پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
رئیس کل دادگستری استان فارس

حوزه/ رئیس کل دادگستری فارس از رسیدگی به ۱۳ پرونده کلان اقتصادی و بازگشت ۶ میلیارد به بیت المال و آزادی ۷ هزار و ۵۰۰ زندانی در فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی صبح امروز در دیدار رئیس قوه قضائیه با رؤسای مجامع قضائی که در دادگستری فارس برگزار شد، حضور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی را موجب تحول عظیم در دستگاه قضائی دانست و اظهار داشت: تحول در دادگستری فارس نیز بر همین اساس صورت گرفته و برنامه‌های تحولی نیز در استان اجرایی شد.

وی به اقدامات دادگستری اشاره کرد و افزود: افزایش سرمایه‌های اجتماعی با ارتباط با نخبگان جامعه از جمله روحانیون و نخبگان علمی در راستای بهبود تصویر دادگستری یکی از اقدامات انجام شده توسط دادگستری است.

رئیس کل دادگستری فارس، رسیدگی به ١٣ پرونده کلان اقتصادی و بازگشت ۶ میلیارد به بیت المال، آزادی ۷ هزار و٥٠٠ زندانی از جمله دیگر اقدامات مهم دادگستری استان برشمرد و عنوان کرد: طی سال گذشته در استان فارس نسبت به بررسی ١٣ پرونده فساد اقتصادی گسترده در استان اقدام شد و شش میلیارد تومان به بیت المال بازگشت.

وی، تحقق شعار سال را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: بررسی مشکلات واحدهای اقتصادی از اصلی ترین اقدامات این دستگاه است و نسبت به برطرف کردن مشکلات ١١ واحد تولیدی که پیشتر تعطیل یا نیمه تعطیل بودند به چرخه تولید بازگشتند که از جمله مهمترین این واحدها می‌توان به روغن نباتی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، حیدر آسیابی، دادستان شیراز نیز ورود دادستانی در حوزه حمایت از صنایع را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: این کار موجب شده تا کارخانه روغن نباتی در مراحل آخر بازگشت به تولید باشد.

وی در ادامه همچنین به رفع تصریف اراضی ملی اشاره کرد و افزود: با ورود دادستانی ٩٨۶ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شده و دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به مبارزه با تصرف‌های غیر قانونی شده‌اند.

دادستان شیراز در بخشی دیگری از سخنان خود موضوع آب سلطان آباد و فاضلاب شیراز را از جمله اقداماتی برشمرد که در راستای تحقق حقوق عامه صورت گرفته است و عنوان کرد: پیگیری ورود فاضلاب شهری و دفع غیربهداشتی آن، بحث تصفیه خانه فاضلاب صدرا و غیره نیز از دیگر اقدامات دادستانی شیراز در راستای پیگیری حقوق عامه بوده است.

وی با بیان اینکه دادستانی مرکز استان برخورد قاطع و بدون اغماض با زمین خواران را در دستور کار خود دارد، خاطرنشان کرد: همچنین دادستانی شیراز اجازه دست اندازی افراد سودجو به اراضی ملی را نمی‌دهد.

آسیابی با اشاره به مبارزه با فساد اقتصادی، تاکید کرد: دادستانی مرکز استان إصرار ویژه ای بر مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری داشته است و از جمله این اقدامات می‌توان به پرونده فساد اقتصادی مدیر کل ورزش و جوانان، شرکت پخش فرآروده های نفتی، شهردار و رئیس شورای شهر صدرا و غیره اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha