه استکبار و غرب بود، پاسداری کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: هر کس می خواهد از هویت ملی دفاع کند باید مجهز به سلاح دانش باشد و هدف حوزه علمیه تربیت چنین افرادی است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: همانطور که دانشگاه ها به دنبال تولید علم هستند، حوزه های علمیه هم با جدیت در این مسیر گام برداشته اند  و در همین خصوص رشته های تخصصی جدیدی چون فقه وحقوق، اخلاق و روانشناسی اسلامی، مشاوره و اقتصاد اسلامی راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه قزوین هم چندین رشته جدید راه اندازی شده است و از مهرماه امسال طلاب در سطح دو و سه این رشته ها می توانند تحصیل کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، توسعه زیرساخت ها به ویژه مدارس علمیه را از اهداف و اولویت های جدی در قزوین بیان کرد و ادامه داد: حوزه علمیه قزوین از پرافتخارترین حوزه های کشور است و قدمت برخی مدارس آن به ۴۰۰ سال می رسد که از دل آن مردان بزرگی به ایران و جهان اسلام معرفی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با اشاره به تلفیق فضای سنتی و مدرن در مدارس علمیه قزوین عنوان کرد: امروز مباحث آموزشی وغیر آموزشی در فضای مجازی با جدیت پیگیری می شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین، تبیین شایسته معارف دین از جمله سبک زندگی سیاسی و اجتماعی اهل بیت (ع) را رسالت حوزه علمیه دانست و عنوان کرد: برای موفقیت در این بخش باید افرادی شایسته تعلیم و به جامعه معرفی شوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین در همین خصوص از تربیت دانش پژوهان نخبه که بتوانند مفسر خوبی برای بیان اهل بیت باشند، خبرداد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، ساده زیستی طلاب را هم اصلی دانست که اگر به تجمل گرایی کشیده شود، دیگر حرف و کلام شان در بین مردم خریداری نخواهد داشت و جایشگاهشان را از دست خواهند داد.

تهاجم فرهنگی سنگین دشمنان و ضرورت هوشیاری خانواده ها به ویژه جوانان هم موضوع دیگری بود که مدیر حوزه علمیه قزوین به آن اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین از ادامه  ثبت نام داوطلبان در مدارس علمیه استان خبر داد و بیان کرد: ما طبق اهداف تبیین شده حوزه، باید پنج هزار و ۴۰۰ طلبه فاضل در استان برای انجام کار فرهنگی داشته باشیم، ما این میزان الآن کمتر از هزار و ۵۰۰ طلبه است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علمای قزوین بهیژه مرحوم آیت الله باریک بین ومرحوم آیت الله شالی تصریح کرد: مرحوم آیت الله باریک بین به طور مستمر در خدمت انقلاب و رهبری بودند و فعالیت های ماندگار ایشان همراه با مرحوم آیت الله شالی در احیای مدارس علمیه قزوین فراموش نشدنی است.

انتهای پام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha