پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ رئیس قوه قضائیه در جمع قضات استان فارس به فساد زمین خواری اشاره و تاکید کرد: باید دست زمین خواران را کوتاه کرد، لذا تمامی دستگاه‌های متولی در این بخش فعالیت‌هایی بیش از پیش داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در جمع قضات استان فارس، اظهار داشت: کاهش ورودی پرونده‌ها، کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی در پرونده‌ها از جمله افتخاراتی است که دادگستری فارس در کشور داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه وضعیت کاهش ورودی پرونده ها، کاهش جمعیت کیفری و تسریع در رسیدگی به پرونده ها باید در استان حفظ شود، اضافه کرد: همچین باید از کمیت کاسته شده و کیفیت خدمت رسانی افزایش داشته باشد برنامه ریزی ها در این قوه بر این است که دادگستری منجر به آرامش مردم و توجه به نظارت‌های قانونی گردد.

رئیس دستگاه قضا، یافتن و کشف حقیقت را یکی از اصلی ترین اولویت های دستگاه قضائی دانست و عنوان کرد: مجموعه قضائی نباید از مسیر عادلانه خارج شود، هیچ نگرش و اظهار نظری نباید باعث شود تا مشکلاتی برای ارائه عدالت ایجاد گردد.

وی با تاکید بر اینکه باید به مردم داری و خواسته های مردمی در راستای رفع مشکل مردم توجه ویژه ای صورت گیرد، افزود: یکی از نکات محوری توجه به مردم و مردمی بودن و باور داشتن آنان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در خصوص ایجاد امنیت در استان فارس نیز گفت: با توجه به تلاش‌های که در موضوع امنیت صورت گرفته است، جرائم خشن کاهش و ضریب امنیتی در استان فارس افزایش چشمگیری داشته است و  دستگاه قضائی و سازمان‌های تابعه نیز سلامت اداری خوبی دارند.

وی با بیان اینکه در مجموعه قضائی کشور یک درصد تخلف وجود دارد، خاطرنشان کرد: بنای دستگاه قضائی برخورد با تمامی تخلفات است و در تلاش هستند تا تمامی مشکلات درون سازمانی و برون سازمانی مورد رسیدگی قرار بگیرد.

رئیس قوه قضائیه به لزوم سلامت اداری در تمامی دستگاه‌ها اشاره کرد و بیان داشت: این امر در دستگاه قضائی یکی از اجباراتی است که باید همواره و همیشه وجود داشته باشد.

وی در ادامه به فساد زمین خواری نیز اشاره و تاکید کرد: باید دست زمین خواران را کوتاه کرد، لذا تمامی دستگاه‌های متولی در این بخش فعالیت‌هایی بیش از پیش داشته باشند و در موضوع رسیدگی به انشعابات نیز باید پیش از رسیدگی دستگاه‌های قضائی دستگاه‌های متولی نسبت به انجام وظایف قانونی خود را انجام دهند.

عالی‌ترین مقام قضائی کشور، سیل شیراز را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در سیل شیراز افرادی که داری قصور بوده‌اند مورد بازخواست قرار گرفته‌اند و در این حوزه می‌شد که با انجام برخی از فعالیت‌ها از این گونه مشکلات جلوگیری کرد؛ اگر فردی نیز با ترک فعل باعث خسارت رسیدن به مردم شده‌اند باید پاسخگوی مردم باشند.

وی  اضافه کرد: نباید در نظام اداری کشور رشوه، پارتی و هرگونه فساد اداری وجود داشته باشد و تمامی مدیران استانی باید توجه ویژه ای به معیشت مردمی داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: در استان فارس باید موضوع فرهنگ بیش از هر استان دیگری مورد توجه باشد، زیرا استان فارس به علت سابقه طولانی که در موضوع فرهنگ داشته است، نباید اجازه تبدیل آسیب‌های اجتماعی به جرم را بدهند و این موضوع زمانی رخ خواهد داد که به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha