جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اقدامات نادرست سال‌های گذشته اثرات نامطلوبی در حوزه چاه‌های کشاورزی داشته که انتظار می‌رود با بررسی‌های درست کارشناسی، شاهد کنترل و استفاده بهینه از چاه‌های آب توسط کشاورزان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در دیدار اتابک جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی به اهمیت آب و نحوه مصرف بهینه آن اشاره کرد و اظهار داشت: آذربایجان‌غربی به لحاظ جغرافیایی و زیستی دارای زمینه‌های توسعه در حوزه کشاورزی است.

وی به اهمیت تغییر نگاه مسئولین ملی در حوزه آب و احیای دریاچه ارومیه تأکید کرد و گفت: نگاه یک جانبه و غیرکارشناسی برای احیای دریاچه ارومیه در طول سالیان گذشته و افراط و تفریط در این زمینه، اثرات نامطلوبی را بر توسعه صنعت و کشاورزی استان داشته است که امیدواریم با تبیین درست شرایط موجود و پیش بینی‌های لازم شاهد تغییر روند توسعه در استان باشیم .

امام جمعه ارومیه در ادامه به مسأله چاه‌های کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات نادرست سال‌های گذشته اثرات نامطلوبی در حوزه چاه‌های کشاورزی داشته که انتظار می‌رود با بررسی‌های درست کارشناسی، شاهد کنترل و استفاده بهینه از چاه‌های آب توسط کشاورزان در حوزه آبریز دریاچه ارومیه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: بحمدالله طرح‌های احداث سد و تأمین منابع آبی در استان به خوبی اجرا شده و امیدواریم تداوم داشته باشد. البته مدیریت و بهره‌برداری درست و اصولی از این طرح‌ها باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی در پایان بیان داشت: شاه کلید موفقیت هر مدیری در عرصه نظام اسلامی تقوا و خدا ترسی است و اگر این روحیه در مدیران حاکم باشد، بسیاری از گره‌ها و مشکلات با عنایت و فضل الهی حل شدنی است.

در ابتدای این دیدار اتابک جعفری، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: با لطف الهی اقدامات خوبی در حوزه طرح و توسعه پروژه‌های آبی استان انجام گرفته که امیدواریم با اتمام پروژه‌ها شاهد جهش توسعه استان باشیم.

وی گفت : با توجه به محدودیت منابع آبی در کشور ضرورت استفاده بهینه آب توسط مردم هم در بخش خانگی و هم کشاورزی یکی از اولویت‌های اصلی کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha