شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدویت

حوزه/در روایات متواتر آمده که پیروزی اسلام بر دیگر ادیان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) محقق می شود. امیرالمومنین(ع) می فرمایند؛ به خدایی که جانم در دست اوست هیچ شهر و روستایی باقی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام صدای اذان و شهادتین در آن شنیده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا نصوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سلسله مباحث آیات مهدویت گفت: یکی از آیات قابل بحث در موضوع مهدویت آیه ۹ سوره صف است خدای متعال می فرماید«هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، او کسی است که پیامبرش را همراه با هدایت و دین حق فرستاد تا آنها را بر همه ادیان غالب بسازد، گرچه مشرکان آن را خوش نداشته باشند.

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم با بیان این که این آیه بیانگر رمز پیروزی اسلام و امام زمان است اظهارداشت: مراد از «لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ» یعنی آینده از آن اسلام است. این آیه در حقیقت بیانگر آینده است که حتما محقق خواهد شد و بر همه جامعه جهانی رویکردی اسلامی حاکم خواهد شد. 

این کارشناس مسائل مهدوی ادامه داد: خداوند در غیر از سوره صف، آیه [۹] سه بار وعده پیروزی اسلام بر تمام ادیان داده است مرتبه اول در سوره توبه، آیه [۳۳] فرمود «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَلَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ»، مرتبه دوم در سوره فتح، آیه [۲۸] فرمود «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَکَفَی بِاللَّهِ شَهِیدًا» و بدون شک خداوند وعده خود را حتمـا عمل می کند؛ «وَلَنْ یُخْلِـفَ اللَّهُ وَعْدَهُ».

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران  افزود: در روایات متواتر آمده که پیروزی اسلام بر دیگر ادیان در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) محقق می شود. امیرالمومنین(ع) می فرمایند؛ به خدایی که جانم در دست اوست هیچ شهر و روستانی باقی نمی ماند مگر اینکه هر صبح و شام صدای اذان و شهادتین در آن شنیده می شود.

وی با بیان اینکه تاریخ اسلام تحقق این آیه را به اثبات رسانیده گفت: با اینکه دشمن از طریق استهزاء، اذیت، شکنجه، محاصره اقتصادی، اجتماعی، تحمیل جنگ ها، توطئه های داخلی منافقین، ایجاد تفرقه میان مسلمانان، به راه انداختن جنگ، ترویج فحشا و منکرات، استعمار و... لحظه ای کوتاهی نکرده و حتی در طول این دوازده قرن غیبت، دشمن از هر راهی در پی نابودی اسلام قرار گرفته، ولی همه شاهد بودند که اسلام روز به روز توسعه پیدا کرده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین نصوری اضافه کرد: قرآن می فرماید« هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ... رسولان با اراده الهی انتخاب می شوند، نه انتخاب و اراده مردم. یعنی کسی که می آید دنیای امروز جهان را پر از عدل و داد می کند و غلبه و پیروزی پیدا می کند بر همه، او قطعا انتخاب شده خداوند است؛ «بِالْهُدَی وَدِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ..» پیروزی اسلام به خاطر حقانیت آن است. مکتب اسلام امید آفرین است. حاکمیت و غلبه ای ارزش دارد که کامل و دائم باشد و به جز اسلام تمام ادیان تاریخ مصرف دارند، تنها ″اسلام″ است که مکتب جاویدان هست.

معاون ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم گفت: عوامل پیروزی اسلام و امام زمان(عج) را در چند چیز از جمله  در همین آیه می شود اشاره کرد: «هُوَ الَّذِی» اراده و امداد الهی ست. «رَسُولَهُ» رهبری معصوم و لایق. «بِالْهُدَی» نیاز طبیعی جامعه. «دِینِ الْحَق» داشتن حقانیت است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha