سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
عابدینی

حوزه/ امام جمعه قزوین در برنامه زنده تلویزیونی «سروش آسمانی»، گفت: فراموشی آرمان‌های امام خمینی(ره) بدترین آفت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در برنامه زنده تلویزیونی سروش آسمان که از شبکه قزوین به روی آنتن می رود، اظهار کرد: خدای متعال در آیه ۸۳ سوره قصص فرموده ما دو جور عالم را می بینیم، یک عالم مادی داریم و دیگری عالم معنوی، انسانی، ملکوتی و قرآنی و این عالم معنوی، انسانی، ملکوتی و قرآنی برای کسانی در زمین است که به دنبال فساد نیستند.  

وی تصریح کرد: یک پیام در همان ورودی آیه کریمه این است که همانطور که خدا فرموده جز پاکان کسی نمی تواند حقیقت قرآن را درک کند، اینجا نیز فرموده زندگی ملکوتی و قرآنی را برای کسانی آفریده ایم که به فساد در زمین آلوده نباشند و افرد آلوده نمی توانند درکی از زندگی قرآن و زندگی ملکوتی داشته باشند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: خدا در این آیه فرموده ما اگر بخواهیم برای علو مصداق پیدا کنیم باید بگوییم اهل علو و فساد کسانی هستند که شبیه فرعون به دنبال فساد و ظلم بوده و به دنبال برتری جویی هستند. فرعون گفت من پروردگار بلندمرتبه شما هستم و این موضوع مصداق علو است و امروز نیز مستکبران شیطانی این علو و برتری جویی را دنبال می کنند و در این میان تبعیض نژادی را مشاهده می کنیم که در آمریکا دیده می شود.  

امام جمعه قزوین اضافه کرد: سیستم تبعیض نژادی آمریکا همچنان از کشتن نژادهای دیگر ابایی ندارد و مشاهده می کنیم که چگونه نژادهای دیگر را به راحتی می کشند. موسی تلاش کرد تا با موعظه فرعون را نجات دهد اما در نهایت به دلیل عدم هدایت فرعون، به کشتنش انجامید همان کاری که امام خمینی(ره) در مقابل رژیم شاه انجام داد.  

وی عنوان کرد: خدا در سوره قصص فرموده فرعون مردم را دسته دسته و فرقه فرقه کرده و گروهی را تضعیف می کرد. فرعون مردمش را تضعیف می کرد و می گفت شما در حدی نیستید که بتوانید خودتان را اداره کنید، همان سیاستی که مستکبران غربی و آمریکایی در مقابل سایر کشورها دارند و می گویند دیگران باید بازار مصرف ما باشند و تلاش می کنند مردم را ضعیف نگه دارند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: کسانی که زیر بار ظلم مستکبران بروند و تلاشی برای عدالت نکنند، منظلم هستند و مظلوم به حساب نمی آیند. مظلوم در ادبیات دینی ما قابل احترام است چرا که منتظر ظهور امام زمان(عج) هستند و برای عدالت تلاش می کنند و امام زمان (عج) نیز برای مظلومان ظهور می کنند نه برای کسانی که در ادبیات دینی منظلم محسوب می شوند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ادامه آیه ۸۳ سوره قصص، تصریح کرد: در قرآن فساد هم راجع به فرعون و هم اهل نفاق به کار برده شده است. خدا در قرآن فرموده وقتی به منافقان گفته می شود این کاری که شما انجام می دهید، فساد در زمین است در حالی که منافقان می گویند فقط ما صلاحیت این را داریم که جامعه را اداره کنیم اما قرآن می گوید باید کاری کنیم که مردم خودشان صلاحیت شناس شوند.  

وی بیان کرد: امروز نیز فساد از ترکیب اهل نفاق و استکبار ظاهر می شود و اتفاقاتی که در آمریکا مشاهده می کنیم، مسئله است که خودشان ایجاد کرده اند در حالی که اسلام برای همه مردم دنیا برادری، محبت، کرامت و صلح را می خواهد و مسلمانان جهان انتقام خون مظلومانی نظیر جورج فلوید را خواهند گرفت چرا که پیامبر اسلام(ص) فرموده اگر مظلومی شما را صدا زد، دست او را بگیرید.  

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در پایان آیه ۸۳ سوره قصص فرموده نجات جهان به این است که مردم به خدا پناه بیاورند و با مکتب خدا زندگی کنند. خدا برای زندگی اجتماعی، فردی، روحی، جسمی و سطوح بین المللی راهنمایی کرده است و ما را به امثال ترامپ و اوباما نسپرده که با تبعیض زندگی می کنند. خدا راه نجات را ایمان معرفی کرده است و مکرر فرموده مؤمنان را نجات می دهیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: بزرگان و علمای ما بر دستان طلبه سیاهپوست بوسه می زنند و امام خمینی(ره) می فرمایند اگر به من خدمتگذار بگویید بهتر از رهبر است و رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند من نوکر مردم هستم و این دو سیاستی است که مقابل سیاست های غربی و استکباری قرار دارد.  

وی بیان کرد: یکی از آرمان های امام خمینی(ره) که در تمام رفتارهای ایشان به خوبی مشاهده می شد این بود که همه ما به خدا وصل شویم، به هیچ کسی دل نبندیم، مخلص باشیم و از هیچ کسی ترس نداشته باشیم و آن چیزی که رسالت دینی است، دنبال کنیم و این رفتار مورد حمایت خداوند قرار می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: نهراسیدن و نترسیدن نیازمند پشتوانه عمیق ایمانی و اعتقادی است و امام راحل عمیقا به وعده های خدا اعتقاد داشتند  به خدا اعتماد می کردند و این اصل ایمانی امام خمینی(ره) است.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام خمینی(ره) مستکبر ستیز بودند، گفت: امام راحل به جد اعتقاد داشتند رژیم صهیونیستی باید از پیکره اسلام برداشته شود و در جهان از میان برود. آن زمان که امام می فرمودند ما در این میزان از قدرت نبودیم و امروز آنها باور دارند که ما هر ساختمانی را در تل آویو می توانیم نشانه بگیریم.  

وی افزود: صهیونیست ها در گذشته می گفتند از نیل تا فرات و سپس نظم نوین جهانی را مطرح کردند اما بعدا از آن عقب نشینی کردند و امروز مراقب موقعیت های قبلی خودشان هستند و به فکر توسعه طلبی نیستند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: صدور انقلاب اسلامی یکی از رسالت های جدی امام خمینی(ره) است و اگر کسی می گوید ما با آنها مذاکره می کنیم، در راستای آرمان امام قرار ندارد.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عدالت خواهی را از دیگر آرمان های امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی با جدیت به دنبال تحقق عدالت خواهی امام راحل هستند. امام فرمود من یک موی کوخ نشین ها را با کاخ نشین ها عوض نمی کنم و نباید کارمان به جایی برسد که کاخ نشین ها هدایت کوخ نشین ها را در دست بگیرند.  

وی افزود: غفلت از آرمان های انقلاب اسلامی در نسل های جدید، کاری است که دشمن بر روی آن برنامه ریزی می کند و بدترین آفت این است که آرمان های انقلاب را فراموش کنیم. رفاه طلبی و دنیاپرستی ما را از آرمان انقلاب دور می کند، نفوذ کسانی که اهل نفاق بوده و اهل رفاه طلبی هستند و قرارگرفتن آن ها در رأس، تهدیدهایی است که آرمان های انقلاب را مخدوش می کند و باید مراقب آن باشیم.  

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha