جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطاط

حوزه/ حجت الاسلام خطاط گفت: طرحی برای پذیرش جدید طلاب انجام شده است، این طرح برای افرادی که سیکل هستند و تمایل ورود به حوزه علمیه را دارند، ایجاب می کند که همزمان با تحصیل در آموزش و پرورش و گرفتن مدرک دیپلم خود می توانند تحصیلات حوزوی را هم به صورت پاره وقت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالامیر خطاط در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، پیرامون آخرین مصوبات شورای آموزش مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان، اظهار کرد: طبق آخرین جلسه شورای آموزش حوزه علمیه اصفهان، امتحانات طلاب از این به بعد یک مرحله ای است و همه طلاب ملزم هستند در زمان اعلام شده برای امتحان شرکت کنند به استثنای طلابی که مضطر هستند که در زمان جبرانی در مردادماه امتحان خواهند داد. همچنین طلابی که نمره بین ۷ تا ۱۰ را کسب می کنند این فرصت مجدد را دارند که در امتحانات جبرانی شرکت کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: نکته دوم اینکه ممکن است عده ای به دلیل شرایط بحران کرونا تحصیل با کیفیت نداشته اند، یعنی از فضای کلاس حضوری و محضر استاد بهره نبرده اند و پرسش های آن‌ها بی پاسخ مانده است، این افراد می توانند درس خود را حذف کنند و مشروط هم نخواهند شد و در ترم بعد مجدد انتخاب واحد کنند و در کلاس درس شرکت کنند ولی اگر طلبه ای درس را حذف نکرد باید بداند هیچ تخفیفی در طراحی سوالات امتحانی و محدوده های امتحانی قائل نخواهیم بود.

وی ادامه  داد: طرحی برای پذیرش جدید طلاب تدوین شده است؛ این طرح برای افرادی که سیکل هستند و تمایل ورود به حوزه علمیه را دارند، ایجاب می کند که همزمان با تحصیل در آموزش و پرورش و گرفتن مدرک دیپلم خود بتوانند تحصیلات حوزوی را هم به صورت پاره وقت داشته باشند و در این مدت حدود دو سال از تحصیلات حوزوی را طی کنند.

حجت الاسلام خطاط عنوان کرد: بنابراین این فرصت برای دانش آموزانی که می خواهند دیپلم بگیرند و در عین حال تمایل ورود به حوزه علمیه دارند برای سال جدید فراهم شده است، البته این طرح امسال برای افراد محدود اجرا خواهد شد و طبق برنامه ریزی صورت گرفته هر دانش آموز در هر سال ۲۴ واحد درسی تحصیل خواهد کرد.

وی یادآور شد: در غیر از این طرح به هیچ وجه تحصیل همزمان در حوزه علمیه نداریم، یعنی تحصیل در حوزه علمیه و تحصیل در دانشگاه اصلا برای هیچ طلبه ای امکان پذیر نیست.

معاون آموزش حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: یک دوره کوتاه مدت پودمانی برای اساتید و برای مسئولان آموزش مدارس علمیه در این هفته جاری تحت عنوان هویت طلبگی با حضور استاد عالی قدر حجت الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری از شهر مقدس قم صبح تا عصر برگزار خواهد شد و کسانی که در این دوره شرکت می کنند مجوز تدریس درس هویت طلبگی و زی طلبگی را خواهند داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا مظفریان IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    سلام آیا میتوانم هم دبیرستان برم و هم حوزه ؟