پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید علیرضا عبادی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی گفت: امروز دنیا در بن بستی که در آن گرفتار شده است در حال انفجار است، لذا می طلبد تا شما ائمه جمعه، حرفتان را در اولویت عدل پیاده و پیام تان را براساس عدل به دنیا برسانید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، ظهر امروز در نشست استاندار و ائمه جمعه خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروز مشاهده می کنید که جهان در آتش بی عدالتی می سوزد و هر لحظه به مانند یک بمب انفجاری، در آستانه خطرهای عظیم جبران ناپذیر است.

وی افزود: در بین تمامی مکتب ها، مسلک ها، ادیان و مذاهب، تنها مکتبی که اتکای به عدل دارد، مکتب اسلام اهل بیت(ع) است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: آتش بی عدالتی جهان را می سوزاند و ما نیز شریکش هستیم اما از نظر تجزیه مبنایی با آنها تفاوت داریم و آن تفاوت در این است که آنها در مکتب‌ها، مسلک‌ها، ادیان و مذاهب بی عدالتی را در سیستم پذیرفته اند اما مشکل ما انجام و اجرای عدالت است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: عدل در طبیعت، صنعت، اخلاق، فرهنگ و اقتصاد وجود دارد و هر کجا که نظام عدل به هم بخورد ساقط می شود.

وی ادامه داد: «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ» تنها یک مسئله تشریعی نیست، بلکه امر تکوینی و تشریعی خداوند متعال بر عدل است.

امام جمعه بیرجند گفت: تنها مکتبی که در دنیا حرفی برای گفتن دارد اسلام اهل بیت(ع) است با مدعی هایی که خودشان را شیعه می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه دیگران دارای مبنا نیستند اما مکتب اسلام دارای مبنا است، بیان داشت: مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید عادل باشند و در خانه و جامعه عدالت را رعایت کنند.

وی گفت: هر انسانی در دیدگاه مکتب اسلام باید عادل باشد، در غیر این صورت ساقط است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه آنچه به هستی قوام خواهد داد، عدل است و الا فلسفه هستی باطل است، افزود: انتظار ما برای ظهور حضرت مهدی(عج) نیز برای اجرای عدل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی مطرح کرد: امروز دنیا در بن بستی که در آن گرفتار شده است در حال انفجار است لذا می طلبد تا شما ائمه جمعه، حرفتان را در اولویت عدل پیاده و پیام تان را براساس عدل به دنیا برسانید.

وی ادامه داد: باید عذر تقصیر من، شما و مسئولین را به جهان برسانید که آنچه در عمل ما می بینند هیچگونه ربطی به اسلام، مکتب و قانون اساسی ندارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام علی(ع) نیز در روایت «لتعطفنّ الدنیا علینا بعد شماسها عطف الضّروس علی ولدها» از این زمان ها خبر داده اند، گفت: امروز حرف شما که همان عدل است را در خیابان های فرانسه، واشنگتن و برلین می زنند زیرا فشار بی عدالتی بشر را به بن بست رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی بیان داشت: برای آینده برنامه ریزی کنید، همچنین خود و مسئولین را نقد کنید و برادرانه با یکدیگر بنشینید و مشکلات را حل کنید زیرا اگر بتوانیم مشکلات را حل کنیم همه پیروزی ها از آن ما خواهد بود.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha