سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
امام روح الله

حوزه/ نشست کتاب خوان آنلاین با محوریت "امام روح الله" از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان و با همکاری روابط عمومی استانداری قم در بیت حضرت امام (ره) در قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، سومین نشست از سلسله نشست های کتاب آنلاین در قالب نشست کتاب‌خوان آنلاین با محوریت «امام روح الله» با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قم، وحید میرزایی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم و نیز کارشناس ارشد مهندسی دفاع سایبری برگزار شد.

مریم افشاری، مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم طی سخنانی در این نشست با معرفی کتاب "«خون دل" نوشته جواد موگویی اظهار داشت: این کتاب شامل ۵ فصل است که فصل نخست مربوط به غائله تبریز و قم و همچنین کودتای نوژه است که این کتاب به بررسی افکار انحرافی برخی روحانیت متحجر و مقدس مآب می پردازد.

وی افزود: نویسنده این کتاب به کنکاش تاریخی نامه منشور روحانیت امام خمینی (ره) و نفوذ روحانیت متحجر و مقدس مآب و غرب زده در حوزه های علمیه پرداخته، ضمن آن که فصل دوم کتاب درباره انجمن حجتیه است که موضع آنان مخالفت با فلسفه و عرفان و جدایی دین از سیاست است. این گروه معتقد هستند تشکیل هر حکومتی پیش از ظهور حضرت مهدی (عج) به شکست می انجامد، در حالی که فقط ظاهر حدیث را متوجه شده اند و به تفسیر حدیث ناآگاه بودند.

افشاری همچنین گفت: سومین فصل کتاب با عنوان "خون دل"، سخت ترین دوران تبعید امام (ره) در نجف اشرف را به تصویر می کشد و درباره علمایی که به تقابل با افکار و قیام ایشان از همان آغاز نهضت پرداختند، صحبت می کند. فصل چهارم  به نهضت آزادی، شکل گیری آن و افکار و عقاید آنان می پردازد و در نهایت آخرین فصل کتاب نیز مربوط به سلمان رشدی و کتاب آیات شیطانی و فتوای امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی است که پس از آن طرح قطع روابط انگلیس و تحریم ها آغاز می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha