سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
خراسان رضوی میں نمائندہ ولی فقیہ  آیت الله سیداحمد علم الهدی

حوزه/ امام ‌جمعه مشهد مقدس با اشاره به جنایات آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه، گفت: این کار آمریکاست که پا بگذارد تا نفس ملت‌ها و مردم قطع شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، آیت‌الله احمد علم‌الهدی در چهاردهمین هفته برگزار نشدن نماز جمعه در مشهد مقدس، نکاتی را در مورد بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سالروز رحلت امام خمینی(ره)، نمود اجتماعی تحول در بینش مردم، نشانه‌های افول ابرقدرت استکباری آمریکا و آسیب‌های اقتصادی کرونا بر اقتصاد مشهد در قالب «خطبه مجازی» در حرم امام رضا(ع) ایراد کرد که در ادامه می‌خوانید.

«السلام علیکم و رحمت‌الله

بسم‌الله الرحمن الرحیم

الحمدالله، والصلاة والسلام علی رسول‌الله و علی آله آل الله، لاسیما بقیه‌الله و الشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له و ان محمد عبده و رسوله و عن علی امیرالمؤمنین و اولاده المعصومین و حجج الله.

اوصیکم و نفسی عبادالله بتقوالله

همه شما برادران و خواهران و خودم را به تقوای الهی سفارش می‌کنم

رحلت جان‌گداز امام بزرگوار رضوان‌الله تعالی علیه و شهادت شهدای حماسه‌آفرین ۱۵ خرداد را به محضر مقدس همه شما تسلیت عرض می‌کنم.

مقام معظم رهبری در بیاناتی که پریروز به مناسبت سالروز رحلت امام داشتند، قامت رسایی از امام را بعد از ۳۱ سال گذشت از رحلت آن حضرت به دنیا نشان دادند و عمدتاً به نسل‌هایی که در جامعه انقلابی ما امام را درک نکردند و تنها امام را به روایت صدا و تصویر شناختند.

امام شانسی در ما تحول ایجاد کرد

تبیینی که مقام معظم رهبری از بُعد تحول‌آفرینی امام ارائه فرمودند، در حقیقت نمایش دادن یک قامت رسای باعظمت از امام در سی و یکمین سالروز رحلت آن حضرت بود و مردم به این وسیله از امام شناخت جالب‌تری پیدا کردند. بنده می‌خواهم این نکته را خدمت شما عزیزان، بینندگان محترم عرض کنم که در حقیقت، امام‌شناسی برای ما با فرمایشات رهبری تحول پیدا کرد.

امام راحل تحول‌آفرین بود، مقام معظم رهبری نیز در همه عظمت‌ها و آثاری که در تداوم خط امام به‌جا گذاشتند، فرمایشاتشان در امام‌شناسی تحول‌آفرین بود، این فرمایشات باعث شد مردم در یک جریان فکری و اعتقادی دیگری امام را ببینند و بشناسند.

تحول در نگاه به قدرت‌های استکباری

یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری در مقام تحول‌آفرینی امام بزرگوار ارائه کردند، این بود که فرمودند امام در نگاه به قدرت‌های بزرگ و استکباری و ابرقدرت‌ها، تحول ایجاد کردند و مردم ابرقدرت‌ها و قدرت‌های بزرگ را شکست‌پذیر دیدند و شناختند.

یکی از خصوصیاتی که امام بزرگوار در مقام تحول‌آفرینی داشتند، پیش‌بینی و پیشگویی‌های ایشان در سقوط ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها بود، در نامه‌ای که امام به گورباچوف، نخست‌وزیر شوروی نوشتند، مرقوم داشتند «من صدای خرد شدن استخوان‌های مارکسیست را می‌شنوم» که در حقیقت سقوط این نظام و اندیشه مارکسیستی و فروپاشی شوروی را امام پیش‌بینی فرمودند.

گورباچوف در مصاحبه‌های بعدی که داشت خودش اقرار کرده بود اگر آن روزی که امام خبر فروپاشی شوروی را داده بودند، کلام ایشان را شنیده بودیم و با اعتماد به این پیش‌گویی عمل می‌کردیم، وضع ما این‌چنین نمی‌شد و خیلی بهتر از این می‌توانستیم عمل کنیم.

پیش‌بینی امام راحل از فروپاشی داخلی آمریکا

امام راحل در این پیشگویی‌ها که در مورد فروپاشی قدرت‌ها داشتند و نگاه مردم انقلابی ما را نسبت به قدرت‌های استکباری و ابرقدرت‌ها عوض کردند و قدرت‌های استکباری دنیا را شکست‌پذیر اعلام فرمودند، امام بزرگوار آن روز نسبت به آمریکا پیش‌بینی کردند که «روزی مردم آمریکا بیدار می‌شوند و جریان فروپاشی آمریکا از درون خود مردم اتفاق خواهد افتاد».

صحیفه امام را در سخنرانی‌های ایشان بررسی کنید، در سه چهار مورد امام این مسئله را گوشزد کردند که آمریکا شکست‌پذیر است و جریان آن از بیداری مردم آمریکا آغاز خواهد شد، ما این پیش‌بینی امام را امروز در اوضاعی که در آمریکا وجود دارد، شکست فاحش آمریکا در مدیریت بیماری کرونا و موقعیتی که امروز در آمریکا حاکم است که بیش از ۱۴۰ شهر به آتش‌سوزی و آتش زدن پرچم آمریکا اقدام کردند، شاهد هستیم.

اذعان نظریه‌پردازان آمریکایی به افول این کشور

در خط مبارزه با نظام و رژیم آمریکا، امام راحل پیش‌بینی فرمودند که فروپاشی آمریکا از بیداری مردم آمریکا شروع خواهد شد که امروز با چشم خودمان می‌بینیم؛ بسیاری ازنظریه‌پردازان و پژوهشگران آمریکایی و رسانه‌ای اذعان می‌کنند که قدرت آمریکا رو به افول و زوال است، خودشان می‌گویند آمریکا در حال افول، فروپاشی و زوال است؛ در حقیقت امروز با جریانی روبرو هستیم و مردم انقلاب ما وضعیتی را در ابرقدرت استکباری دنیا مشاهده می‌کنند که امام بزرگوار ما قبل از ۳۵ سال پیش‌بینی کردند و به مردم انقلابی، پوشالی و مقوایی بودن این قدرت استکباری را گوشزد کردند، این واقعیتی است.

فروپاشی استکبار آمریکا به دست مردم خود

پیش‌بینی‌ امام راحل، هم معجزه آفرین و پیامبرگونه بود و هم بیدارسازی و تحول‌آفرینی‌شان نسبت به نگاه مردم انقلابی ما به قدرت‌های بزرگ و ابرقدرت‌ها فوق‌العاده بود، آنچه امام فرمودند را مردم ما دارند با چشم می‌بینند و ما با عکس‌ها و تصویرها به‌وسیله رسانه‌های جمعی دقیقاً مشاهده می‌کنیم که فرمایش امام بزرگوار ما امروز به تحقق پیوست و به دنباله و تداوم آن‌که بیداری مردم آمریکا هست، شاهد فروپاشی این ابرقدرت استکباری در دنیاخواهیم بود.

مسئله‌ای که عامل این بیداری و حرکت مردم شده است، یک مسئله خاص نیست، این‌که پلیس آمریکا پای خودش را روی گردن یک سیاه‌پوست گذاشت تا جان داد و او فریاد می‌زد «بگذار نفس بکشم، نفسم در حال قطع شدن است»، این منظره یک پلیس آمریکایی و یک سیاه‌پوست نیست، به گفته مقام معظم رهبری، این منظره حقیقتی هست که مردم ما ۲۵ سال پیش این صحنه را درک کردند؛ از ۲۸ مرداد ۳۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷، مردم ما در این ۲۵ سال در این شرایط قرار داشتند، زانوی آمریکا روی گردن مردم ما بود و آمریکا اجازه نفس کشیدن به مردم ما نمی‌داد.

کار آمریکا، قطع کردن نفس ملت‌هاست

این قضیه را در افغانستان انجام می‌دهد، عین این قضیه را در عراق انجام داد و در سوریه نیز دنبال می‌کند، کار آمریکا همین کار است که پا بگذارد تا نفس ملت‌ها و مردم قطع شود، این عملی بود که آمریکا نسبت به مردم انجام داد و مردم آمریکا با چشم خودشان دیدند، جنایت آمریکا در نمایه یک پلیس آمریکایی که زانو روی گردن سیاه‌پوست گذاشته است برای کسانی که در این مملکت دم از عشق آمریکایی می‌زدند و در داخل، دلباخته و دلداده آمریکا و غرب بودند و آنانی که در عشق به آمریکا از این مملکت فراری شدند و به خارج گریختند، همه این‌ها امروز باید شرمنده‌ باشند و عرق شرمساری بریزند، این آمریکای کعبه آمال آنان بود؟!

آمریکا تقریباً آخرین کشوری بود که مبتلا به بیماری کرونا شد اما نتوانست پیش‌بینی لازم داشته باشد و مدیریت لازم را اجرا کند، هزاران انسان آمریکایی در چنگال این مرض دست‌وپا بزنند و بمیرند و نتواند مدیریت کند، شما دنبال چنین نظامی بودید؟ شما دلداده چنین وضعیتی بودید؟ شما عشق به چنین جریانی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جهانی می‌ورزیدید، کعبه آمالتان این کشور، جامعه و این مردم این‌چنینی بودند که بدبختانه امروز به پا بخیزند و با بیداری خودشان در حقیقت، چراغ شیطانی را در دنیا خاموش کنند و مردم دنیا را از استکبار آمریکایی نجات دهند.

امروز آمریکا روی گردن مردم عربستان با تحمیل یک رژیم فاشیستی استبدادی موروثی زانو گذاشته است، مردم عربستان را دارد خفه می‌کند و نمی‌گذارد آنان نفس بکشند، در دنیای پیشرفته و در ارتباطات توسعه‌یافته جهانی امروز، مردم بی‌چاره عربستان باید حاکمیت یک رژیم فاشیستی استبدادی را تحمل کنند به خاطر تحمیل شیطانی آمریکا برای این‌که زانویش را روی گردن مردم گذاشته تا مردم نفس نکشند.

نمود تحول‌آفرینی امام راحل در مقابله با کرونا

از عزیزانمان در مدیریت بیماری و مقابله با کرونا در این کشور تشکر می‌کنم؛ انصافاً در دو عرصه تحول‌آفرینی امام در مردم‌سازی اثرش را به ما نشان داد، یکی در عرصه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در کشور که طوری مدیریت شد که با حداقل آسیب در مقابل این بیماری ایستادن و دوم، این رزمایش و مانور مواسات و همدلی که مردم نشان دادند.

این دو قضیه دو نمونه استدلالی و استشهادی در فرمایش رهبری بود که تحول‌آفرینی امام در مردم‌سازی آن‌قدر قوی بود که بعد از ۳۱ سال این تحول‌آفرینی امام با تداوم رهبری مقام معظم رهبری به اینجا رساند که تمدن نوین اسلامی را هم در مدیریت مقابله با بیماری کرونا وهم در عرصه مواسات چنان به دنیا نشان داد که دنیا شیفته این تمدن اسلامی شد.

تشکر می‌کنم از عزیزانی که در این عرصه مدیریت و مواسات همفکری کردن و همدلی انجام دادند و منتهای فعالیت را نشان دادند و فرمان مقام معظم رهبری از این‌که راجع به شبانه‌روزی بودن صحن‌های حرم مطهر عرضه داشتم، از تولیت آستان قدس و استاندار محترم تشکر می‌کنم به خاطر پیگیری قضیه و از ستاد پیگیری مقابله با کرونا نیز متشکرم که به این مسئله اهمیت دادند.

با بازگشت زائران به مشهد، مشکلات اقتصادی مردم حل می‌شود

آقای وزیر اندیشمند ما در عرصه بهداشت و درمان به مشهد مشرف شدند، مطلب را از نزدیک مورد بررسی قراردادند و با بررسی از نزدیک، ستاد مقابله با کرونا شبانه‌روزی شدن صحن‌های مطهر را تصویب کردند و اقدام نمودند، امیدوارم با همین بررسی دقیق‌تر هرچه زودتر به این نتیجه برسند که درهای حرم مطهر نیز باز شود و موضوع خسارت مردم ما نیز با آمدن زائر و مسافرت زائرین به این شهر جبران شود.

مردم ما در مشهد متأسفانه در آسیب کرونایی ازنظر اقتصادی به خسارت فوق‌العاده مبتلا شدند که منحصر به مشهد است و هیچ مرکز استان دیگری به این اندازه خسارت ندیده و ان‌شاءالله با بررسی بیشتری که درهای حرم مطهر باز می‌شود، با آمدن زائرین و مسافرت مردم این خسارت اقتصادی نیز جبران می‌شود و همچنین با توجه به برنامه‌ریزی دقیقی که ازنظر بهداشت و مقابله با این بیماری توسط مردم، مسؤولان و خدام آستان قدس رضوی ان‌شاءالله انجام خواهند شد».

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد NL ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 0
    دلیل بدبختی و فروپاشی مردمان پیش از شما این بود که راه پدرانشان را رفتند و بر یکدیگر برتری جویی کردند . این داغ بر پیشانی همه انسانها باشد که راه شیاطین یهودی و مزدورانش رو نگیرند.